2012-03-20, 22:27
Medlem
Jag har sagt det tidigare i denna tråden och känns som jag måste upprepa mig igen. Vill man test med "robothandel" så är startsträckan mycket kortare med forex och automatiserad handel.
Citera
2012-09-15, 10:59
Medlem
Råkade hamna på Autostocks hemsida och noterade att OMX Skywalker på något mystiskt sätt försvunnit från deras strategier. Men räds ej, de har flera nya strategier som tydligen har fantastisk historik tillbaka till 2007. Huruvida historiken är realtid eller bara backtestad antar jag att de förväntar sig att kunden ska gissa sig till.
Citera
2012-09-15, 15:29
Medlem
Rutendos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freelunch
Råkade hamna på Autostocks hemsida och noterade att OMX Skywalker på något mystiskt sätt försvunnit från deras strategier. Men räds ej, de har flera nya strategier som tydligen har fantastisk historik tillbaka till 2007. Huruvida historiken är realtid eller bara backtestad antar jag att de förväntar sig att kunden ska gissa sig till.

Haha, man borde börja sälja handelsstrategier vid sidan om studierna. Men PattayaXX fick väl tillräckligt för att dra sig tillbaka permanent och sitter på någon ö i Östersjön och dricker finsk kossu dagarna i ända.
Citera
2012-09-15, 16:08
Medlem
Jag tycker man borde klistra denna tråden som en påminnelse över den mänskliga idiotin.
Citera
2012-09-16, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutendo
Haha, man borde börja sälja handelsstrategier vid sidan om studierna. Men PattayaXX fick väl tillräckligt för att dra sig tillbaka permanent och sitter på någon ö i Östersjön och dricker finsk kossu dagarna i ända.

Har funderat på det, slänga upp en hemsida och börja kränga analyser och böcker baserade på mystiska talserier jag hittat i mitt eget rövhål. Det är fantastiskt hur många aktiehandlare som är villiga att ge pengar till någon utan att kräva något som helst i form av bevis för att de kommer tjäna på det. När vi ändå är på ämnet skulle jag påstå att 99% av kapitalförvaltning är förmågan att ta betalt för ett slumpmässigt utfall.
Citera
2012-09-16, 18:54
Medlem
Rutendos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freelunch
Har funderat på det, slänga upp en hemsida och börja kränga analyser och böcker baserade på mystiska talserier jag hittat i mitt eget rövhål. Det är fantastiskt hur många aktiehandlare som är villiga att ge pengar till någon utan att kräva något som helst i form av bevis för att de kommer tjäna på det. När vi ändå är på ämnet skulle jag påstå att 99% av kapitalförvaltning är förmågan att ta betalt för ett slumpmässigt utfall.

Joo eller skriv någon enkel strategi som handlar med glidande medelvärde/random TA och justera parametrarna för att få jävlit bra avkastning
Citera
2017-12-02, 16:51
Medlem
Rekas avatar
Årets bump men nån annan här som har erfarenhet av robothandel?
Citera
2017-12-03, 13:51
Medlem
Tjena_67s avatar
Har programmerat en Forex robot tidigare.

Fungerade sjukt bra i backtesting och forwardtesting.

Dock var datan felaktig, candlesticksen visade bara dagarnas högsta, lägsta, öppning och stängning. Inte handeln under själva dagen... Roboten missade justera sig efter intradagshandeln pga den datan var inte tillgänglig.

Detta triggade stoplossar och margin calls under intradag när roboten handlade.
Citera
2017-12-03, 14:33
Medlem
Spalkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Har programmerat en Forex robot tidigare.

Fungerade sjukt bra i backtesting och forwardtesting.

Dock var datan felaktig, candlesticksen visade bara dagarnas högsta, lägsta, öppning och stängning. Inte handeln under själva dagen... Roboten missade justera sig efter intradagshandeln pga den datan var inte tillgänglig.

Detta triggade stoplossar och margin calls under intradag när roboten handlade.

Kunde du inte fixa detta?
Citera
2017-12-03, 17:07
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spalkin
Kunde du inte fixa detta?

Tyvärr inte vid tillfället pga kunde inte få tag i intradag statistik till förmånligt pris.

Men har någon statistik så kan jag dra igång den igen i framtiden.
Citera
2023-11-03, 01:13
Medlem
försöker väcka denna tråd, känns väldigt aktuell idag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in