Jag har varit med om liknande, men inte att hunden har attackerat mig.
När jag skaffade min hund jag har nu (rottweiler/amstaff/schäfer blandning) bodde vi på landet och han sprang fritt. Varje gång vi var i någon rastgård lekte han snällt med andra hundar och älskade att gå förbi en annan hund på gatan. Han drog inte mot dem eller något, men tittade bara och viftade på svansen.
Förra vintern flyttade jag hem till min pappa som bor i lite av en förort.. kanske lite landet också för vi har inga tåg här eller höghus.
Alla hundar som bor här är stora och svarta. De skäller och morrar varje vi går förbi dom och nu har min hund börjat reagera som dom precis varenda gång vi går förbi dom. Det är som att han tror att "det är så man ska hälsa på andra hundar nu".
Han skäller fortfarande inte men varje gång jag sparkar till honom (sådär som Cesar Millan gör, inte hårt men ändå så han känner att jag gör något) så morrar han till som att han säger "om du inte låter mig få stirra sönder den skällande hunden så hugger jag dig".
En gång gjorde han till och med ett utfall mot en förbipasserande aggressiv hund eftersom han kände på sig att min pojkvän (som gick med oss då) blev rädd eftersom han är rädd för större hundar.
Det jag menar är att TACK ALLA NI GRANNAR MED STORA SVARTA ILSKNA HUNDAR!! ni har gjort min hund aggressiv
Och ni som säger att "hundjäveln ska avlivas", testa själva att uppfostra en hund som tar efter andra arga hundar när den innan kanske var jättesnäll och mysig.