2011-10-30, 23:10
Medlem
FnurrHas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogden
Vet faktiskt inte vad skyddsombudet säger om saken, får kolla upp det.
Jag vet inte om hunden kan nå en, rent praktiskt, och nu när jag jobbat ett tag vet jag vilka dörrar jag ska vara försiktig vid. Det är obehagligt bara, jag är redan rädd för hundar.
Överväger faktiskt att ordna någon liten lapp som jag kan släppa ner i brevlådan där det står något om det, där jag vänligt och ödmjukt ber dom att vidta åtgärder, som de du skrev.
Vet inte om jag ska skratta eller gråta åt dessa jyckeägare
Personligen skulle jag leverera viktig post på sådant vis att jag är säker att jycken bakom dörren tuggar sönder allt!
Citera
2011-10-31, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vem avlar fram barn om inte föräldrarna? Så hur skulle det inte kunna hänga på föräldrarna oavsett vilken grundsyn man utgår ifrån?

Kanske dags för dig att vässa din egen egg.

Jag måste säga att jag håller med! Klart som fan det finns idioter både till människor och hundar. Eller är du behaviorist och anser att en individ (hund som människa) lär sig ALLT av omgivningen och att arv inte har någon betydelse alls?

Edit: Frågan syftar till vågaifrågasätta.
Citera
2011-10-31, 10:37
Medlem
OndaParabolens avatar
Haha, ja, hur ofta har man inte sett och/eller råkat ut för detta mer eller mindre.
Det finns ett antal större hundraser som inte är aggressivt lagda som tex. din Sankt Bernard där, utan oftast vill dom faktiskt leka men verkar inte ha begrepp om att dom faktiskt är enorma.

Men visst ser man allt fler som skaffar en stor fet vakthund utan att verka fatta att dom inte är färdigprogrammerade att vara lydiga...
Har aldrig flygit på eller gormat efter en främling, men en gång så hände en liknande situation att en rottweiler nästan flög på mig när jag gick förbi. Som ursäkt fick jag: "Oj förlåt! Det är en vakthund, jag ber om ursäkt!" ... Då var det fan nära.
Böter och otillåten uppfödning av hund/hundar låter inte alls överdrivet. Många hundraser kan och är väldigt farliga om dom beger sig på folk.
Citera
2011-11-02, 02:39
Medlem
Limberjs avatar
Jag har varit med om liknande, men inte att hunden har attackerat mig.
När jag skaffade min hund jag har nu (rottweiler/amstaff/schäfer blandning) bodde vi på landet och han sprang fritt. Varje gång vi var i någon rastgård lekte han snällt med andra hundar och älskade att gå förbi en annan hund på gatan. Han drog inte mot dem eller något, men tittade bara och viftade på svansen.
Förra vintern flyttade jag hem till min pappa som bor i lite av en förort.. kanske lite landet också för vi har inga tåg här eller höghus.
Alla hundar som bor här är stora och svarta. De skäller och morrar varje vi går förbi dom och nu har min hund börjat reagera som dom precis varenda gång vi går förbi dom. Det är som att han tror att "det är så man ska hälsa på andra hundar nu".
Han skäller fortfarande inte men varje gång jag sparkar till honom (sådär som Cesar Millan gör, inte hårt men ändå så han känner att jag gör något) så morrar han till som att han säger "om du inte låter mig få stirra sönder den skällande hunden så hugger jag dig".
En gång gjorde han till och med ett utfall mot en förbipasserande aggressiv hund eftersom han kände på sig att min pojkvän (som gick med oss då) blev rädd eftersom han är rädd för större hundar.

Det jag menar är att TACK ALLA NI GRANNAR MED STORA SVARTA ILSKNA HUNDAR!! ni har gjort min hund aggressiv

Och ni som säger att "hundjäveln ska avlivas", testa själva att uppfostra en hund som tar efter andra arga hundar när den innan kanske var jättesnäll och mysig.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in