Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-09, 22:40
  #1705
Medlem
Ace19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag är verkligen inte inlyssnad på skivan Animals ärligt talat.

Nästan lite avundsjuk på dig, att få uppleva denna underbara platta för första gången var något helt magiskt för mig!

Animals ligger väldigt högt upp på min lista utav bästa Pink Floyd album.
Citera
2015-01-10, 07:53
  #1706
Medlem
Lyssnar på Breathe just nu. Underbar låt.
Citera
2015-01-12, 15:18
  #1707
Medlem
Geomeisters avatar
Jag är ledsen Oakenshield.

Det gick inte att undgå längre - Numera finns Pink Floyds The Wall även i min samling

Citera
2015-01-13, 00:39
  #1708
Medlem
SarangHaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Jag är ledsen Oakenshield.

Det gick inte att undgå längre - Numera finns Pink Floyds The Wall även i min samling


Det är ok. De som inte gillar The Wall är try-hards som försöker avfärda det som ett "vanity project".
Citera
2015-01-13, 01:03
  #1709
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SarangHae
De som inte gillar The Wall är try-hards som försöker avfärda det som ett "vanity project".

Nonsens. Det simpla svaret är helt enkelt att det är så jävla uttjatat, torrt och dödstråkigt. Det tyckte jag inte när jag var 20, det gör jag nu.
Citera
2015-01-13, 01:31
  #1710
Medlem
Oakenshields avatar
F.ö rätt sorgligt att se de återkommande försöken att på nåt sätt sätta en titel på dom som inte tycker likadant musikaliskt. Det måste ju bero på nåt, vad kan dom vara? Hipsters? Try-hards? Nån förklarar en annan åsikt, då måste den självfallet vara såhär och såhär.

Det accepteras icke, framför allt inte av nån som helt okunnigt kallade Roy Harper för en Waters-imitatör....
Citera
2015-01-13, 11:15
  #1711
Medlem
SarangHaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
F.ö rätt sorgligt att se de återkommande försöken att på nåt sätt sätta en titel på dom som inte tycker likadant musikaliskt. Det måste ju bero på nåt, vad kan dom vara? Hipsters? Try-hards? Nån förklarar en annan åsikt, då måste den självfallet vara såhär och såhär.

Det accepteras icke, framför allt inte av nån som helt okunnigt kallade Roy Harper för en Waters-imitatör....
Jag överdriver lite, men det finns något slags falsk konsensus bland PF fans om att man bör bortse från The Wall för att den brister i äkhhet: den har anammats av mainstream, representerar inte "riktiga" PF etc.
Nu har du ju förklarat ditt förhållandet. Men i allmännhet är det ett fenomen jag stör mig på
Citera
2015-01-13, 22:56
  #1712
Medlem
Rebali179s avatar
Har upptäckt en låt som jag har lyssnat flitigt på Arnold Layne
Det är något med den som fastnar i min skalle
Citera
2015-01-14, 07:36
  #1713
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SarangHae
Jag överdriver lite, men det finns något slags falsk konsensus bland PF fans om att man bör bortse från The Wall för att den brister i äkhhet: den har anammats av mainstream, representerar inte "riktiga" PF etc.
Nu har du ju förklarat ditt förhållandet. Men i allmännhet är det ett fenomen jag stör mig på

Hela "mainstream"-debatten borde läggas ner gällande alla band. Så förbannat tröttsam och gör absolut inget nytta. Folk får väl f*n lyssna på vad som behagar? Alla går väl inte direkt på Atom Heart Mother? Dark Side of the Moon är världens näst mest säljande album alla kategorier. Bandet har haft flertalet låtar innan The Wall exempelvis Money och Wish You Were Here som skulle kunnat vara gigantiska mainstream hits.

Folk som anser sig vara "bättre" än mainstream-lyssnarna är väsentligt mer patetiska. Lyssnar man på ett av världens bäst säljande band (Pink Floyd eller Metallica exempelvis) så får man nog räkna med att alla möjliga gör exakt samma sak.
Citera
2015-01-14, 10:39
  #1714
Medlem
Oakenshields avatar
Floyd blev definitivt mainstream redan med DSOTM. Helt plötsligt lyssnade alla som inte varit fans tidigare. Allt från ungdomar som började ta Floyd-konserter som ursäkter för partyn till jet set-folket som spelade plattan i sina luxuösa hem och på sina lyxbåtar i St Tropez.
Citera
2015-01-14, 12:54
  #1715
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Har upptäckt en låt som jag har lyssnat flitigt på Arnold Layne
Det är något med den som fastnar i min skalle

Texten är skitkul och verklighetsbaserad!
Citera
2015-01-14, 13:17
  #1716
Avstängd
lusen88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Floyd blev definitivt mainstream redan med DSOTM. Helt plötsligt lyssnade alla som inte varit fans tidigare. Allt från ungdomar som började ta Floyd-konserter som ursäkter för partyn till jet set-folket som spelade plattan i sina luxuösa hem och på sina lyxbåtar i St Tropez.

Inte konstigt det då plattorna innan var usla...
Ska det nu också vara någon status att lyssna på de tidigare usla skivorna? (innan Dark Side) Med de fåniga ljusa Beatles-rösterna? Tillåt mig skratta... Dark Side är inte platta jag normalt tycker lyssningsvärd.

Den sista skivan är bland de bästa all time, enligt mig. Wish You Were Here är bäst dock.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback