Vet inte hur din stång ser ut, men försöker mig på ett förslag. Slå i ett par hylsexpander i taket, i hylsan kan du sen skruva bultar med ögla.
Fina svar , men saken är sådan att taket är på tok för klent och de enda vettiga väggarna är egentligen de av tegel. Jag borde kanske bara frågat hur kan jag sätta upp stången på tegelvägg?
Eller hur kan jag bygga någon typ av sak att skruva i så jag inte behöver skruva direkt i väggen?
Tegel är helt värdelöst att fästa lite tyngre saker i. Kommer inte på något smartare än att bygga/köpa en ställning att ställa på golvet, får hoppas att någon kommer med en bättre lösning.
Min erfarenhet när det gäller usla tegelväggar (har sånna i källaren) är att det spelar ingen roll om man har så kallade ankare eller pluggar... förr eller senare (oftast förr) så börjar det vicka i hålet o sen går det fort.
Vad jag gjort som har hållt är att kombinera pluggen/ankaret med tvåkomponents polyesterspackel, som plastic padding/kemisk metall. Dvs gör hålet lite för stort, tryck in lite härdspackel o sen in med pluggen/ankaret.
Det har hållt för både hårt spända tvättlinor, arbetsbänk med skruvstycke och tvättmaskin.
Är det hyffsat mellantrum mellan tegelväggarna borde det ju gå att bara kila fast stången.
\----/ liksom
Tja,
Den lossnade en gång när jag var på väg att stiga av. Landade på ryggen.
Eftersom jag hänger upp och ner är det inte längre ett alternativ.
Min nacke föredrar jag obruten :P
Tegel är helt värdelöst att fästa lite tyngre saker i. Kommer inte på något smartare än att bygga/köpa en ställning att ställa på golvet, får hoppas att någon kommer med en bättre lösning.
Tja,
Hur kan jag bygga en sådan ställning?
Var kan jag köpa en sådan?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!