2011-10-21, 11:21
Medlem
Hej. Hade tänkt köra en fest snart på en krog här i Sverige. Men för att få det att gå igenom behöver jag en artist som lockar lite folk. Har en lista med några jag kunnat tänka mig, problemet är att budgeten absolut inte får överstiga 100 000 (absolut max), ser helst att artisten kostar under 50k.

Så. Kan man räkna med fullt hus (strax över 1000 pers) för någon av dessa? Vad kostar dem?

- Veronica Maggio (säkert bra långt över 100k dock)
- Kapten Röd
- Maskinen
- Familjen
- Swingfly (vet att han kostar strax över 30 ca, men lockar han folk?)
- Petter (har han lagt ner?)
- Tiesto
- Någon annan grym DJ som håller priset? Avicii & David Guetta har jag redan kollat haha (mest för skojs skull dock) och de var inte aktuella.
Citera
2011-10-21, 11:28
Medlem
Vicious_s avatar
Vill du komma billigt undan, ring till nån som kom topp trea i Idol för några år sedan.
De kostar nog bara bensinpengar och en hamburgertallrik.
Citera
2011-10-21, 11:29
Medlem
TheBITs avatar
har för mig att aviici tar 200 (800 för axwell)

hörde nåt om att rebecca&fiona tog 10 bara, samma med (hon har ju dock blivit populärare sen jag hörde dom siffrorna)

att swingfly skulle ta 30 låter helt absurt, han är absolut inte i den klassen

maskinen tar nog en hel del

kanske testa nause? stor hit i somras och påväg upp, eller adrian lux? Nån medelstor svensk dj lär ju inte vara alltför dyrt

Edit; vart i sverige är det? Och hur långt (i tid givetvis) är det till festen du tänker ha?
Senast redigerad av TheBIT 2011-10-21 kl. 11:31.
Citera
2011-10-21, 11:37
Medlem
lottasfanclubs avatar
Du kan ju kontakta typ 2 entertain som hyr ut hyfsade artister (till varierande priser).
Jag har själv drivit nattklubb och hyrt in flertalet artister, men det är mer än artisten som spelar roll för att fylla huset. Reklam är A och O. Jag hade en gång två lokala (halvkända) DJs som duellerade en hel kväll det var det som drog mest folk faktiskt, för båda hade sina "egna anhängare" som kom. Det blev överfullt och bra med pengar över.
Dessutom var det riktigt bra försäljning i barerna den kvällen jämfört med när vi hade artister.
Detta var i en stad i 100k klassen. Ska man köra i Göteborg el stockholm kanske det är lättare att fylla ett ställe med en hyfsad artist.
Citera
2011-10-21, 11:44
Medlem
Autocratss avatar
Trubadurkväll med vin och whiskey tema i baren. Så hyr du in Lars Demian och Jack Vreeswijk, som sitter och spelar sin fars låtar "somliga går i trasiga skor" och fler godingar. Jag kommer garanterat
Citera
2011-10-21, 12:29
Medlem
Vakthoras avatar
fantastiska nöjen eller som de numera heter nöjestorget.se kan alltid skrapa fram något i din prisklass ring bara till UFFE och diskutera.
Citera
2011-10-22, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBIT
har för mig att aviici tar 200 (800 för axwell)

hörde nåt om att rebecca&fiona tog 10 bara, samma med (hon har ju dock blivit populärare sen jag hörde dom siffrorna)

att swingfly skulle ta 30 låter helt absurt, han är absolut inte i den klassen

maskinen tar nog en hel del

kanske testa nause? stor hit i somras och påväg upp, eller adrian lux? Nån medelstor svensk dj lär ju inte vara alltför dyrt

Edit; vart i sverige är det? Och hur långt (i tid givetvis) är det till festen du tänker ha?

Avicii's minimirate för i år har legat på ~500k, så det är nog en gammal siffra du sitter på. Rebecca & Fiona är okej, men fick väldigt dåligt intryck när jag såg de live. De lallade mest runt o spelade sina låtar på ett dj-set. Annars är ju rebecca & fiona, adrian lux och nause rätt trevliga. Det jag är ute efter är som sagt ett namn som folk känner igen men ändå är rätt ok i pris. Nåt mer förslag?

Citat:
Ursprungligen postat av lottasfanclub
Du kan ju kontakta typ 2 entertain som hyr ut hyfsade artister (till varierande priser).
Jag har själv drivit nattklubb och hyrt in flertalet artister, men det är mer än artisten som spelar roll för att fylla huset. Reklam är A och O. Jag hade en gång två lokala (halvkända) DJs som duellerade en hel kväll det var det som drog mest folk faktiskt, för båda hade sina "egna anhängare" som kom. Det blev överfullt och bra med pengar över.
Dessutom var det riktigt bra försäljning i barerna den kvällen jämfört med när vi hade artister.
Detta var i en stad i 100k klassen. Ska man köra i Göteborg el stockholm kanske det är lättare att fylla ett ställe med en hyfsad artist.

Jodå, reklamen har jag bra koll på. Men det jag behöver nu är ett namn som man kan trycka upp på affishen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in