• 1
  • 2
2011-10-21, 23:04
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Dom har växt upp med tystnad i tennis och därför blivit känsliga mot störningsmoment.
Då borde de vänja sig vid att publiken låter (mer än när kristallglasen klirrar och någon smaskar på en jordgubbe)...
Citera
2011-10-21, 23:12
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Då borde de vänja sig vid att publiken låter (mer än när kristallglasen klirrar och någon smaskar på en jordgubbe)...

Ah det är där skon klämmer. Du tycker inte om överklassfaktorn.
Citera
2011-10-21, 23:15
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Ah det är där skon klämmer. Du tycker inte om överklassfaktorn.
Den har jag inget problem med. Boxning är en överklassport (från början) och där är publiken inte speciellt tystlåten...
Citera
2011-10-22, 02:16
Medlem
Tack "moderatorn" för att det är du som går mest off topic i den här tråden... bra jobbat.

Givetvis har du inte utövat sporter som tennis, pool eller liknande. Du är så pass inkompetent att du tar upp en lagsport som jämförelse och då behövs det ingen vidare diskussion med dig.
Citera
2011-10-22, 12:23
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallibar
Tack "moderatorn" för att det är du som går mest off topic i den här tråden... bra jobbat.

Givetvis har du inte utövat sporter som tennis, pool eller liknande. Du är så pass inkompetent att du tar upp en lagsport som jämförelse och då behövs det ingen vidare diskussion med dig.
Jag tror inte du förstår begreppet OT, men det är ditt problem. Jag har spelat både tennis och "biljard", men inte i tävlingssammanhang. Vad är den stora skillnaden mellan tennis och exempelvis att slå en straff i fotboll? Menar du att det är svårare att spela tennis, eller har tennisspelarna sämre psyke?
Citera
2011-10-22, 13:35
Medlem
Red Machines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag tror inte du förstår begreppet OT, men det är ditt problem. Jag har spelat både tennis och "biljard", men inte i tävlingssammanhang. Vad är den stora skillnaden mellan tennis och exempelvis att slå en straff i fotboll? Menar du att det är svårare att spela tennis, eller har tennisspelarna sämre psyke?

Mycket bra inlägg har heller aldrig förstått mig på skillnaden. Det som är det stora problemet är när alla är tysta så blir minsta lilla ljud ett störningsmoment. Om det vore ständigt liv under en tennismatch så skulle inte heller de ev störande ljuden upplevas som störande som t ex en hög nysning under en serve.

Tennisen skall sluta bete sig som en snobbsport.
Citera
2011-10-26, 22:20
Medlem
Guzs avatar
Naturligtvis hänger allt det här delvis ihop med den tradition som vuxit fram, men hänger väl också ihop med att tennisen trots allt är mer av en millimetersprecisionssport än t.ex. fotboll (man kunde ju också undra varför tennisen måste spelas på plant underlag och inte på fotbollsgräsmattor...).

Sedan har det också t.ex. att göra med att ljudet spelar en roll i tennisen för att spelaren ska kunna avgöra hur hårt slaget är, om det är kantträff osv.

Och för publiken är det ju fantastiskt att andäktigt kunna höra ljudet från planen - pustanden och skognissel och slag - för att sedan kunna explodera när bollen är avgjord.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in