2011-10-20, 20:53
Medlem
Tjena.

Får upp felmeddelandet "Grafikdrivrutinen NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 285.38 slutade svara och har återställts." När felmeddelandet "poffar" upp så slocknar skärmen i ca 2 sekunder, för att sedan startas igen. När skärmen startas om så hör man hur grafikkorts fläktarna varvas upp till 100% i ca 3 sekunder. Sen så blir allt normalt igen, och man kan fortsätta med sysslan som man gjorde innan bilden startades om.
OBS: datorn startas inte om. Det är bara bildskärmen/grafikkortet som gör det.
OBS2: fenomenet inträffar endast när jag surfar. Använder mig av Mozilla Firefox.
OBS3: Har haft datorn i exakt två månader. Det här problemet levde jag med i ca 2 veckor, sen så installerade jag äldre drivrutiner för grafikkortet, och då uppstod problemet nästan aldrig. För typ 3 veckor sen så släppte NVIDIA nya drivrutiner, och jag tankade ner dem direkt. I början så hände det inget, men de senaste 4 dagarna så har felmeddelandet poppat upp ca 5 ggr.

Någon som har en lösning på detta? Sjukt irriterande måste jag säga....

Grafikkortet:
Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC
(http://www.inet.se/artikel/5408902/gigabyte-geforce-gtx-460-1024mb-oc)

Övriga komponenter hittar ni i min signatur.

Tacksam för svar!
Mvh
Citera
2011-10-20, 20:55
Medlem
bild på detta:
http://pixholder.com/view.php?id=407
Citera
2011-10-20, 21:06
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Det låter som ett defekt grafikkort. Sök på Windows Kernel Mode Driver på nätet så finner du lite mer svar.

Men kontaktar Inet under morgondagen för service och åtgärd. [Garantiärende]
Citera
2011-10-20, 21:41
Bannlyst
Så blir det för mig när jag spelar F.E.A.R, konstigt nog enda spelet.. Lite som innan när man skulle ställa om grafiken till 256 färger (good ol' memories )

Mitt grafikkort kan knappast vara defekt då både WoW och Sims går att spela..

Hör gärna av dig om du kom fram till vad som är eller var fel.

Verkar vara ett vanligt problem med Windows 7, jag kör det med!
Citera
2011-10-20, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Consentido
Så blir det för mig när jag spelar F.E.A.R, konstigt nog enda spelet.. Lite som innan när man skulle ställa om grafiken till 256 färger (good ol' memories )

Mitt grafikkort kan knappast vara defekt då både WoW och Sims går att spela..

Hör gärna av dig om du kom fram till vad som är eller var fel.

Verkar vara ett vanligt problem med Windows 7, jag kör det med!

Mycket märkligt. för mig funkar det felfritt i spel, det är bara när jag surfar som problemet uppstår.

Citat:
Ursprungligen postat av cyrusgnetwork
.

ringer till inet imorgon. får se om deras support är lika bra som det sägs
Citera
2011-10-20, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ILPwnU16
Mycket märkligt. för mig funkar det felfritt i spel, det är bara när jag surfar som problemet uppstår.

Hmm, har nog aldrig varit med om att det ändras när man bara surfar..
Men det låter ju onekligen som att något är knas med grafiken på något sätt.
Hör gärna av dig sen, så kanske jag får en lösning på problemet också.
Citera
2011-10-20, 21:54
Medlem
Wheeler88s avatar
Fick samma fel för två veckor sedan, grafikkortet var trasigt. Hade ingen garanti kvar så köpte mig ett nytt. Men för mig hjälpte iaf inte installation av nya drivrutiner eller nytt operativsystem samt en massa småfix vissa sa kunde fungera.
Citera
2011-10-20, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Consentido
Hmm, har nog aldrig varit med om att det ändras när man bara surfar..
Men det låter ju onekligen som att något är knas med grafiken på något sätt.
Hör gärna av dig sen, så kanske jag får en lösning på problemet också.

Det ska jag göra! Du kan ju slänga ett getöga här i tråden annars, vem vet, det kanske dyker upp ett svar här . :-)
Citera
2011-11-10, 17:55
Medlem
Har exakt samma problem, och det uppstår bara när jag surfar och har kunnat spela Battlefield 3 hittils utan problem (peppar peppar).

Har Geforce 560 och använder Mozilla Firefox.
Citera
2011-11-10, 22:00
Medlem
Någon som har kommit på lösningen än? Har en rätt ny dator (2 månader gammal), och installerade nya drivrutiner för att köra BF3 för en vecka sedan och fick upp samma meddelande idag när jag använde Chrome.
Citera
2011-11-10, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swe-luffaren
Någon som har kommit på lösningen än? Har en rätt ny dator (2 månader gammal), och installerade nya drivrutiner för att köra BF3 för en vecka sedan och fick upp samma meddelande idag när jag använde Chrome.

Startas skärmen om för dig med?
Fungerade ditt gkort innan du installerade de optimerade bf3-drivrutinerna? I så fall: Vilken version använde du då?
Jag har skickat in mitt kort till inet, de har stress testat det m.m utan framgång. De säger att det inte är hårdvaran det är fel på, utan mjukvaran. Har provat med äldre drivsar, problemet kvarstår. Om det är drivrutinsproblem så hoppas jag verkligen att Nvidia fixar det asap. Det suger verkligen.
Citera
2011-11-16, 20:38
Medlem
Hade samma problem med att grafikkortsdrivrutinen slutade svara och återställdes.
Detta uppstod efter att jag installerade IE9 som använder sig av grafikkortet när det laddar tung grafik genom GPU-accelerering.

Du kan enkelt stänga av GPU-accelereringen och låta processorn sköta hela jobbet.
Gå till Internetalternativ –> Avancerat –> Kryssa för Använd program-varurendering…. och starta om webbläsaren.

Detta funkade kanon för mig. Hoppas det löser era problem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in