2011-12-05, 15:55
Medlem
Klartos avatar
Jag har också detta problem, in i helvetes satan frustrerande. Men det har bara inträffat i BF3, samt ibland i Mozilla Firefox, typ framför Youtube. Jag har GTX580 som jag lade ner 4k på, så jag hoppas fan inte det är hårdvaran det är fel på. Det verkar inte ske i andra spel, som BC2 till exempel.
Citera
2011-12-06, 15:34
Medlem
Gh0steds avatar
Problemet ligger med största möjlighet i drivrutinen då det har kommit in mycket rapporter om folk med detta problem medan senaste BETA/WHQL-drivern från nVidia körs. Även jag har samma problem.
BETA-drivern är värre än den senaste WHQL-drivern så om ni använder BETAn kan det vara en god idé att nedgradera till icke-beta, problemet kvarstår dock i de flesta fall.

Finns inte mycket annat att göra än att vänta på ny drivrutin från nVidia eller köra på en äldre drivrutin.

Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Det låter som ett defekt grafikkort. Sök på Windows Kernel Mode Driver på nätet så finner du lite mer svar.

Men kontaktar Inet under morgondagen för service och åtgärd. [Garantiärende]

Nej, det låter som dåliga drivrutiner då nVidiat klantat sig med senaste WHQL och BETAn.
Se ovan.
Citera
2011-12-08, 23:03
Medlem
Har samma problem, allt ljud stannar och skärmen blir svart för någon sekund och sedan pluppar allt upp igen och skylten "drivrutinen slutade svara och har återställts" och om jag haft video igång måste jag starta om den. Händer aldrig när jag spelar. Sitter på ett GTX 560 Ti OC. Inte klockat själv, tänkte ringa webhallen imorgon.
Citera
2011-12-14, 20:09
Medlem
Har samma problem med ett nytt radeon hd 6850... Händer oftast när jag sitter på Explorer och surfar. Har hänt en gång när jag spelat bf3 och då har jag spelat en hel del. Använder Explorer som webbläsare till bf3. Aldrig hänt under en film. Mkt skumt och störande. Får hoppas att det är drivrutinerna.
Citera
2011-12-30, 10:18
Medlem
Jag har samma problem med mitt GTX 580. Min dator var nyligen inne hos inet pga ett annat problem men de körde också 24h burntest och Bf3 i 4 timmar utan problem.

Jag sökte runt lite och det visade sig att det var drivrutinsfel. Tanka de nya från nvidia så borde det fixa sig (har inte testat själv än men ska göra det nu).

http://www.nvidia.co.uk/object/win7-winvista-64bit-285.62-whql-driver-uk.html
"Contains a fix for the driver timeouts reported with the R285 beta drivers."

EDIT: Nu ser jag att jag redan hade dessa installerade men jag testar att installera dom igen och ser hur det fungerar då. Det blir antagligen ingen skillnad alls.
Senast redigerad av Skater93 2011-12-30 kl. 10:29.
Citera
2012-01-29, 11:27
Medlem
Nån som kommit på nån lösning på detta problem??

Jag har drivrutin 285.66 till mitt Asus GTX 560ti o har samma problem vid surf... Har inte visat sig vid spelande, varken i BF3 eller i CSS...

Asus Z68 moderK och I7 2600K (ej klockad)

Kan det ha ett samband eller är det nvidias mjukvara som e dålig?
Citera
2012-01-29, 13:27
Medlem
Jag har också samma problem...
Citera
2012-01-29, 13:32
Medlem
Accelererad grafik - GPU-rendering. Stänger jag av detta i Explorer under Verktyg->Internetaletrnativ->Avancerat, så får jag ej detta fel längre, dock funkar explorer skit utan GPU-rendering. En tillfällig lösning.
Citera
2012-01-29, 17:57
Medlem
Har stängt av hårdvaruacceleration i FF nu så får vi se om det hjälper, återkommer..
Citera
2012-01-29, 18:12
Medlem
Hjälpte inte för mig iaf.
Citera
2012-01-29, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FanKullO
Har stängt av hårdvaruacceleration i FF nu så får vi se om det hjälper, återkommer..

Japp, jag får samma fel när jag använder mozilla också, har dock aldrig testat att stänga av grafik acc där. Hoppas det hjälper. Men det måste ju finnas en bättre lösning... Mitt Explorer blir grymt instabilt och segt.
Citera
2012-01-29, 18:56
Medlem
Får samma felmeddelande i explorer när jag kör BF3.
Har dock Amd 5870 men skall byta i veckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in