2018-02-24, 12:45
Medlem
ragingcows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Grejen är att förra året från ca mars-september fick jag sjukt bra respons, vilket jag även skrev i denna tråd, eller nån tråd om HP iaf. Nu är hela den effekten bortblåst. Man ska satsa på annat i livet, kommer det en tjej så kommer det. Känns totalt meningslöst att försöka hitta någon, via nätet i synnerhet.
Ja håller med det tog ju mycket fokus också för mig att logga in flera gånger och hålla på att skriva mejl till tjejer på dejtingsidorna.
Citera
2018-02-24, 17:57
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Kan inte svara för topputbildade kvinnor såsom läkare, fil. doktorer, jurister men kvinnor som har en kandidat som exempelvis socionomer och lärare älskar knegare och gärna i stereotypiska manliga roller såsom Niklas 28 som jobbar inom bygg, har skägg och styrketränar.

Jag tycker själv det är underligt att högskoleutbildade kvinnor dras till icke-utbildade män. Verkar vara ett svenskt fenomen.

Du syftar alltså på "exempelvis socionomer och lärare"(lärarinnor heter det väl )?

Är väl inte så konstigt isf. Dessa utbildningar är ju förvisso relativt långa men ändå en hel del transportsträckor där man skriver nån hemtentamen på typ 2000 ord under en månads tid. Dom får väl en ganska lik lön kan jag tänka mig sen(om det är en lite mer kvalificerad hantverkare) men mannen måste slita mer för mödan (även om det kan vara viss mental ansträngning att jobba med människor). Viss skillnad(kompetens & status) på nån som bygger broar o nån som flyttar kartonger på ett lager även om båda är rätt manliga fysiska yrken liksom också.

Så vida dessa kvinnor inte är typiska lyxpudingar så är dom väl inte dummare än att dom hajar att dom inte kommer hålla i längden hos nån "topputbildad man"(särskilt om han är snygg) som dom inte har några gemensamma intressen med (han har ju satsat annorlunda etc fast dom också hade chansen i jämlika Sverige). Traditionella kvinnojobb är väl ofta mindre lön på än männens motsvarighet. Då syftar jag på ej högskola, där handlar det nog om tillgång o efterfrågan.
Dvs kompetens men det får man ej säga offentligt.

Iaf tror dessa aspekter hänger ihop delvis med tvåsamhet men att det kvinnliga vårdbiträdet med knappt godkänt utseende kan dra nytta av alla "enkla jobb" som regeringen vill ge åt nya invandrar män etc. o andra sidan kan ju dessa sudaneser o dyl bli konkurrenter som vårdbiträden osv så måste erkänna att min teori har vissa luckor. Iaf ganska nolliga alternativ för vita män, (typ vanligt folk) men nog fan blir det ändå en viss utträngningseffekt samt att många babbebrudar är beslöjade muslimer som knappt skulle våga fantisera ens om en svensk man(stor vits för mig att dom är här so to speak).
Senast redigerad av A-party-with-marty 2018-02-24 kl. 18:23.
Citera
2018-02-24, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Grejen är att förra året från ca mars-september fick jag sjukt bra respons, vilket jag även skrev i denna tråd, eller nån tråd om HP iaf. Nu är hela den effekten bortblåst. Man ska satsa på annat i livet, kommer det en tjej så kommer det. Känns totalt meningslöst att försöka hitta någon, via nätet i synnerhet.

Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Ja håller med det tog ju mycket fokus också för mig att logga in flera gånger och hålla på att skriva mejl till tjejer på dejtingsidorna.

Yes hade en period i sommar med 10 brudar i gång på chaten samtidigt men allt ebbar ju ut innan dejt.

Men iaf delar er analys även om jag varit inaktiv där sen i höstas. Men vad beror denna dipp på?
Är det så många fler män i Sverige än kvinnor nuförtiden? El har dom 50 % av befolkningen (om vi räknar bort dom som har partner) helt enkelt tröttnat på kukar samt att dom som nyligen blivit vuxna har gått in i vuxendomen som asexuella? Alltså det är lite halvt på skoj men helt ärligt tycker jag att det är gåtfullt också, nån som hajar?
Citera
2018-02-24, 18:42
Medlem
ragingcows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Yes hade en period i sommar med 10 brudar i gång på chaten samtidigt men allt ebbar ju ut innan dejt.

Men iaf delar er analys även om jag varit inaktiv där sen i höstas. Men vad beror denna dipp på?
Är det så många fler män i Sverige än kvinnor nuförtiden? El har dom 50 % av befolkningen (om vi räknar bort dom som har partner) helt enkelt tröttnat på kukar samt att dom som nyligen blivit vuxna har gått in i vuxendomen som asexuella? Alltså det är lite halvt på skoj men helt ärligt tycker jag att det är gåtfullt också, nån som hajar?
Nej jag hajar verkligen inte tycker att det var konstigt just för att några tjejer tog intiativet och skrev till mig först för att sedan fega ur sen när det var nån dag innan träff. Nåt som gör mig riktigt förbannad är de tjejer som skriver en kravlista på sin profil likt en världsartist som skriver vad han eller hon vill ha för mat osv i sin lounge.
Citera
2018-02-24, 20:14
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Spelar ingen roll egentligen om du har bra boende och pengar. I ett samhälle som Sverige där kvinnan har varit självförsörjande eller sörjande av staten så länge så spelar det ingen roll vad mannen har för socioekonomisk status. Det enda som ger dig en sann fördel på dejtingsidorna är ditt utseende.

Det är omvänt i princip alla andra västerländska länder med praktexempel såsom USA och Storbritannien.

Jag håller dock med dig att det borde vara en kombination av faktorer och inte bara killens utseende. Om jag drar ihop allt som du räknar så är jag också minst en 7:a och alltså borde i teorin inte vara singel särskilt länge om allt är balanserat på dejtingmarknaden.

Delvis sant det du säger. Men däremot en kille som ser riktigt bra ut men som ägnar all sin tid åt att spela dataspel är inte alls attraktiv på marknaden ändå. Det handlar om utseende som du säger men också att man ska ha "rätt" intressen att gå på krogen så ofta som möjligt och ha en stor krets av vänner. En riktig pajas helt enkelt.

Trygga kilar som ser ok ut, tränade med ordnat liv som föredrar lugnare tempo är inte poppis.

Jag skulle säga att det är utseende men också "rätt" intressen. Är man inte heller född med mörkt hår, har kantigt ansikte, bra hårtyp som ofta killar med mörkt hår har o.s.v så är man hopplöst långt ner på marknaden dåå ansiktet är viktigast oavsett hur man ser ut i kroppen. Ok om man är fet som fan så hjälper inte ett fint ansikte men nu pratar jag om normal kropp till vältränad.
Citera
2018-02-24, 21:50
Medlem
pokergudens avatar
Secretdejt.se

Läst ett antal recensioner som rör diverse dejtingsidor, men finner ingen om denna. Någon som har erfarenhet. Är den legit? Om ja, är den värd att registrera sig på?
Citera
2018-02-24, 21:53
Bannlyst
Hemsidan är skriven av en svensk iallafall, d.v.s. ingen kopia av något annat och sedan översatt rakt av med Google translate och bytt namn.

Vad är ditt ändamål?
Citera
2018-02-24, 22:04
Medlem
pokergudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt.Eklund
Hemsidan är skriven av en svensk iallafall, d.v.s. ingen kopia av något annat och sedan översatt rakt av med Google translate och bytt namn.

Vad är ditt ändamål?

Ändamålet är väl att hitta någon skön dejt. Vet dock inte huruvida det är en dejting eller ren sexsida...
Citera
2018-02-24, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Nej jag hajar verkligen inte tycker att det var konstigt just för att några tjejer tog intiativet och skrev till mig först för att sedan fega ur sen när det var nån dag innan träff. Nåt som gör mig riktigt förbannad är de tjejer som skriver en kravlista på sin profil likt en världsartist som skriver vad han eller hon vill ha för mat osv i sin lounge.
Ja det är ju ganska förvånande om hon ändå började ragga. Angående dom tjejer som skriver en lååååång kravlista osv är det såklart både provocerande o avtändande. Om dom tycker att dom är så jävla förträfliga så ska dom väl för helvete betala för sig på på Elitsinglar.se (el är dom så snåla trotts allt, konstigt om det är så himla viktigt etc). Va ju en kaxig kvinna här i tråden som jag skrev det till (hon har ej svarat ).
Citera
2018-02-24, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Delvis sant det du säger. Men däremot en kille som ser riktigt bra ut men som ägnar all sin tid åt att spela dataspel är inte alls attraktiv på marknaden ändå. Det handlar om utseende som du säger men också att man ska ha "rätt" intressen att gå på krogen så ofta som möjligt och ha en stor krets av vänner. En riktig pajas helt enkelt.

Trygga kilar som ser ok ut, tränade med ordnat liv som föredrar lugnare tempo är inte poppis.

Jag skulle säga att det är utseende men också "rätt" intressen. Är man inte heller född med mörkt hår, har kantigt ansikte, bra hårtyp som ofta killar med mörkt hår har o.s.v så är man hopplöst långt ner på marknaden dåå ansiktet är viktigast oavsett hur man ser ut i kroppen. Ok om man är fet som fan så hjälper inte ett fint ansikte men nu pratar jag om normal kropp till vältränad.
Aha där ser man själv så har jag snarare blont hår som ideal(funkade ju för vår inhemska Dolph Lundgren) hehe till o med koppar är bättre än mörkt hår(men så är jag också rasmedveten )
Citera
2018-02-25, 00:17
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Aha där ser man själv så har jag snarare blont hår som ideal(funkade ju för vår inhemska Dolph Lundgren) hehe till o med koppar är bättre än mörkt hår(men så är jag också rasmedveten )

Gillar du blonda killar menar du? Trodde du var en snubbe och inte en brud Isåfall så hör du till en minoritet. Eller så är du gay, blev rejält förvirrad av ditt inlägg.

Skulle nog säga att 80-90% av alla tjejer föredrar en mörkhårig kille, kantigt ansikte och skäggstubb. Det är också något som blivit inprogrsmmerat efter att ha läst på fb men också profiler där tjejer beskriver sitt ideal på olika dejting sidor då är det ofta idealet den typen av män.
Citera
2018-02-25, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Gillar du blonda killar menar du? Trodde du var en snubbe och inte en brud Isåfall så hör du till en minoritet. Eller så är du gay, blev rejält förvirrad av ditt inlägg.

Skulle nog säga att 80-90% av alla tjejer föredrar en mörkhårig kille, kantigt ansikte och skäggstubb. Det är också något som blivit inprogrsmmerat efter att ha läst på fb men också profiler där tjejer beskriver sitt ideal på olika dejting sidor då är det ofta idealet den typen av män.
Öhh, nej jag är en rasmedveten hetrokille som har våra ljusa vikingar som förebild. Rätt trist att vara mörkårig om jag får välja. Är ju typ samma färg som alla andra raser. Typ asiater, latinos, neger, araber, indianer osv osv. Självklart vill man vara så sällsynt som möjligt (så länge det inte är ett handikapp el dyl, albinos är ju solalergiker tex). Bara 2 % av jordens invånare har orange/koppar hår så om man är snygg i övrigt skulle jag tycka att det kunde vara rätt ballt faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in