Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-29, 12:43
  #17341
Medlem
Så det är uppenbarligen bra mycket mer män som nätdejtar än kvinnor med tanke på hur de kan välja och vraka. Min fråga då är vad kvinnorna gör? Det finns ju ungefär lika mycket kvinnor som män i detta land, dejtar kvinnor helt enkelt mindre eller är det tonvis med kvinnor ute på krogarna som har att välja på ett mindre antal män?

Måste också säga att jag förundras av alla kvinnliga profiler som har 0 skriver i sin presentation men antagligen får massor med medelanden.
Citera
2017-10-29, 12:48
  #17342
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unilar
Så det är uppenbarligen bra mycket mer män som nätdejtar än kvinnor med tanke på hur de kan välja och vraka.

Nej. Med utgångspunkt från att de allra flesta som har intentionen att hitta en dejt, är muppar, så går det inte att välja och vraka. Det är en myt att dom möjligheterna finns.
Citera
2017-10-29, 14:56
  #17343
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubbbles
Majoriteten av männen är problemet då alltför många har inga standards när det gäller nätdejting. de likar allt vilt och med det så har det lett till situationen vi har nu d.v.s att tjejer kan ha för höga krav.

Skriver man dock något seriöst så får man ändå inte något svar eller ens profilen besökt i majoriteten av fallen. Antar att det inte hinns med? Därutöver kan man ju också fråga sig vad folk utan en profil ens gör på en dejtingsajt? Det är ju som att hoppas på en lottovinst utan att köpa själva lotten.
Citera
2017-10-29, 14:58
  #17344
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pappersmall
Så varför har män helt plötsligt fått så låga standards?

Varför har mäns desperation ökat?

Vad kan anledningen vara?

Folk har väl blivit desperata och bittra, och bryr sig inte längre om de får svar eller inte. För mycket fritid.
Citera
2017-10-29, 15:01
  #17345
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unilar
Så det är uppenbarligen bra mycket mer män som nätdejtar än kvinnor med tanke på hur de kan välja och vraka. Min fråga då är vad kvinnorna gör? Det finns ju ungefär lika mycket kvinnor som män i detta land, dejtar kvinnor helt enkelt mindre eller är det tonvis med kvinnor ute på krogarna som har att välja på ett mindre antal män?

Måste också säga att jag förundras av alla kvinnliga profiler som har 0 skriver i sin presentation men antagligen får massor med medelanden.

Jag är 25 år gammal och jag har varit medlem på dejtingsajter till och från genom åren, totalt säkert 2,5 år eller något. Jag har aldrig varit på en enda dejt. Så jag vet inte riktigt om man kan välja och vraka.
Citera
2017-10-29, 16:28
  #17346
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Folk har väl blivit desperata och bittra, och bryr sig inte längre om de får svar eller inte. För mycket fritid.

Desperationen föds väl snarare ur det faktum att männen aldrig får svar?
Och att dom aldrig får svar borde, så som jag uppfattat det, bero på att 1000 andra män redan skrivit och varit tusenfalt mycket oförskämdare i sina meddelanden att tjejer som sitter där ganska omgående tröttnar och slutar kolla sina meddelanden.
Citera
2017-10-29, 16:38
  #17347
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TMM
Desperationen föds väl snarare ur det faktum att männen aldrig får svar?
Och att dom aldrig får svar borde, så som jag uppfattat det, bero på att 1000 andra män redan skrivit och varit tusenfalt mycket oförskämdare i sina meddelanden att tjejer som sitter där ganska omgående tröttnar och slutar kolla sina meddelanden.

Så är det säkert. Somliga ger sig aldrig, andra blir som mig, suckar högt i sin ensamhet, men blir aldrig på något vis oförskämd. En sak är säker, det är kvinnornas marknad! En kvinna kan lätt finna dejter för årets alla dagar om hon så skulle vilja.
Citera
2017-10-29, 17:04
  #17348
Avstängd
Alltså en sak ni inte verkar förstå är att ni "skyller" detta på män direkt, "det är män som blivit desperata!" - jaha, så alltså så har män helt plötsligt inom något år blivit desperata HELT UTAN ANLEDNING?

Vad är anledningen till desperationen?

Förstår ni att män bara inte vaknar upp en dag och känner för att bli lite extra desperat? Förstår ni att detta är mycket större än så?

Män har blivit mer desperat för att kvinnornas krav ökat med extrema mått, varför har kraven ökat? Varför har kvinnor blivit surare och mer bitter? Jag föreslår det handlar dels om social media men även ett stigande överskott unga män blandat med feminism blandat med välfärd blandat med en ständig propaganda om att vita män är dumma och kvinnan är det bästa i världen.

Detta verkar vara politiskt, nästan kontrollerat eller implementerat.
Citera
2017-10-29, 17:25
  #17349
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pappersmall
Alltså en sak ni inte verkar förstå är att ni "skyller" detta på män direkt, "det är män som blivit desperata!" - jaha, så alltså så har män helt plötsligt inom något år blivit desperata HELT UTAN ANLEDNING?

Vad är anledningen till desperationen?

Förstår ni att män bara inte vaknar upp en dag och känner för att bli lite extra desperat? Förstår ni att detta är mycket större än så?

Män har blivit mer desperat för att kvinnornas krav ökat med extrema mått, varför har kraven ökat? Varför har kvinnor blivit surare och mer bitter? Jag föreslår det handlar dels om social media men även ett stigande överskott unga män blandat med feminism blandat med välfärd blandat med en ständig propaganda om att vita män är dumma och kvinnan är det bästa i världen.

Detta verkar vara politiskt, nästan kontrollerat eller implementerat.

Dagens män är feminiserad. De vågar inte gå fram till tjejer längre och det hjälper inte att dessa feministerna går runt och klagar på att alla män är svinn som gör att de yngre generationen blir ännu feminiserad.

Vad gör dessa män då de inte vågar raga i publik? De går på internet. Dessa män har även det s.k beta beteende. Hela handlar om att män ragar inte irl längre och då många är på dejting sidor har vi en överflöd av beta killar på dejting sidor som inte vågar ragga på snygga grannen. Tjejer får ett störe utbud att välja utifrån och kan vara pettiga och detta ger upphov till att killar måste sänka sina standard för att äns få något.

Maskulinitet måste komma tillbaka. För många av dagens män saknar det.
Citera
2017-10-30, 18:34
  #17350
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Ser många tjejprofiler där det skrivs saker såsom "tror egentligen inte på detta" och "jag är här för att kolla läget bara"
Okej. Jag har sett några få som skrivit så. Förstår inte riktigt varför man reggar sig om man skäms för att vara på sidan. Såna går bort direkt för min del. Jag är inte intresserad av osäkra människor.
Citera
2017-10-30, 19:29
  #17351
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pappersmall
Testade precis happy pancake. Jag använde samma foton som jag använde för 6 år sedan för att inte diverse ålderstecken skulle göra någon skillnad (även fast jag bara är 26, man vet aldrig).

Förut fick jag rätt ofta respons, då också av ganska snygga tjejer. Numera är det respons kanske 1 av 10 gånger, eller ännu värre 1 av 20, och då om jag skriver något provocerande, samt oftast av fulare eller äldre tjejer.

För 6-7 år sedan fick man respons av snygga unga tjejer som var glada att man skrev, som ställde motfrågor etc, nu är det kort respons, ingen motfråga, eller dryg respons, vissa till och med svarar med: "hejdå" sen blockar dom en, även fast man rent objektivt ser mycket bättre ut än dom (jag ser rätt bra ut).

Vad fan har hänt med onlinedating?

Haha, stämmer faktiskt de du säger. Dock tror jag kvinnorna snabbt inser hur det fungerar på tinder och onlinedating överlag. På tinder kan man direkt se om de nyss har skaffat appen. De svarar, ställer motfrågor och det kan också bli dejt bara man är snabb. När de sedan har hängt där en stund så blir de enligt mig förstörda. Dryga, inget svar, korta svar etc. De har väl helt enkelt insett sitt värde, att de inte behöver jobba och att de i princip kan välja och vraka, köparens marknad.
Citera
2017-10-30, 23:09
  #17352
Medlem
Buffymyloves avatar
Nätdejting. Tja. För mig har det inte fungerat. Jag har inte riktigt de kvaliteerna. Och samtidigt är det svårt att bli personlig. Många verkar vilja diskutera någon detalj i ens presentation, som de inte gillar vilket är en ganska märklig approach.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback