• 1
  • 2
2011-10-20, 20:04
Medlem
Jag läste en artikel på SvD (om jag minns rätt) för ett tag sedan där de intervjuade en högt uppsatt snubbe på en stor chipsfabrik och i slutet av artikeln fick han ge sitt bästa tips på hur man gör chips godare. Han svarade då att man ska värma dem i mikron.

Är det någon som prövat det/gör det regelbundet? Om inte, pröva ikväll vid fredagsmyset!
Citera
2011-10-20, 20:06
Medlem
BlueMountainStates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av javenne
Jag läste en artikel på SvD (om jag minns rätt) för ett tag sedan där de intervjuade en högt uppsatt snubbe på en stor chipsfabrik och i slutet av artikeln fick han ge sitt bästa tips på hur man gör chips godare. Han svarade då att man ska värma dem i mikron.

Är det någon som prövat det/gör det regelbundet? Om inte, pröva ikväll vid fredagsmyset!

det är torsdag?
Citera
2011-10-20, 20:08
Medlem
MeGustas avatar
Inte direkt i mikron. Men jag har däremot värmt enstaka chips ovanför stearinljus och märkte ingen större skillnad i smak.
Citera
2011-10-20, 20:11
Medlem
Vad har du att förlora på att pröva? Lägg ett chips i micron om du tror på artikel, det kan väl inte skada? För mig känns det som en 1:a april artikel....
Citera
2011-10-20, 20:13
Medlem
plaskets avatar
Har aldrig provat det, tycker inte det låter lockande heller. Däremot har jag testat att köra en glassbåt i mikron 10 sek. efter att jag läste en intervju med chefen på SIA glass, som påstod att det var bra. Han hade rätt i sak även om jag föredrar 20 sekunder.
Citera
2011-10-20, 20:15
Medlem
lilazebras avatar
hittade artikeln till o med! http://www.svd.se/naringsliv/fredags...nd_6522290.svd
Citera
2011-10-20, 20:33
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeGusta
Inte direkt i mikron. Men jag har däremot värmt enstaka chips ovanför stearinljus och märkte ingen större skillnad i smak.
Haha samma här! Gjorde alltid detta när jag var liten skit. Minns att jag la chipsen i vanlig ugn några gånger också.
Citera
2011-10-20, 21:58
Medlem
Jag brukade värma grillchips i mikron - en klar förbättring!
Citera
2011-10-21, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMountainState
det är torsdag?
Citera
2011-10-21, 11:22
Medlem
cerns avatar
Blir inte chipsen mjuka i mikron? chips som har varit stående för länge blir mjuka och äckliga.
Citera
2011-10-21, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Blir inte chipsen mjuka i mikron? chips som har varit stående för länge blir mjuka och äckliga.

För att chipsen ens ska kunna böja sig krävs det en hel del tillförd fukt, något som knappast sker i en mikro.
Citera
2011-10-21, 13:32
Medlem
Tjockstarks avatar
Jag brukar öppna påsen och slänga in den i frysen. Chipsen blir 100 ggr godare enligt mig
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in