Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-20, 09:08
  #1
Medlem
Hej!

Nu är det så att jag har fått ett ganska jobbigt problem, jag älskar verkligen att sova, men de senaste två veckorna så kan jag inte sova normalt. Jag drömmer extremt mycket och vaknar mellan 3 till 7 gånger per natt pga dessa drömmar/mardrömmar.

Inatt drömde jag bland annat att jag var en hundvalp i djungeln som blev lämnad av hundmamman och syskonen, sen helt plötsligt kom riktiga jag (i människoform) in i bilden och skulle rädda hundvalpen, och så blev vi attackerade av några zombie/orc-liknande grejer som jag försökte skydda hundvalpen från. Då vaknade jag.

Sen drömde jag att min pojkvän gjorde slut, att jag packade mina grejer i hans lägenhet och hade världens ångest, han skulle åka till en annan stad i två veckor och jag misstänkte att han skulle hälsa på en annan tjej från hans facebook och han var inte arg och brydde sig inte överhuvudtaget om att han hade gjort slut, vaknade av att jag grät...

Drömde även en hel del mer, men borde kanske komma till saken. Vad kan anledningen tänkas vara att man vaknar flera gånger per natt pga sina drömmar när man tidigare nästan aldrig vaknat av drömmarna? Stressar inte mer än vanligt, det enda skillnaden jag gjort i mitt liv är att jag tränar aningen mer än för några veckor sen.

Det är verkligen jättejobbigt, för när jag väl vaknat så tar det en stund innan jag kan somna igen, säkert en timme per natt går åt att försöka somna om igen från drömmarna..
Citera
2011-10-20, 09:13
  #2
Medlem
Zomrazils avatar
Vet inte hur hjälpsamt detta är, men det kanske är så att du ställt in dig på att det är så här det är nu, att du vaknar flera gånger per natt pga dina drömmar.

Ett tag så vaknade jag minst en gång per natt för att kliva upp och pissa, tillslut så tänkte jag i princip "fuck it, jag behöver nog inte pissa mitt i natten" och sedan försvann det av någon anledning. Så du kan ju försöka ändra inställning till det, ge det ett försök iallafall.

Sen så har nog alla perioder i sitt liv då man sover lite oroligare än annars, det är inte så konstigt egentligen. För mig personligen så varierar det där jättemycket och vissa perioder vaknar jag tamefan var och varannan timme pga sjuka drömmar, men det brukar ge sig efter ett tag.
Citera
2011-10-20, 09:17
  #3
Medlem
Hmm jag vet faktiskt inte, det här har skett i cirka två veckor nu, och det var först igår jag faktiskt började tänka på det och koppla ihop att det här faktiskt har skett i två veckor. Har inte gått och funderat på det så mycket förutom nu idag på morgonen, så jag har nog inte varit inställd på att jag ska vakna. Men tack för svaret
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback