• 1
  • 2
2020-09-17, 10:03
Medlem
Pebbiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopia.
Läste också grejen på facebook. Det är ju helt sinnessjukt att de bara fick 20 års fängelse. Jag är generellt sett emot dödsstraff, men sådana här fall är ju helt störda.

(En separat diskussion, men varför görs det inte skillnad på mord och mord? Tjugo år är ju ungefär så mycket man får för ett "vanligt" mord, vilket ändå är något som många människor kan drivas till under rätt förhållanden. Sådana här fall bör inte behandlas som sådana, de spelar inte i samma liga)

Citat:
Ursprungligen postat av persephone
Beskrivningen av tortyren låter som en kondenserad version av American Psycho x 100, men den hade ännu inte publicerats. Kanske ett fall som Ellis tittade närmare på.

Skrev kvartetten dagbok över tortyren, eller hur kommer det sig att detaljerna är kända?

Ur spoilern, fel årtal.

"DAY 20: December10, 1989: Unable to walk properly due to severe leg burns
Beat with bamboo sticks"

Skumt att de fick så korta straff då de ju ändå betraktades som vuxna av rätten. Japan har dessutom fortfarande dödsstraff, konstigt.

Lite sent svar (ditt inlägg är några år gammalt) men rätt ska va rätt. De fick inte 20 år, det fick mellan 5 och 9 år. "Ledaren", Jō Ogura fick 8 år och var ute redan år 1999.
Citera
2020-09-18, 23:17
Medlem
Utopia.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pebbis
Lite sent svar (ditt inlägg är några år gammalt) men rätt ska va rätt. De fick inte 20 år, det fick mellan 5 och 9 år. "Ledaren", Jō Ogura fick 8 år och var ute redan år 1999.

Med andra ord ungefär så många år sedan jag skrev det där i lägget. Fyfan. En tragedi utan like. Jag tänker på det då och då.

Jag hoppas de dör en vidrig död allihop.
Citera
2022-12-06, 15:22
Medlem
-Orko-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pebbis

Jag tolkar det som att Hiroshi Miano var den som initierade hela denna vidriga händelse, då han var den som fick nobben enligt den här youtubekanalen, Savox: https://www.youtube.com/watch?v=ez4bAKDI3S0 medan det däremot verkar vara den här Ogura som föreslog att de skulle behålla henne. Alla fyra hade mer eller mindre direkta kopplinga till Yakuzan.

Jag har läst många vidriga fall i mina dagar, men jävlar detta tar nog priset i grymhet. Om man slår ihop alla hatiskt sadistiska tankar man någonsin ens hyptetiskt snuddat vid när man varit arg och känt sig kränkt genom livet så kommer man fortfarande inte ens upp i en fjärdedel av vad de gjorde mot henne. Jag vet inte om det sjukaste är det de gjorde eller om det sjukaste är att de var 4 st med exakt lika sjuka hjärnor. Ibland är fängelse lämpligt, ibland känns dödsstraff logiskt, men i det här fallet så känner jag att IS, colombianska kartellen och Josef Stalin kunde ha fått slagit sina hjärnor ihop och tagit hand om själva rättsskipandet. Vidriga jävla människor som borde dö på vidrigast möjliga sätt. Fyyyyyyfaaaaan!
Citera
2023-10-17, 12:44
Medlem
Mordkanalen gjorde en video på Furutas mord.. Dum som jag var fortsatte jag googla på det och det är den mest hemskaste historia jag någonsin hört. Det fastnade liksom på insidan av mina hornhinnor och jag kan inte få bilden ur huvudet. Nu sådär 1 år senare kan jag fortfarande inte släppa det. Kan inte låta bli att tänka på hur hennes nära och kära måste ha känt, och kanske känner än.. Om jag kan känna rädsla och avsky, hur mår inte dom.. Må de skyldiga brinna i helvetet
Citera
2023-10-26, 01:05
Medlem
Varför dom fick så korta straff har med ålder att göra, dom räknades inte som vuxna, annars så hade dom kunnat bli dömda till döden, kan minnas fel, var ett tag sedan lyssna på podden
Citera
2024-07-29, 00:35
Medlem
Såg en video om hennes fall på Tiktok. Det är så fruktansvärt och obegripligt omänskligt. Störda individer det finns i världen. RIP Junko
Citera
2025-01-10, 17:45
Medlem
Domlingens avatar
Horribelt öde för Junko.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto