2004-12-18, 18:19
Medlem
Roppishs avatar
har haft rttegng nyligen men inte ftt domen n och jag undrar vad jag kan f fr straff nu... r 20 r kte dit p grov stld, grovt hemfridsbrott, narkotika brott och vapen brott.. r straffad 3 ggr tidigare fr stlder, narkotika brott, misshandlar mm
Citera
2004-12-18, 18:27
Medlem
Vintersmns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roppish
har haft rttegng nyligen men inte ftt domen n och jag undrar vad jag kan f fr straff nu... r 20 r kte dit p grov stld, grovt hemfridsbrott, narkotika brott och vapen brott.. r straffad 3 ggr tidigare fr stlder, narkotika brott, misshandlar mm
Nu r jag ingen expert, men det verkar tyvrr inte se ljust ut.
Citera
2004-12-18, 18:37
Medlem
TTKs avatar
Citat:
grov stld, grovt hemfridsbrott, narkotika brott och vapen brott.

Hftar till med mellan 1 och 3 r. Grov stld ger dig frn sex mn upp till sex r, och det blir straffet fr det brottet som blir avgrande fr hur lnge du sitter inne.

De andra brotten i sig kommer att ge ett antal mnaders pslag per brott.

Nn ldersrabatt borde inte komma p tal, ven om det skulle g d du r under 21 men med tanke p att du r s nra 21 och har tidigare domar s skippar de nog det momentet.
Citera
2004-12-18, 19:12
Medlem
Roppishs avatar
s det finns ingen chans att slippa fngelse tror du? advokaten ville att det skullle bli frlng skyddstillsyn men klagaren ville ha fngelse.. jaja det r vl bara vnta o se
Citera
2004-12-18, 19:22
Medlem
Continental Ops avatar
grovt hemfridsbrott r vl ox rtt allvarligt s det verkar som du hamnar p ett straffvrde ver ett r, speciellt som de kommer sga att det r frsvrande att det r terfall i likartad brottslighet. Hamnar det ver ett r fr de inte dma till annat n fngelse s det ser rtt krt ut. Jag rekommenderar att barrikadera dig med alla vapen du har o vnta p snuten
Citera
2004-12-18, 20:47
Medlem
TTKs avatar
Citat:
s det finns ingen chans att slippa fngelse tror du? advokaten ville att det skullle bli frlng skyddstillsyn men klagaren ville ha fngelse.

Frlngd skyddstillsyn tror jag inte p. Det skulle kanske funnits nn chans till kontraktsvrd (men det omrdet r jag inte s hemma p).

Men det barkar t kken. Eftersom straffvrdet nu med all sannolikhet hamnar p plussidan av ret jmt s blir det en presumption p att du ker in. Du kanske klarar dig undan om din grova stld bedms vara s lindrig som en grov stld ngonsin kan vara, men jag gissar att det blir ver ett r redan p det brottet.
Citera
2004-12-18, 22:30
Medlem
Roppishs avatar
vi snacka om kontraktsvrd p frivrden men jag tackade nej till de..
Citera
2004-12-19, 15:08
Medlem
Det blir minst 1 r. En f.d. polare fick 9 mnader i fngelse fr bl.a. flera inbrott, stlder, snatterier, olovlig krning, hemfridsbrott... d var han 19 eller 20 r och ostraffad. (det var 7-8 r sedan)

I ditt fall gr jag samma gissning som TTK, 1-3 r, nrmare 1-2 r n 3 r, s det fr bli en gissning p 1,5 r.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in