• 1
  • 2
2011-10-19, 18:14
Medlem
yo goddagens

Har ej tillgång till att ha snus stocken i kylen/frys , så får bli rummet Så var i rummet och hur ska man förvara dom för bästa resultat ? i en väska under sängen ? Och hur länge kan man ha dom där utan några problem med snusen ? Snittar väl på 2 dosor i veckan
Citera
2011-10-19, 18:16
Medlem
Dr_Dollars avatar
Så svalt som du bara kan.

Är det lös eller portion?
Portion bör nog (kanske maybe) hålla sig något längre...
Citera
2011-10-19, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Så svalt som du bara kan.

Är det lös eller portion?
Portion bör nog (kanske maybe) hålla sig något längre...

oj glömde det , det är göteborgs rape portion
Citera
2011-10-19, 18:17
Medlem
themooses avatar
Hejsan, jag har aldrig mitt snus i kylskåpet, fråga mig inte varför men så är det bara.

Om det är lös så börjar den bli torr några dagar innan bäst före datumet, men det fungerar att snusa iallafall.

Portion såg jag nu att jag hade råkat köpa en dosa som gick ut för tre veckor sedan, men den håller Dock har den varit förvarad i kyl, men du märker när snuset börjar bli allt för torrt.

Men jag rekommenderar inte att köpa en stock om du snittar två dosor i veckan:P
Citera
2011-10-19, 18:18
Medlem
CeliaPunks avatar
Ställ den utanför fönstret så håller de sig kalla. Eller häng den utanför fönstret i en påse om det inte går att ställa den utan risk att den blåser ner.
Citera
2011-10-19, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terimac
yo goddagens

Har ej tillgång till att ha snus stocken i kylen/frys , så får bli rummet Så var i rummet och hur ska man förvara dom för bästa resultat ? i en väska under sängen ? Och hur länge kan man ha dom där utan några problem med snusen ? Snittar väl på 2 dosor i veckan

kör med kylklampar som du byter ut med jämna mellanrum i en kylväska
Citera
2011-10-19, 18:20
Medlem
SmileuronTVs avatar
Förvara dom så mamma inte hittar dom. Din smygsnusare där Snus håller ganska länge oavsett om man har stocken i kylen eller inte. Så en stock håller lätt i 1,5 månad okyld.
Citera
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
"i en väska under sängen" Varför just under sängen?

Ta en påse och lägg snuset i, sedan hänger du bara ut påsen genom fönstret.

Fast mamma kanske kan se påsen?
Citera
Medlem
crying.freemans avatar
Du har ett bäst före datum på undersidan, om det gäller rumstemp vet jag inte.

Jag tror att du är under 18 och gömmer snuset för morsan. Hur som kan du snusa det länge, längre än bäst före datumet, inget farligt. Men snuset torkar och blir inte lika gött.

Redigt val av snus dock.
Citera
2011-10-19, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av themoose
Hejsan, jag har aldrig mitt snus i kylskåpet, fråga mig inte varför men så är det bara.

Om det är lös så börjar den bli torr några dagar innan bäst före datumet, men det fungerar att snusa iallafall.

Portion såg jag nu att jag hade råkat köpa en dosa som gick ut för tre veckor sedan, men den håller Dock har den varit förvarad i kyl, men du märker när snuset börjar bli allt för torrt.

Men jag rekommenderar inte att köpa en stock om du snittar två dosor i veckan:P

Ah okej men jag borde hinna snusa opp alla före dom börjar mögla o skit va ? Fick stocken gratis , själv så köper jag max 2 dosor åt gången
Citera
2011-10-19, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terimac
Ah okej men jag borde hinna snusa opp alla före dom börjar mögla o skit va ? Fick stocken gratis , själv så köper jag max 2 dosor åt gången

Om du är rädd för att de ska mögla, kanske mögel i huset? Sälj ett par dosor till fjortiskillar och gör en liten förtjänst
Citera
2011-10-19, 18:30
Medlem
MadDog76s avatar
Snus bör som många andra säger förvaras kylt.
Själv snusar jag lös och förvarar snuset i garaget. Jag snittar ca 1 dosa om dagen..
Försöker skära ner..

När det gäller hållbarheten så är bäst före datum tryckt på botten av dosan.
Håller oftast mkt längre än vad datumet anger om man förvarar det kallt.
Är snuset mot all förmodan "torrt" kan du blöta den bara så blir den som ny...
Senast redigerad av MadDog76 2011-10-19 kl. 18:35.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in