Här är min teori
Jag tror att vi har ännu ett "Brattåsmord" över oss.
Någon eller några har fått höra att paret Antby har pengar och värdesaker i hemmet. Kan mycket väl vara några som är bekanta till dottern som av källor är bekant med många invandrare och spenderar mycket tid utomlands. (Kanske har hon snackat för mycket om sina kära föräldrar och deras rikedom?)
Gärningsmännen/mannen planerar att åka ut och besöka det gamla paret denna eftermiddag för att pressa dem på information och eventuellt kontonr.
När han kommer gående (ställt bilen lite längre upp på vägen och promenerat sista biten) ser han hur Torgny går mot ladugården, han smyger då in bakom honom och slår ner honom med ett tillhygge (förmodligen någon yxa eller hammare som han sett legat på marken) och binder honom i ladugården.
Stackars ovetande Inger står inne i huset och diskar tallrikarna efter parets måltid när gärningsmannen kliver in. "är du redan klar?" ropar Inger från köket när hon hör någon öppna dörren.
Hon får inget svar och blir då misstänktsam och upprepar sig "Torgny? Togge?" Hon slutar diska och går ut i hallen, där står gärningsmannen med galen blick och stirrar på henne. Hon springer då iväg mot sovrummet där telefonen finns. Gm springer efter och klubbar ner henne och binder henne i sängen.
Inger gör motstånd och GM dödar henne brutalt.
Han går sedan ut i ladugården för att pressa Torgny på information. Han vägrar/kan inte uppge något så GM klubbar ihjäl honom medan hans händer är bundna.
En besviken och upprymd gärningsmannen tar med sig tillhyggena och beger sig mot bilen och kör iväg.
Min teori är att GM indirekt känner det gamla paret, kanske har han/hon kontakt med dottern.
Jag tror dock att det här fallet kommer att bli svårlöst. En ren slump a la bilden på Eklunds bil lär vara det enda sättet att få fast gärningsmannen i detta fall.
Jag kan tillägga att personligen skulle jag bli upprymd och tyckt det hade varit oerhört häftigt om det visade sig att det är samma mördare som vid brattåsmorden.
En seriemördande galning som ägnar sig åt att slå ihjäl stackars försvarslösa pensionärer sisådär vart fjärde år