2011-10-19, 20:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av soliditet
Vilken väg pratar du om? Det finns en brant uppförsbacke/nerförsbacke om man åker från kyrkan mot Attholmen och Lo, är det den du menar?
Samt en mindre mellan pizzerian och kyrkan jäms ned med fotbollsplanen.
Citera
2011-10-19, 20:44
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Vet inte hur jag skall tolka citatet från Alingsås tidning.. Om sju personer var grannar till offren, vad var då de övriga 2??

"I ett intilliggande garage uppehöll sig nio personer, sju av dessa hämtades till förhör. De sju personerna var alla grannar till offren och hade samlats i garaget för att tillsammans bege sig på en gemensam aktivitet."

Nu skriver AB:

"Förklaringen till att två av de nio inte togs med för förhör är att de var barn, enligt en obekräftad uppgift.

Men de har väl läst tråden..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mascom
Samt en mindre mellan pizzerian och kyrkan jäms ned med fotbollsplanen.
Ja.
Citera
Medlem
ykapykas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soliditet
Vilken väg pratar du om? Det finns en brant uppförsbacke/nerförsbacke om man åker från kyrkan mot Attholmen och Lo, är det den du menar?

Nej jag va fel ute, platsen jag syftade på va innan pizzan (från Alingsås)
Citera
2011-10-19, 20:45
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Då har vi alltså ingen aning om vem som ringde in tipset till polisen? Det kan även ha gått ett stycke tid sedan morden ägde rum?

Det har du helt rätt i:

"Vi vädjar till allmänheten om alla iakttagelser i området. Både i går och i natt och även tidigare, säger Thord Haraldsson vid länskriminalpolisen."
Citera
Medlem
Jag gissar att det är polackerna som gjort det, de har inte verkat helt friska
Citera
Medlem
Citat:
Vet inte hur jag skall tolka citatet från Alingsås tidning.. Om sju personer var grannar till offren, vad var då de övriga 2??

Inte grannar till offren?
Citera
2011-10-19, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Om det är rånmord kan ju båda ha tagits tillfånga på samma plats men att mannen lyckade smita iväg och blev fångad i ladan?

Men ja - det "känns" som om morden var målet.

Om Britta har rätt tycker jag det lutar åt rånmord.

Citat:
Ursprungligen postat av Britta92
Mannen som hittade Torgny i Ladan hade blivit stoppad av Mamman till polackerna när han försökte gå in. Inger satt även fastspänd inne i huset.
Citera
Medlem
Citat:
Nu skriver AB:

"Förklaringen till att två av de nio inte togs med för förhör är att de var barn, enligt en obekräftad uppgift.

Men de har väl läst tråden..
Men den där 14åringen låter det som att de verkligen borde höra.. kanske är han gärningsmannen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Att det rör sig om ett rånmord är absolut möjligt. Men, att de hittats på olika platser kan möjligen tala i annan riktning. Mannen hittades dessutom i ladan, varför skulle rånare bege sig dit? Tycker att det känns som att morden är ett mer medvetet val på något sätt, att morden var själva målet.

Finns massvis med tänkbara orsaker. Mannen sprang dit för att hämta högrepen som försvar kanske. Eller han kanske sprang och gömde sig i ladan, varpå gärningsman/män hittade honom där och tog honom av daga.

Dock så ska det ju mycket till för att man ska avrätta de man rånar, särskilt att leta upp offret i en lada för att ta livet av honom. Rån och överlagt mord ger ju vitt skilda straff.

En teori kan ju vara att polackerna enligt uppgift var hotade (HA?) och att klantiga torpeder tog fel på par.

Någon nämnde dock i tråden att en mamma bland de som var i garaget försökte hindra personen som hittade mannen i ladan att gå in där? Skulle det stämma lutar det ju åt att garagefolket i högsta grad är medbrottslingar på något sätt.
Citera
Medlem
Drujnasus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radioplay
Jag gissar att det är polackerna som gjort det, de har inte verkat helt friska

Aha, du känner dem! Berätta hur du gör det och hur ofriska de är!
Citera
2011-10-19, 20:47
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodanbollekalle
Men den där 14åringen låter det som att de verkligen borde höra.. kanske är han gärningsmannen

"- Det är ett synnerligen rått dubbelmord, säger kriminalkommissarie Thord Haraldsson till Expressen.se."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in