2011-10-20, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Ligger det någon substans i det ryktet så har vi i princip lösningen, det är jag övertygad om.

Mina källor är 99% säkra. Jag tror att munkavel läggs på, inte bra att stå och säga att flyktingar har mördat ett gammalt par i bullerbyn.
Citera
2011-10-20, 07:46
Avslutad
Om polisen på brottsplatsen hittar 7 vuxna och 2 barn. Tar med de 7 vuxna på förhör men extremt fort avfärdar dessa från utredningen. Vad tyder detta på? Frågar ni mig så har de redan relativt klart för sig om händelseförlopp, men av respekt till anhöriga vill de inte gå ut med den tills det är 100% bekräftat.

Min teori är fortfarande att mannen slog ihjäl hustrun och tog sedan sitt eget liv i ladan.
Citera
2011-10-20, 07:48
Medlem
Vegakaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svinto1337
Mina källor är 99% säkra. Jag tror att munkavel läggs på, inte bra att stå och säga att flyktingar har mördat ett gammalt par i bullerbyn.
Det kan ju också förklara varför vännerna oroade sig så snabbt! Men man kan ju då undra varför de valde att stanna kvar inne i ett garage och inte ta sig därifrån av rädsla för att själva bli nästa offer!
Citera
2011-10-20, 07:56
Medlem
Ronilles avatar
Hörde på radionsnyheter och där poängterar dem att de stod inne i en lada när polisen kom. Lustigt fokus kan jag tycka, men det kanske tyder på något mer. För ja, om man då hittar sina vänner döda, inte sjutton står man samlade inne i en lada och trycker.
Citera
2011-10-20, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Firkyrkoprästen Efraimsson var med direkt nu i TV4. I dag hade han svårt att förstå vad som hänt medans han igår enligt GP hade en klar teori.

Har han fått "munkavle" av polisen eller har han bytt strategi ?

Han har nog svårt att förstår hur det kunde hända, hur dessa fina människor som han och hans församling gömt undan för de elaka myndigheterna plötsligt förvandlas till brutala mördare.
Citera
2011-10-20, 08:15
Avslutad
Enligt Expressens faktaruta
Citat:
-1. Det äldre paret mördades på sin gård.
2. Kyrkokören kom till gården och började leta efter paret.
3. Mannen hittas först - död i ladugården. Polisen uppgav i går att det rör sig om ett synnerligen rått mord.
4. Kvinnan hittas död inne i huset.
5. Kören och grannar som anlänt till gården kontaktade därefter polisen. Sällskapet samlades för att vänta vid garaget.
6. Sju personer togs med till förhör. Men det finns i nuläget inga misstankar mot dem.

Enligt expressen så var det alltså någon av de 9 som ringde SOS. De fick antagligen ett krav på sig att samla ihop alla som befann sig på platsen och vänta in polis. Enligt tidigare skribent regnade det igår så då är det inte osannolikt att de tog skydd under tak.

Men varför inte i bilen? Du får oftast inte plats med 9 personer i 1 bil.
Citera
2011-10-20, 08:16
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Hörde på radionsnyheter och där poängterar dem att de stod inne i en lada när polisen kom. Lustigt fokus kan jag tycka, men det kanske tyder på något mer. För ja, om man då hittar sina vänner döda, inte sjutton står man samlade inne i en lada och trycker.

Om dom ringer polisen, polisen ber dom vara kvar som man gör med "vittnen" Vart skulle du stå? det var +5 och blåste som en jävel med piss regn igår. Inte fan skulle du stå ute i alla fall.

Äh tror det är make skjuter fru, make skjuter make själv. om man nu måste spekulera ur röven för att få skriva i tråden.

Edit: Windchester skrev liiiite snabbare än mig.
Citera
2011-10-20, 08:16
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Jonny
Han har nog svårt att förstår hur det kunde hända, hur dessa fina människor som han och hans församling gömt undan för de elaka myndigheterna plötsligt förvandlas till brutala mördare.

jag är inte med - om paret gömde flyktingar - varför skulle de brutalt mörda dem? Det verkar ju inte vara något rånmord. Själv får jag galningsvibbar.
Citera
2011-10-20, 08:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dakuwanga
Polisen säger ett "mycket fult mord", de menar väl då grovt våld? Just grovt våld talar väl i så fall snarare för att den som mördat är någon som har en personlig relation till paret? Att paret skulle vara släkt eller nära vänner med någon tjuvande zigenare från Rövmänien eller liknande låter långsökt.

Om det grova våldet stämmer så tippar jag på någon i parets vänkrets/släkt som är tidigare straffad och har missbruks/psykiska problem.

Behöver inte betyda grovt våld. Våld mot ett 70-årigt par kommer alltid att betraktas som "fult".
Citera
2011-10-20, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennekebab
ensamkommande islamistiska papperslösa barn som dräpte nunneparet som tack för hjälpen för boende?

Känns som inlägget 16.48 igår ligger närmast.

Ikväll har vi nog facit.
Citera
2011-10-20, 08:27
Avslutad
Citat:
Enligt Aftonbladets uppgiftslämnare hittades kvinnan bunden i en säng inne i huset. Hennes make hittades död i ladugården – bakbunden och tejpad.

Det här tyder onekligen mot att min teori faller. Men med en dåres envishet så tänker jag ändå stå fast tills det att uppgiften bekräftats av polis.
Det skulle inte vara första gången AB citerar vilken källa som helst bara för att få vara först på bollen.
Citera
2011-10-20, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Om polisen på brottsplatsen hittar 7 vuxna och 2 barn. Tar med de 7 vuxna på förhör men extremt fort avfärdar dessa från utredningen. Vad tyder detta på? Frågar ni mig så har de redan relativt klart för sig om händelseförlopp, men av respekt till anhöriga vill de inte gå ut med den tills det är 100% bekräftat.

Min teori är fortfarande att mannen slog ihjäl hustrun och tog sedan sitt eget liv i ladan.

Nä, varför skulle han binda henne? Tar man någons liv och sedan sitt eget, finns det ingen anledning att göra ett annat scenario.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in