2011-10-19, 21:55
Medlem
Ronilles avatar
Jag fick lite Knutby vol II vibbar när jag läser om detta.

Ni kanske ha dryftat det innan i tråden, men jag undrar också varför så många människor åker och hämtar två personer till en körövning. Var någon rädd och kanske inte vågade åka själv?
Senast redigerad av Ronille 2011-10-19 kl. 22:00.
Citera
2011-10-19, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Jag fick lite Knytby vol II vibbar när jag läser om detta. Ni kanske ha dryftat det innan i tråden, men jag undrar också varför så många människor åker och hämtar två personer till en körövning. Var någon rädd och kanske inte vågade åka själv?

de åkte väl till gården för att se om allt stod väl till, då han inte dykt upp på körövningen.
Citera
2011-10-19, 21:58
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supreme100
Det här luktar verkligen inte rånmord (och särskilt inte random-okänd-illegal-invandrare på mord/rån/våldtäckts-turné som flera här i god flashback-anda med en dåres envishet verkar vilja hålla fast i).

Med de kryptiska uttalanden som framkommit i kombination med de få detaljer som hittills läckt ut (fastbunden kvinna) så tycker jag att det mesta än så länge pekar på någon slags tragedi.
En vedergällning från familjemedlem? By-mentalitet som gått för långt?

Polacker ära fattiga och tjyvaktiga och stämmer det som Britta säger så är det likt ett rånmord.
Så skojiga dårar springer inte ute bara så och avrättar någon för att lusten faller på direkt.
Och vill man inom familjen avrätta någon sopar man spåren efter sig det här är helt öppet.

Lyssna på polisens uttalande här angående garaget osv.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=4755752
Citera
2011-10-19, 21:59
Medlem
Britta92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tassie
Kan du verifiera det här med garaget. Fanns det ett garage på gården hos de avlidna, eller enbart en lada?

Jag vet inte riktigt vad som hör till vad. Du får spekulera själv!

http://kartor.eniro.se/m/aNGCt
Citera
2011-10-19, 21:59
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Jag fick lite Knytby vol II vibbar när jag läser om detta. Ni kanske ha dryftat det innan i tråden, men jag undrar också varför så många människor åker och hämtar två personer till en körövning. Var någon rädd och kanske inte vågade åka själv?

De var på väg till ett framträdande på ett äldreboende.
Citera
2011-10-19, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supreme100
Det här luktar verkligen inte rånmord (och särskilt inte random-okänd-illegal-invandrare på mord/rån/våldtäckts-turné som flera här i god flashback-anda med en dåres envishet verkar vilja hålla fast i).

...kanske för att de flesta pensionärsmord på vischan begåtts av össtatstrash, zigenare och annat slödder.
Citera
2011-10-19, 22:00
Medlem
Ronilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
De var på väg till ett framträdande på ett äldreboende.

Aha, okej då är jag med. Tack.
Citera
2011-10-19, 22:02
Medlem
supreme100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungcobra
...kanske för att de flesta pensionärsmord på vischan begåtts av össtatstrash, zigenare och annat slödder.

Är absolut inte tillräckligt insatt i rapportering och statistik kring det, så det kan säkert stämma! Det jag menar är att om man tar de få fakta som hittills framkommit så tycker jag inte att det pekar i den riktningen. Men det kan säkert ändras.
Citera
2011-10-19, 22:04
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Britta92
Ska försöka sammanfatta det jag vet.

Sanning
Pojken i polackfamiljen är 14 år gammal och umgås med min bästa kompis lillebror. Pojken har följt med min kompis lillebror hem flera gånger och vet vart dom gömmer sin nyckel. När pappan till min kompis kom hem en dag förra veckan upptäckte han att en spritflaska, öl och sparpengar i en burk va borta. Han upptäckte också att någon bajsat på golvet. Senare samma vecka kom pojken hem från skolan och när han öppnar dörren står polackpojken mitt i rummet. Pojken är retad av jämnåriga sedan tidigare.

Sanning (polis i byn har sagt det)
Kvinnan av BO satt fastspänd i huset när hon hittades.

Rykte, ganska säker
Mannen av BO skulle samåka med en kompis till missionskyrkan för körövning. När han kom för att hämta BO var dörren låst och ingen öppnade. Han gick till ladan för att kolla om han var där. På vägen dit blev han stoppad av polackfrun som sa på dålig svenska att hon kunde gå in och kolla efter honom istället. Han hittade sedan Torgny död.

Man säger nu på nyheterna 4an att man skulle på körövning och att det va medlemmar av missionskyrkan som fann dom.

Hänsynslöst mord kallar man det,.
Citera
2011-10-19, 22:04
Medlem
Britta92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
1. vad har "pojken är retad av jämnåriga sedan tidigare", med saken att göra? att pojken är utstött av alla i bygden gör ju ryktet att han skulle göra inbrott och bajsa hemma hos sin enda kompis bara mindre trovärdigt. och "polackpojken" låter precis som när den stackars pojken går förbi en busskur och alla i busskuren muttrar "där går den där polackpojken igen".

2. såna rykten uppstår jättelätt.. det räcker att någon säger till någon annan, "polisen sa att kvinnan hittats i huset" och sen lägger till "antagligen har hon blivit fastbunden". sen vidarebefordras informationen till en tredje part: "G. har snackat med polisen som säger att hon hittats fastbunden".

3. samma som nummer 2.. dessutom, om det hade varit så så hade ju GM varit gripen vid det här laget. om hon pratade dålig svenska så kan det ju ha varit att hon misstänkt att någonting hänt med paret och därför ville skydda körvännerna från att råka ut för samma öde. det kanske till och med var hon som ringt polisen.

2. Inget rykte. Gick inte genom tredje part.

3. Det kan mycket väl vara ett rykte, ska inte säga mer om det.
Senast redigerad av Britta92 2011-10-19 kl. 22:41. Anledning: skrev fel
Citera
2011-10-19, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hummussexuell
låter lite mysko det här med en massa bofasta polackfamiljer i en tight håla som långared. vad är haken? är dom också kristna eller?

Är inte polacker bra på kor och bondgårdar och sånt där?
Citera
2011-10-19, 22:06
Avslutad
Jag tror inte att gärningsman i detta fall är för offret/offren okänd. Kan vara en tokig galning men oddsen är lägre på närstående.
Min teori är att mannen slagit ihjäl hustrun och tagit sitt eget liv efteråt i ladan. Jag tror att anledningen till att så många grannar kom till platsen var för att det är allmänt känt att han är en våldsverkare. Att pastorn säger som han gör tyder på att det inträffade inte var helt osannolikt.
Sen att folk går ut och säger att de var "världens snällaste" är brukligt.

Tragiskt alltihop och hoppas det får en snabb lösning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in