2012-06-26, 17:07
  #3121
Medlem
Grandiosos avatar
Misstänkta mördarna får sin dom i morgon

Citat:
Om åklagaren får sin vilja igenom blir det livstids fängelse och livstids utvisning och om rätten väljer att gå på försvarets linje så blir det friande domar.
Klockan 11 i morgon meddelas domen.

http://www.expressen.se/gt/misstankta-mordarna-far-sin-dom-i-morgon/
Citera
2012-06-26, 19:42
  #3122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Misstänkta mördarna får sin dom i morgon
http://www.expressen.se/gt/misstankta-mordarna-far-sin-dom-i-morgon/
Och min personliga gissning är att båda fälls för mord och att påföljderna stannar i den övre delen av det tidsbestämda intervallet. Alltså 16-18 år. Men för egen del skulle det glädja mig alldeles oerhört om det visar sig vara fel och det blev livstid....
Citera
2012-06-27, 11:04
  #3123
Medlem
Justitiemords avatar
Fällande dom i det s.k. Långaredsmålet
Alingsås tingsrätt har i dag meddelat dom i det s.k. Långaredsmålet där två män stått åtalade för mord på ett lantbrukarpar. De båda männen döms för de båda morden till livstids fängelse. Männen döms också till livstids utvisning.
Citera
2012-06-27, 11:29
  #3124
Medlem
folkparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Fällande dom i det s.k. Långaredsmålet
Alingsås tingsrätt har i dag meddelat dom i det s.k. Långaredsmålet där två män stått åtalade för mord på ett lantbrukarpar. De båda männen döms för de båda morden till livstids fängelse. Männen döms också till livstids utvisning.

Ett mycket bra beslut att ge dem livstids utvisning också så att de inte bara fick det i t ex 10 år som så ofta sker.
Citera
2012-06-27, 11:39
  #3125
Medlem
Ja, jag var lite oroad tack vare vissa journalisters tveksamheter gällande åklagarsidans bevisning.

Skönt, känns som att rätt män åker dit.
Citera
2012-06-27, 11:45
  #3126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lhadreges
Ja, jag var lite oroad tack vare vissa journalisters tveksamheter gällande åklagarsidans bevisning.

Skönt, känns som att rätt män åker dit.

Den största tveksamheten var väl gällande om dem tagit med kassaskåpet eller inte?
Frågan är om dem överklagar.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15037048.ab
Citera
2012-06-27, 11:48
  #3127
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjorven56
Den största tveksamheten var väl gällande om dem tagit med kassaskåpet eller inte?
Frågan är om dem överklagar.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15037048.ab
Klart de överklagar - vad har de att förlora?

Hur förklarade de att man hittat deras skit utanför huset?



Någon som har domen?
Citera
2012-06-27, 11:50
  #3128
Medlem
wonderlands avatar
Kunde inte bli så mycket bättre beslut än så.

Men visst kommer dom överklaga, domen kan väl inte direkt bli värre.
Citera
2012-06-27, 12:56
  #3129
Medlem
Quarrels avatar
Tingsrättsdom PDF 1,5 MB
Citera
2012-06-27, 13:42
  #3130
Medlem
Justitiemords avatar
Mycket välskriven dom må jag säga!

Innehållsförteckningen liknar närmast kapitelrubriker i en kriminalroman
3.6.2 Den orangea tejpen
3.6.7 Fynd i skogsområde
3.6.8 Hundspåret och den upphittade attachéväskan
3.6.9 Spåren av IA:s DNA i MT:s bil
__________________
Senast redigerad av Justitiemord 2012-06-27 kl. 13:44.
Citera
2012-06-27, 14:01
  #3131
Medlem
MrsMagoos avatar
Se där ja äntligen ett straff som liknar rättvisa.
Så går det då man ljuger som en häst travar.

Så polska fängelse väntar nog på dom för på lyxhotellen här hoppas jag inte dom ska befinna sig allt för länge.

Lagmannen som dömt här är:
http://www.lerumstidning.com/nyhet_visa.asp?id=14778&sidnamn=REPORTAGE
__________________
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-06-27 kl. 14:08.
Citera
2012-06-27, 15:13
  #3132
Medlem
Mycket glädjande att läsa denna föredömligt korta och koncisa motivering i avsnittet om påföljd!
Så ska det se ut.
Citat:
PÅFÖLJDER
För mord är föreskrivet fängelse på viss tid, lägst tio och högst arton år, eller på
livstid.
Då Miroslaw Tabisz och Jacek Tabor på ett mycket brutalt sätt dödat två personer
saknas det utrymme för att välja någon annan påföljd än fängelse på livstid.
Bara att hoppas att denna utomordentligt välskrivna och välunderbyggda dom står sig i hovrätten i Gbg....
Nu blir det kaffe och något delikat tilltugg på något av avenyns caféer....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in