2011-10-21, 17:07
Medlem
jamenvaddårås avatar
Ok försöker hänga med här:
TK (polack) anhållen/häktad för skyddande av brottsling.
Var det TK som hyrde huset på gården nu?
Det stod någonting tidigare i tråden (om jag inte blandat ihop allt fullständigt)
att polackerna var med när de döda hittades, och att en av dem försökte hindra de andra körmedlemmarna att gå in, eftersom de hade för fina kläder på sig.
Det lät ganska konstigt.
Var det då han försökte skyla över något?
Citera
2011-10-21, 17:08
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Heh, du har inte varit utomhus i Sverige idag. På AB:s löp och förstasida benämns han 23-åring. Säkert inne i tidningen också, vad vet jag.

Nej, det har jag inte varit på över 10 år.

Är det inte så att den Bergsjönman som AB kallar för 23 åringen kallar alla andra för 32 åringen, vilket även ser mest troligt ut att det är?

Kanske båda är från Bergsjön, då även en man på 23 år. Kanske mannen som greps i Sthlm är 23 år.

I vilket fall verkar inte AB ha koll eller så är de otydliga med att det finns två män från Bergsjön, en 23 åring och en 32 åring.

Eller så är den utpekade mannen fel, 32 åringen.
Citera
2011-10-21, 17:09
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
Bor den okände tredje mannen i Bergsjö eller är han född där? Det finns en MS bland MD:s vänner, född 1988, som bor i Malmö men som uppger i facebook vara fr Göteborg.

även denna MS är facebook-vän med Ljubo Cungic
Senast redigerad av urkinha 2011-10-21 kl. 17:14.
Citera
2011-10-21, 17:13
Medlem
fernebos avatar
Zigenare alltså? Vilken överraskning...
Citera
2011-10-21, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Zigenare alltså? Vilken överraskning...
Iallafall en serb och en polack..
Citera
2011-10-21, 17:18
Medlem
Månsans avatar
Jag frågar mig följande: Hur ställer sig den gnälliga zigenarmamman och brorsan till faktumet att den gode sonen har bundit två försvarslösa pensionärer och sedan bestialiskt mördat dem för kaffepengar? "Får polisen bara storma in i Sverige?"

Hur ser Miroslav Dudics fru på läget. Vad berättar hon för sina barn. Reflekterar de överhuvudtaget över att Miroslav är en ormars avföda eller bryr dom sig inte? Det var ju ändå bara två gamla äckliga gadjos som strök med.
Citera
2011-10-21, 17:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
även denna MS är facebook-vän med Ljubo Cungic
Den snubben har jag funderat över länge. M*ro stevanov*c verkar vara ett psyko. Men vi behöver mer bevis..
Citera
2011-10-21, 17:21
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Är det inte så att den Bergsjönman som AB kallar för 23 åringen kallar alla andra för 32 åringen, vilket även ser mest troligt ut att det är?

Kanske båda är från Bergsjön, då även en man på 23 år. Kanske mannen som greps i Sthlm är 23 år.

I vilket fall verkar inte AB ha koll eller så är de otydliga med att det finns två män från Bergsjön, en 23 åring och en 32 åring.

AB skriver att 23-åringen är ifrån Göteborg och var dömd senast i somras vilket passar in på MD. Sen skriver de om Ekerö-mannen men ingen ålder.

Så AB har klantat till det ser jag det som.
Citera
2011-10-21, 17:22
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
On topic: De misstänkta har enligt GP förts till polishuset i Borås. Varför? Har Borås mer lämpligt häkte? Är det Borås tingsrätt som häktar i ett fall som detta?

Borås tingsrätt har häktningsjouren i helgen, så det är av praktiska skäl.
Citera
2011-10-21, 17:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Jag frågar mig följande: Hur ställer sig den gnälliga zigenarmamman och brorsan till faktumet att den gode sonen har bundit två försvarslösa pensionärer och sedan bestialiskt mördat dem för kaffepengar? "Får polisen bara storma in i Sverige?"

Hur ser Miroslav Dudics fru på läget. Vad berättar hon för sina barn. Reflekterar de överhuvudtaget över att Miroslav är en ormars avföda eller bryr dom sig inte? Det var ju ändå bara två gamla äckliga gadjos som strök med.
De vet mycket väl om hans alla rån, människorov, narkotikabrott och fängelsevistelse. De kan inte förstå något de där kriminella lössen.
Citera
2011-10-21, 17:23
Medlem
Grandiosos avatar
Jaha, då kan man alltså konstatera att det vämjeliga zigenarpacket utmärkt sig igen!
Man blir närmast rasande förbannad när man ser att den här MD begått ett liknande hemskt
brott tidigare där det bara var en lycklig slump som gjorde att offret överlevde.
Och sen kommer fanskapet ut efter bara några få år i fängelset...

Nej, fy för helvete alltså! En sån oerhörd grymhet som demonstrerats vid det nu begångna
dubbelmordet på ett stackars oskyldigt, värnlöst äldre par som gjort sig känt för stor
medmänsklighet, får en att koka av ilska.

Och vad kan påföljden bli den här gången, för jag utgår ifrån att polisen gripit rätt personer?
Fyra år igen för zigenarhelvetet...?
Skulle inte förvåna ett jävla dugg. Och sen ut igen och mörda...
Citera
2011-10-21, 17:24
Medlem
WhyAreYouBrainDeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Kan det vara så att 32 har blivit 23 omvända siffror bara och att grafikern har missat detta ,kanske Ica-Jerry har fått ett nytt Prao ställe,jag bara undrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in