2011-10-21, 16:55
Medlem
Silliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodanbollekalle
Hna skrev extremt många updates i onsdags jämfört med tidigare
Kanske andrenalinet som gjorde det?
Citera
2011-10-21, 16:55
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunnet
För att kort sammanfatta.

MD (från Bergsjön) och TK (från Långared) är gripna. Dessutom är en än så länge okänd 23-åring från Bergsjön gripen. Han finns till 95% på MD:s Facebooklista.

Att hitta några tänkbara kandidater bland MD:s 270 vänner bör ta oss 5 minuter. Jag har själv hittat tre kandidater, DP, DD och ZP. ZP verkar vara en lokalt känd hip-hop artist, vilket gör honom mindre sannolik i sammanhanget.

Hittar ni något?
Bor den okände tredje mannen i Bergsjö eller är han född där? Det finns en MS bland MD:s vänner, född 1988, som bor i Malmö men som uppger i facebook vara fr Göteborg.
Senast redigerad av urkinha 2011-10-21 kl. 16:58.
Citera
2011-10-21, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Britta92
"denna sången kommer jag komma ihåg resten av livet i fängelset"

"jag kommer knulla han som stannar i vägen för mig det är han jag kommer knulla"

något i den stilen (frågade en serb).

men om man ska översätta det till svenska blir det typ döda han
i det sammanhanget
Jag tror mer och mer att LC är inblandad även denna gång.....
Citera
2011-10-21, 16:56
Medlem
Citat:
Jag menade inte Da**d utan DD. Dock verkar inte D.M.P ointressant heller. Skulle säga alltså att vi har fyra tänkbara just nu, varav två st är 23 år (D.P och Z.P), en är 24 (D.M.P) och en är 22 (D.D).

Så vad talar för och mot våra misstänkta hittills.

D.P har åldern rätt.
Z.P verkar inte vara rätt typ (lokal hip-hop-artist).
D.M.P har enligt uppgift god kontakt med M.D.
D.D är släkt med M.D men har åldern lite fel.

Fyll gärna på här.

Borde som sagt gå att fastställa genom några minuter till på Facebook, de flesta visar upp ganska mycket av sina profiler inkl foton, walls etc.

Hur vet du att DD är släkt? Syftar vi på samma DD, som jag nämnt tidigare, har jag bara skrivit att de KAN vara det. Ingenstans finns bekräftat att de är det. Den DD som finns på FB, verkar inte heller vara den DD som finns på Ratsit. (Han på fb verkar ju bo utomlands -om vi nu talar om samma, alltså.)
Citera
2011-10-21, 16:57
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Jag menade inte Da**d utan DD. Dock verkar inte D.M.P ointressant heller. Skulle säga alltså att vi har fyra tänkbara just nu, varav två st är 23 år (D.P och Z.P), en är 24 (D.M.P) och en är 22 (D.D).

Så vad talar för och mot våra misstänkta hittills.

D.P har åldern rätt.
Z.P verkar inte vara rätt typ (lokal hip-hop-artist).
D.M.P har enligt uppgift god kontakt med M.D.
D.D är släkt med M.D men har åldern lite fel.

Fyll gärna på här.

Borde som sagt gå att fastställa genom några minuter till på Facebook, de flesta visar upp ganska mycket av sina profiler inkl foton, walls etc.

Och ni som pratar om Cu**ic kan lägga ner, han är 31 år och därmed alldeles för gammal.

Men "23-åringen" var väl bara en felskrivning av AB på Miroslav. Finns det någon artikel där de rakt ut skriver att GM2 är 23, eller ålder överhuvudtaget?
Citera
2011-10-21, 16:57
Medlem
Silliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Britta92
"denna sången kommer jag komma ihåg resten av livet i fängelset"

"jag kommer knulla han som stannar i vägen för mig det är han jag kommer knulla"
men om man ska översätta det till svenska blir det typ döda han
i det sammanhanget

något i den stilen (frågade en serb).
Han kommer nog lyssna på den gangster låten ett x antal gånger i fängelset antar jag.
Citera
2011-10-21, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillis
Han kommer nog lyssna på den gangster låten ett x antal gånger i fängelset antar jag.
Men är LC en fjärde medbrottsling? För han ser äldre ut än 23... minst sagt..
Citera
2011-10-21, 16:59
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Men "23-åringen" var väl bara en felskrivning av AB på Miroslav. Finns det någon artikel där de rakt ut skriver att GM2 är 23, eller ålder överhuvudtaget?

Nej.

Tillägg:
Realisten förstås, men man ska tolka den informationen med försiktighet då de hämtar sin information från FB och liknande källor.

http://www.realisten.se/2011/10/21/zigenare-gripen-for-dubbelmordet-i-langared/
Senast redigerad av Lalajlaj 2011-10-21 kl. 17:01.
Citera
2011-10-21, 17:00
Medlem
Hittade bilder på hans frus Facebook, han ser inte trevlig ut...

Synd om hans barn, frun borde ju ha lite koll på att han är kriminell (suttit inne osv) och då får hon skylla sig själv.
Senast redigerad av snufis 2011-10-21 kl. 17:03.
Citera
2011-10-21, 17:00
Medlem
Bunnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PIL
Hur vet du att DD är släkt? Syftar vi på samma DD, som jag nämnt tidigare, har jag bara skrivit att de KAN vara det. Ingenstans finns bekräftat att de är det. Den DD som finns på FB, verkar inte heller vara den DD som finns på Ratsit. (Han på fb verkar ju bo utomlands -om vi nu talar om samma, alltså.)

Till 99% är de släkt (baserat på att M.D är vän med D.D:s syster på Facebook, D.D finns inte på Facebook själv, samt det faktum att det bara finns 28 stycken med detta efternamn i hela Sverige).
Citera
2011-10-21, 17:01
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Nej.

Heh, du har inte varit utomhus i Sverige idag. På AB:s löp och förstasida benämns han 23-åring. Säkert inne i tidningen också, vad vet jag.
Citera
2011-10-21, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Tackar och bugar! Ja, det är alltid kul när Flashback är först ut med info.

Nu får vi se till att hitta namn på nummer 3
Ja, LC kommer väl undan, precis som förra gången..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in