2011-10-21, 17:25
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
AB skriver att 23-åringen är ifrån Göteborg och var dömd senast i somras vilket passar in på MD. Sen skriver de om Ekerö-mannen men ingen ålder.

Så AB har klantat till det ser jag det som.

Ja, så ser jag det också.

Utesluter förvisso inte att mannen som greps i Sthlm är 23 åringen, men det är kanske svårt att säga att det är klarlagt att det är så.
Citera
2011-10-21, 17:27
Medlem
Bunnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunnet
Jag menade inte Da**d utan DD. Dock verkar inte D.M.P ointressant heller. Skulle säga alltså att vi har fyra tänkbara just nu, varav två st är 23 år (D.P och Z.P), en är 24 (D.M.P) och en är 22 (D.D).

Så vad talar för och mot våra misstänkta hittills.

D.P har åldern rätt.
Z.P verkar inte vara rätt typ (lokal hip-hop-artist).
D.M.P har enligt uppgift god kontakt med M.D.
D.D är släkt med M.D men har åldern lite fel.

Fyll gärna på här.

Borde som sagt gå att fastställa genom några minuter till på Facebook, de flesta visar upp ganska mycket av sina profiler inkl foton, walls etc.

Och ni som pratar om Cu**ic kan lägga ner, han är 31 år och därmed alldeles för gammal.

Efter att ha gått igenom hela M.D:s Facebooklista kan jag lägga två till på listan.

Följande 6 är nu tänkbara:

D.P har åldern rätt.
Mir.S är enligt uppgift i tråden ett psykfall. Blev Facebook-vän med M.D för bara några dagar sedan. Bor i Malmö men är enligt Facebook från Göteborg. Är bara 22.
Mil.S bor i Stockholm men verkar inte särskilt misstänkt i övrigt, stämmer dock in på åldern.

Vad tror ni?
Citera
2011-10-21, 17:31
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Efter att ha gått igenom hela M.D:s Facebooklista kan jag lägga två till på listan.

D.P har åldern rätt.
Mir.S är enligt uppgift i tråden ett psykfall. Blev Facebook-vän med M.D för bara några dagar sedan. Bor i Malmö men är enligt Facebook från Göteborg. Är bara 22.
Mil.S bor i Stockholm men verkar inte särskilt misstänkt i övrigt, stämmer dock in på åldern.

Vad tror ni?
Mir* St*vic är 22 men född '88. Han fyller 23 den 29:e (om 8 dagar).
Citera
2011-10-21, 17:31
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Jag frågar mig följande: Hur ställer sig den gnälliga zigenarmamman och brorsan till faktumet att den gode sonen har bundit två försvarslösa pensionärer och sedan bestialiskt mördat dem för kaffepengar? "Får polisen bara storma in i Sverige?"

Hur ser Miroslav Dudics fru på läget. Vad berättar hon för sina barn. Reflekterar de överhuvudtaget över att Miroslav är en ormars avföda eller bryr dom sig inte? Det var ju ändå bara två gamla äckliga gadjos som strök med.

Utvisa skitfolket istället, det är det enda rätta.
De äldre paret är ett lysande exempel på människor som har varit med och byggt upp Sverige, de andra är bara parasiter som bara kräver.
Citera
2011-10-21, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jaha, då kan man alltså konstatera att det vämjeliga zigenarpacket utmärkt sig igen!
Man blir närmast rasande förbannad när man ser att den här MD begått ett liknande hemskt
brott tidigare där det bara var en lycklig slump som gjorde att offret överlevde.
Och sen kommer fanskapet ut efter bara några få år i fängelset...

Nej, fy för helvete alltså! En sån oerhörd grymhet som demonstrerats vid det nu begångna
dubbelmordet på ett stackars oskyldigt, värnlöst äldre par som gjort sig känt för stor
medmänsklighet, får en att koka av ilska.

Och vad kan påföljden bli den här gången, för jag utgår ifrån att polisen gripit rätt personer?
Fyra år igen för zigenarhelvetet...?
Skulle inte förvåna ett jävla dugg. Och sen ut igen och mörda...

Men säg inte så då blir Maria Leissner ledsen. Hon vill ju ha en sanningskommission som skall utreda de hemska svenskarnas diskriminering av tattarna genom historien. Har dom mördat någon så beror det enbart på strukturell rasism eller som Silbersky skulle ha sagt, det var ett möte mellan människor
Citera
2011-10-21, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Utesluter förvisso inte att mannen som greps i Sthlm är 23 åringen, men det är kanske svårt att säga att det är klarlagt att det är så.

Det var väl AB som skrev om att polisen hade stormat in mitt i eftermiddagskaffet? Då låter det som att de har haft kontakt med han som blev gripen i Göteborg eftersom den andra var, om jag inte har missuppfattat det hela, på ett hotell?

Att de har snackat med anhöriga till den ena och sedan ger ut åldern på den andra låter inte så troligt, även om AB uppenbarligen kan klanta till det eller medvetet vill lura folk.
Citera
2011-10-21, 17:34
Medlem
mjohan84s avatar
Har det kommit fram vems den röda polskreggade bilen är? den stod utanför det gula huset som ligger alldeles precis brevid boningshuet... Var som sagt där utanför igår och spejade läget..
Citera
2011-10-21, 17:35
Medlem
Silliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jaha, då kan man alltså konstatera att det vämjeliga zigenarpacket utmärkt sig igen!
Man blir närmast rasande förbannad när man ser att den här MD begått ett liknande hemskt
brott tidigare där det bara var en lycklig slump som gjorde att offret överlevde.
Och sen kommer fanskapet ut efter bara några få år i fängelset...

Nej, fy för helvete alltså! En sån oerhörd grymhet som demonstrerats vid det nu begångna
dubbelmordet på ett stackars oskyldigt, värnlöst äldre par som gjort sig känt för stor
medmänsklighet, får en att koka av ilska.

Och vad kan påföljden bli den här gången, för jag utgår ifrån att polisen gripit rätt personer?
Fyra år igen för zigenarhelvetet...?
Skulle inte förvåna ett jävla dugg. Och sen ut igen och mörda...
Denna gång kan han fan inte få fyra år igen, då skulle det vara riktigt riktigt skam.
Zigenaren ska få minst 20 år, om inte mer! Livstid vill jag ha på zigenarhoran men det är bara en dröm.
Citera
2011-10-21, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Utvisa skitfolket istället, det är det enda rätta.
De äldre paret är ett lysande exempel på människor som har varit med och byggt upp Sverige, de andra är bara parasiter som bara kräver.

Jag tror att det är lika stora möjligheter att utvisa detta avskum som att få Drottning Silvia utvisad, döms de till livstids fängelse och inget annat måste vi ut på barikaderna och säga ifrån, jag känner att nu får det fan i mig vara nog....jävla råttor...
Citera
2011-10-21, 17:37
Moderator
Eerieyes avatar
Detta passar inte in på 23-åringen, men:

D*dic har figurerat även i Mölndals Tingsrätt. Där är han dömd tillsammans med S*sanna P*rkola som tidigare varit gift med M*gnus Sw*nberg vilken även han figurerar på vänlistorna på FB samt hos Göteborgs Tingsrätt.

Det verkar vara ett nätverk med lodisar och kriminella som vi nystar upp här nu. Ställ upp hela gänget mot en vägg och skjut dem, även den 14-årige bajsaren. (Obs retorisk önskan).
Citera
2011-10-21, 17:38
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Ja precis, tycker det känns osäkert om han verkligen är 23.
Citera
2011-10-21, 17:38
Medlem
Bunnets avatar
Citat:

D.P har åldern rätt.

Vad tror ni?

Och nu skriver Aftonbladet att 23-åringen är skriven i Göteborg, vilket gör att vi kan stryka Mir.S och Mil.S.

Kvar är alltså:

D.P, 23 år. Varit aktiv på Facebook senaste 24 timmarna. Verkar inte direkt vara en psykopat baserat på Facebook.
Z.P, 23 år. Hip-hop-artist. Känns inte helt sannolik.
D.M.P, 24 år. Enligt uppgift god kontakt med M.D.
D.D, 22 år. Släkt med M.D, finns ej på Facebook.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in