Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-19, 15:53
  #1
Medlem
Eftersöker skärmsläckare som stänger av laptop LCD helt och kräver Windows kontots lösen för att återgå till normalläge.
(HP Pavilion DV6 1128eo).
Citera
2011-10-19, 17:20
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Jag tolkar som du vill tar bort detta med lösenordet, stämmer det?

Nu är detta hämtat ifrån en Win7-maskin, men sökvägen dit är -> Kontrollpanelen\Maskinvara och ljud\Energialternativ\Systeminställningar
Citera
2011-10-20, 07:39
  #3
Medlem
Jag vill kunna låsa datorn med släckt skärm, kan man säga.
Ditt förslag fungerade inte (Windows Vista Home Premium 32-bit).
Citera
2011-10-20, 07:51
  #4
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Kan detta vara till någon nytta? -> http://www.jenneboer.nl/traydevil/
Citera
2011-10-20, 09:42
  #5
Medlem
Kan nog funka med traydevil.exe -l -m
Testar när jag kommer hem, tackar!
Citera
2011-10-20, 11:08
  #6
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Jag tolkar det som att du vill:

1: att skärmsläckare slås på efter X minuter och att det skall krävas lösenord för att få "komma igång igen"

2: skärmen skall släckas efter viss tid..

1: löser du genom att välja skärmsläckare och i dess inställningar väljer fördröjningen i minuter innan skärmsläckaren går igång.. (Finns sådana inbyggda i Windows) och du kan markera "Återvänd till inloggningsskärmen" se: Kontrollpanelen\Utseende och anpassning\Anpassning skärmsläckare.

2: Du använder Energisparfunktion i kombination med 1 här ovan.. (som CyrusGNetWork visade ovan)

Det är med andra ord en 2 stegsraket.. gör båda stegen och du slipper massa konstiga program för att göra sådant som windows själv har stöd för!
Citera
2011-10-20, 19:54
  #7
Medlem
Traydevil fixade det jag ville, att på mitt kommando stängs laptopens LCD av,
Windows låses.
En batfil med:
c:\program\traydevil\traydevil.exe -l
c:\program\traydevil\traydevil.exe -m
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback