2011-10-19, 15:41
Medlem
Jag har letat som en tok efter en viss reklambild från Sydamerika, troligen Brasilien. Reklambilden föreställer en ung tjej som sitter på en kaj med ryggen mot kameran. Bilden gör reklam för tamponger. Vad man inte tänker på direkt när man ser bilden är hur hon sitter. På kajen finns ett antal pollare och hon sitter precis emellan två pollare. Man får sig en riktig mindfuck när man förstår sammanhanget. Med andra ord, hon sitter med en pollare rakt in i köttgrottan. (naturligtvis är bilden manipulerad, men...)

Bilden väckte ett ramaskri bland den religiösa lokalbefolkningen för några år sedan och man drog snabbt in bilden. Den cirkulerade runt lite på nätet, bl.a. fanns den någonstans här på Flashback. Jag har både googlat och sökt här på forumet, men det tycks inte finnas ett enda spår av bilden.

Tacksam om någon som kan hjälpa mig.
Citera
2011-10-19, 15:46
Medlem
UAAs avatar
Glidmedel, inte tamponger. http://consumerist.com/itlltakeyouasecond.jpg

Troligtvis därför den va svår att hitta.
Citera
2011-10-19, 15:54
Medlem
rvmos123s avatar
Är det inte en reklam för glidmedel?
Citera
2011-10-19, 16:01
Medlem
lendrygghs avatar
Man kan inte förneka att den var fyndig, hur upprörande den än må vara.
Citera
2011-10-19, 16:29
Medlem
fluss avatar
edit
Citera
2011-10-19, 16:47
Medlem
Varför är den bilden "naturligtvis manipulerad"? Hon sitter ju bara med benen runt den.
Citera
2011-10-19, 16:53
Medlem
runefjuns avatar
Haha ååh, den bilden hade jag glömt! Klassiker ju
Citera
2011-10-19, 22:11
Medlem
Jaaa, där var den ju! Tack!

Visstja, glidmedel. Minnet är ju inget att lita på efter så många år. Men jag sökte på en hel del ord som inte inbegrep just glidmedel.
Citera
2011-10-19, 22:54
Medlem
zBr9s avatar
Riktigt kul, hade varit spännande att se hur länge den fått sitta kvar om någon smällde upp den i tunnelbanan i Stockholm exempelvis.
Citera
2011-10-19, 22:54
Medlem
haha skön jävla reklam ju
Citera
2011-10-20, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Riktigt kul, hade varit spännande att se hur länge den fått sitta kvar om någon smällde upp den i tunnelbanan i Stockholm exempelvis.

Förmodligen så länge som företaget betalat för. Eller tycker du vi här i Sverige är extra pryda, jämfört med andra länder?

Det finns t.ex en reklambild för en radiostation i tunnelbanan just nu som är bra mycket mer stötande än denna bild.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in