• 1
  • 2
2011-10-18, 19:56
Medlem
BrazilJacks avatar
De senaste dagarna har en Fotograf gått utanför mitt hus och tagit kort på kvarterets hus. Jag bor i ett radhusområde med min fru och min son och har aldrig vart med om det här förut. Allt började för en vecka sedan eller något.

Fotografen är ganska ung av sig, skulle gissa på 20 högst. Han har blont rufsigt hår, en röd halsduk och en svart rock som går ner till knäna, på axeln har han sin väska och han går runt med sin kamera och tar kort på husen varje morgon runt fem tiden typ. hans kamera är ganska stor så han måste jobba på någon tidning eller så. han tar kort på alla husen och det tar typ en timme eller så, hela området alltså skulle jag gissa, han går förbi vårt hus ett antal gånger och ibland tar han mer än ett kort!

Det gör mig väldigt irriterad då jag brukar äta min frukost vid den tiden han kommer och tar kort på vårt hus. varför gör han detta, ibland har jag smugit efter honom och kollat vart han går men han tar kort på alla hus och jag har aldrig haft tid att se vad han gör när han är klar.

Varje morgon alltså! jag vill inte att han ska ta kort på vårat hus. vad ska jag göra, ska jag ta reda på vad han sysslar med eller ska jag ringa polisen?

Hjälp!
Citera
2011-10-18, 20:02
Medlem
Be han lägga ner är väl det bästa sättet, om han inte ger sig så får du väl göra något mer drastiskt, t.ex. vad han ovanför detta inlägg skrev.
Citera
2011-10-18, 20:02
Medlem
Gå ut och fråga vad han pysslar med och berätta att du inte uppskattar att han tar bilder när du äter frukost.
Citera
2011-10-18, 20:04
Medlem
BrazilJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Gå ut och fråga vad han pysslar med och berätta att du inte uppskattar att han tar bilder när du äter frukost.

Alltså jag tror han kollar på mig ibland, som om han visste att jag inte gillade det.
Citera
2011-10-18, 20:05
Medlem
OffensiveShits avatar
Konfrontera killen. Han har lagen på sin sida och får fotografera tills han får sin första mustach men det skadar inte att fråga.
Citera
2011-10-18, 20:06
Medlem
BrazilJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugenafsvea
Be han lägga ner är väl det bästa sättet, om han inte ger sig så får du väl göra något mer drastiskt, t.ex. vad han ovanför detta inlägg skrev.

Det känns pinsamt att fråga vad han gör. jag vill inte lägga mig i liksom, vill ju bara få bort honom där ifrån.
Citera
2011-10-18, 20:07
Medlem
BrazilJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OffensiveShit
Konfrontera killen. Han har lagen på sin sida och får fotografera tills han får sin första mustach men det skadar inte att fråga.

Så han får bara sitta och ta kort på vårt hus? tänk om han lägger upp bilder på det i tidningen.
Citera
2011-10-18, 20:09
Medlem
wwtfsmds avatar
Han har all rätt att ta bilder. Det är bara att härda ut.
Citera
2011-10-18, 20:09
Medlem
DanOstmannens avatar
Om du inte vågar göra nått så får du väl stå ut med det isåfall
Citera
2011-10-18, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrazilJack
Så han får bara sitta och ta kort på vårt hus? tänk om han lägger upp bilder på det i tidningen.
Då blev det helt plötsligt olagligt!
Citera
2011-10-18, 20:11
Medlem
OffensiveShits avatar
Citat:

Du vet ju inte om han jobbar åt en tidning. Syns du på en av bilderna och han lägger upp den nånstans behöver han din tillåtelse.. du kan läsa mer om det här http://www.fotosidan.se/cldoc/vad-fa...otografera.htm
Citera
2011-10-18, 20:11
Medlem
svinpäls7s avatar
Citat:
Jaha? Vad skulle hända då?
Huset exploderar kanske.
För övrigt, vem har inbillat dig att om man har stor kamera så jobbar man för en tidning eller så?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in