• 1
  • 2
2011-10-18, 16:34
Medlem
Antingen är jag helt fel ute eller väldigt observant. gick förbi vasaparken 16:10 och såg flera ungdomar mellan 13-16 som väntade ensamma på fotbollsplanen i vasaparken. längre upp i parken ser jag andra ungdomar påväg mot planen, de ser väldigt nervösa ut. några andra gömmer sig bakom fritidsbyggnaden och viskar. det var som taget ur "Sökarna".

senare på st eriksgatan svischar två polispikéer och en civilpolisbil förbi i riktning mot parken. någon som sett något?
Citera
2011-10-18, 17:07
Medlem
santanders avatar
Snackar vi göteborg eller stockholm?
Citera
2011-10-18, 17:36
Medlem
Hans Castorps avatar
Stockholm. Det var fullt pådrag i Vasaparken. Polisen stormade och gjorde chock från Torsgatan upp mot Dalagatan.
Citera
2011-10-18, 18:14
Medlem
Smutzs avatar
Om TS uppskattat åldern rätt kan det ju röra sig om bråkstakar från olika högstadieskolor som fått för sig att de ska göra upp. Har ju hänt flera gånger förut i Vasastan.
Citera
2011-10-18, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Om TS uppskattat åldern rätt kan det ju röra sig om bråkstakar från olika högstadieskolor som fått för sig att de ska göra upp. Har ju hänt flera gånger förut i Vasastan.

Nah det är ganska old school, vi slåss mest i obbsan nu för tiden. Gissar på att det är fotbolls huliganer som kört, i vasaparken har det ju hänt en del huliganrelaterat senaste tiden. Ser fram emot att höra vad det rörde sig om.
Citera
2011-10-18, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thown
Nah det är ganska old school, vi slåss mest i obbsan nu för tiden. Gissar på att det är fotbolls huliganer som kört, i vasaparken har det ju hänt en del huliganrelaterat senaste tiden. Ser fram emot att höra vad det rörde sig om.
Det har du rätt i! Huliganerna brukar hålla till i dessa trakter. Såg en snutbil vid St Eriksgatan men kanske var det ngt annat...
Fan om någon slänger upp en film, vill se!
Citera
2011-10-18, 20:20
Medlem
Necrolusters avatar
Precis som någon sa tidigare rör sig detta nog om småkillar från olika skolor som bestämt sig för slåss. Kommer ihåg att jag var med om en liknande grej när jag gick på Adolf Fredriks för X antal år sedan. Då var vi ett gäng som drog bort till Tegnérlunden en vinter och skrek och jävlade oss för att provocera Enskillda Gymnasiet. Slutade med att jag blev lite blåslagen av tre-fyra snubbar. Inget allvarligt. Det får man ta. Men anyways, jag tror att det här är något likanande.
Citera
2011-10-19, 01:07
Medlem
Janosch_Flax!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necroluster
Precis som någon sa tidigare rör sig detta nog om småkillar från olika skolor som bestämt sig för slåss. Kommer ihåg att jag var med om en liknande grej när jag gick på Adolf Fredriks för X antal år sedan. Då var vi ett gäng som drog bort till Tegnérlunden en vinter och skrek och jävlade oss för att provocera Enskillda Gymnasiet. Slutade med att jag blev lite blåslagen av tre-fyra snubbar. Inget allvarligt. Det får man ta. Men anyways, jag tror att det här är något likanande.

Haha.. AF mot Enskilda.. Snackar vi dödsflöjtbattle?
Citera
2011-10-19, 02:34
Medlem
grim-fandangos avatar
Jag bodde en period i vasastan, kan inte tänka mig att det finns en lugnare stadsdel i stockholm. Har svårt att se detta scenario framför mig.
Citera
2011-10-19, 07:02
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grim-fandango
Jag bodde en period i vasastan, kan inte tänka mig att det finns en lugnare stadsdel i stockholm. Har svårt att se detta scenario framför mig.

Vasastan är mycket riktigt en lugn och trevlig stadsdel. Ungarna där är dock helt jävla flängda i huvudet.
Citera
2011-10-19, 12:03
Medlem
bor själv i vasastan, kan säga att vanadislunden är väldigt väldigt poppis för att göra upp i. Detta rör sig nog om småkids från nån skola då huliganer inte är så dumma att köra så centralt vid odenplan.
Citera
2011-10-19, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasa113
bor själv i vasastan, kan säga att vanadislunden är väldigt väldigt poppis för att göra upp i. Detta rör sig nog om småkids från nån skola då huliganer inte är så dumma att köra så centralt vid odenplan.

Nu var det här väl Vasaparken? Vanadislunden ligger lite mer dolt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in