Citat:
Ursprungligen postat av Hakizhacke
Då påstår dom att om man har optimala förhållanden för radiosignaler eller att föra data via Internet och om dom skulle färdas snabbare än ljuset så skulle radiosignalerna/datan komma fram innan man skickat den.
Hur fan kan det funka? Det går inte ihop i min skalle, och det sa jag till dom, men som respons fick jag bara något i stil med "du är bara inte tillräckligt smart för att förstå det".
de förstår det troligtvis inte själva heller eftersom de inte förklarade det, de bara litar på det blint eftersom "smarta" människor har sagt det.
om ett objekt skulle gå från punkt A till punkt B snabbare än ljuset så är det sant att det skulle synas på B innan den har lämnat A, och det skulle se ut som att den går baklänges, men det beror bara på att våra observationer är beroende av ljus. om vi kunde göra våra observationer med hjälp av ljussignaler som går ännu fortare skulle allting se normalt ut igen. tiden påverkas inte av hastighet som einstein påstod och effekter kan aldrig komma före orsaker, för det vore nonsens.