2011-10-18, 20:45
  #85
Medlem
simonpimonpoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdulmert
Varför neka folk inträde till det här landet? Vi har sjukt mycket att dela med oss av.
Tycker vi går på centerns linje och släpper in precis alla.
Förstår ni vilket drömsamhälle vi skulle få då? Alla kulturer samlade, massor med kärlek och allt bra i världen.
Hehe för det är precis så det har sett ut med kurder, assyrier, syrianer, etiopier, etc. Det var en dröm och massa kärlek som ledde till folkmorden va? Listan kan göras jävligt lång.
Citera
2011-10-18, 21:02
  #86
Medlem
Markiemarks avatar
Har märkt att nästan alla som har försökt att förespråka invandringen här på Flashback antingen inte kan stava eller så kommer dem med argument som inte ens min hund skulle förstå, är det massa trolls eller är dem så här efterblivna på riktigt?
__________________
Senast redigerad av Markiemark 2011-10-18 kl. 21:16.
Citera
2011-10-18, 21:08
  #87
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markiemark
Har märkt att nästan alla som har försökt att förespråka invandringen här på Flashback antingen inte kan knappt stava eller så kommer dem med argument som min hund inte ens skulle fatta, är det massa trolls eller är dem så här efterblivna på riktigt?
Tänkte precis samma sak
Citera
2011-10-18, 21:10
  #88
Medlem
Amarths avatar
Ska bara meddela att TS är ett troll eftersom han är härjat i Dota 2 tråden. Han är en blond Kalle 17 år
Citera
2011-10-18, 21:11
  #89
Medlem
Zaedrewss avatar
"konka landet?" Råder att kolla lite på saker som demografi. Det finns sund demografisk utveckling och det finns osund demografisk utveckling. Den sunda har symboliserats länge av länder som bl.a Sverige dvs folk tänker till själva om de verkligen har råd att försörja barn och hur många. Det som hänt i Sverige och flera andra länder är att vi drabbats av en osund invandring, dvs vi har ökat vår folkmängd inte utifrån våra egna förutsättningar och våra egna beslut utan av främst våra politiker. Detta har sedan i sin tur lett att det bara krävs mer invandring för att fortsätta samma utveckling, dvs samma OSUNDA utveckling i befolkningsökning. Det är alltså ingen katastrof alls om denna osunda spiral bryts utan vi kommer ner till normal utveckling igen. Det är önskvärt och för vår egen framtid helt nödvändigt.

För osund demografisk utveckling kan man bara blicka åt i princip valfritt land i Afrika.
Citera
2011-10-18, 21:17
  #90
Medlem
thestalkerdudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Det var nån som skrev i en tråd också, att om det skulle bli krig så har vi fler folk att sätta in i försvaret tack vare invandringen.

Skulle dessa individer kämpa för Sverige när dom inte ens kan göra det i sina hemländer?

Dom skulle nog snarare smita iväg i vanlig ordning istället?


Men vi kan ju använda invandrarna som mänskliga minrensare och som en första våg mott fiendernas skyttegravar. Vi ger dom så klart inga vapen och vi säger att dom får inge bidrag om dom inte lyder


//Thestalkerdude
Citera
2011-10-18, 21:18
  #91
Medlem
ganglere2s avatar
Rikare.
Citera
2011-10-18, 21:21
  #92
Medlem
Zaedrewss avatar
Sedan undrar man ju hur länge denna myt om 40-talisterna ska bestå. De födda 49 fyller i år 62 dvs de flesta 40-talister är redan pensionerade. Det i sin tur skulle som vi fått veta i 10+ år borde innebära att arbetslösheten idag borde vara rekordlåg. Åtminstone i nivå med 80-talet? Men nej långt ifrån, den är fortsatt dubbelt så hög. Skulle vi däremot haft en sund egen demografi hade Sveriges befolkning själva kunnat dra fortsatta fördelar av denna generation som även nu i pension bidrar mer till samhället sett till övriga. Just utifrån aspekter som sattes efter andra världskriget.
Citera
2011-10-18, 21:36
  #93
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
"konka landet?" Råder att kolla lite på saker som demografi. Det finns sund demografisk utveckling och det finns osund demografisk utveckling. Den sunda har symboliserats länge av länder som bl.a Sverige dvs folk tänker till själva om de verkligen har råd att försörja barn och hur många. Det som hänt i Sverige och flera andra länder är att vi drabbats av en osund invandring, dvs vi har ökat vår folkmängd inte utifrån våra egna förutsättningar och våra egna beslut utan av främst våra politiker. Detta har sedan i sin tur lett att det bara krävs mer invandring för att fortsätta samma utveckling, dvs samma OSUNDA utveckling i befolkningsökning. Det är alltså ingen katastrof alls om denna osunda spiral bryts utan vi kommer ner till normal utveckling igen. Det är önskvärt och för vår egen framtid helt nödvändigt.

För osund demografisk utveckling kan man bara blicka åt i princip valfritt land i Afrika.

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Sedan undrar man ju hur länge denna myt om 40-talisterna ska bestå. De födda 49 fyller i år 62 dvs de flesta 40-talister är redan pensionerade. Det i sin tur skulle som vi fått veta i 10+ år borde innebära att arbetslösheten idag borde vara rekordlåg. Åtminstone i nivå med 80-talet? Men nej långt ifrån, den är fortsatt dubbelt så hög. Skulle vi däremot haft en sund egen demografi hade Sveriges befolkning själva kunnat dra fortsatta fördelar av denna generation som även nu i pension bidrar mer till samhället sett till övriga. Just utifrån aspekter som sattes efter andra världskriget.

Mycket bra sammanfattat,mod kan nu låsa tråden.
Citera
2011-10-21, 04:46
  #94
Medlem
Eoppoyzs avatar
På 1920-30-talet hade vi nästan lika låg demografi i Sverige som idag. Det löste man sedan genom att se till att fler barn föddes, dvs 40-talisterna.
Citera
2011-10-21, 20:30
  #95
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
På 1920-30-talet hade vi nästan lika låg demografi i Sverige som idag. Det löste man sedan genom att se till att fler barn föddes, dvs 40-talisterna.

Nja in på 20talet hade vanligt folk rätt så stora barnkullar,men skillnaden var ju att det inte var så speciellt mycket folk i sverige då.
Sedan när landet byggdes upp blev det ett självspelande piano med tillväxt och ökad efterfrågan på arbetskraft!!
Sveriges förfall började när våra politiker började visa monumental godhet mot menavärlden..
Citera
2011-10-21, 20:56
  #96
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdulmert
Jag har en fråga till alla er rasister som förespråkar rasistiska åsikter.

Vad ska Sverige göra nu när alla 40-talister går i pension? Ska vi bara konka landet och självdö?

Det är en simpel fråga som kräver ett simpelt svar. Vad ska vi göra?

Hälften har redan gått i pension och vi har en hög arbetslöshet. Det borde ju säga något om den myten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in