2011-10-18, 17:41
  #73
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdulmert
Vad ska Sverige göra nu när alla 40-talister går i pension? ?

40-talisterna, som syltryggarna i riksdagen pratar om, började gå i pension redan 2005. År 2015 har alla 40-talister gått i pension. Om tre år alltså.

Sverige har idag en miljon människor som saknar ett arbete.

Vilka problem menar du kommer att uppstå när 40-talisterna går i pension ??

Mångkultur-kramarna har nu pratat så länge om 40-talister och deras pensionsavgångar, att man snart måste ändra sina argument till 50-talisterna istället.
Citera
2011-10-18, 17:43
  #74
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
40-talisterna, som syltryggarna i riksdagen pratar om, började gå i pension redan 2005. År 2015 har alla 40-talister gått i pension. Om tre år alltså.

Sverige har idag en miljon människor som saknar ett arbete.

Vilka problem menar du kommer att uppstå när 40-talisterna går i pension ??

Mångkultur-kramarna har nu pratat så länge om 40-talister och deras pensionsavgångar, att man snart måste ändra sina argument till 50-talisterna istället.

Vi har ju en miljon babbonos här redan många som uppenbarligen inte arbetar om man tittar på stan. Varför tog vi hit dessa då? Som vanligt är verkligheten PK-fascistens värsta fiende, den gör nämligen helt motsatt mot vad PK vill.
Citera
2011-10-18, 18:08
  #75
Medlem
Anbivalents avatar
Jadu Sverige skulle vara underbart igen och mina framtida barn skulle kunna växa upp i samma idyll som jag gjorde, men detta känns omöjligt och jag fäller en tår för mina framtida avkommor. Dock satsar jag på min framtid och kommer troligen tjäna såpass att jag kan fortsätta leva i ett geografiskt område där 99% av alla bidragssnyltare inte har råd att leva
Citera
2011-10-18, 18:12
  #76
Medlem
Roads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockriguez
Vi behöver helt enkelt föda fler barn, inte importera andra nationers skräp.
40-talisterna får kanske stanna kvar och jobba en stund.

Dessutom har vi väldigt många arbetslösa svenskar som kan få jobba istället.
Vi behöver faktiskt inte någon utomeuropeisk invandring alls.
Ska den ske så ska folk få komma från sydostasien uteslutande.
De gör i alla fall inte så mycket väsen av sig och är bra på att jobba.

Negeravfallet, araberna och även våra sedan länge inneboende judar kan gott få fara och flyga.

så lösningen blir att förbjuda kondomer!!
Citera
2011-10-18, 18:12
  #77
Medlem
Apocalyptors avatar
Redan på 40-talet varnade man om 40-talisternas pensionsavgångar. Resten får TS lista ut själv.
Citera
2011-10-18, 18:36
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdulmert
Jag har en fråga till alla er rasister som förespråkar rasistiska åsikter.

Vad ska Sverige göra nu när alla 40-talister går i pension? Ska vi bara konka landet och självdö?

Det är en simpel fråga som kräver ett simpelt svar. Vad ska vi göra?

Självdö? Förstår du inte att detta kommer vara en EXTREMT långdragen process; våran befolkningsmängd kommer troligtvis inte börja avta förens en lång tid framöver.

Hursomhelst, om vi vore tvugna att ha invandring så skulle vi givetvis ta in vita invandrare (Tyskland är bara ett exempel på överpopulerat land som skulle behöva lätta på trycket). Det är inte så förbannat svårt.

Dessutom skulle Sverige idag vara på en mycket bättre plats utan invandring, det är ju populations storleken som utgör kraven och efterfrågan. Om vi bara fått hålla oss till oss själva under historiens gång så hade vi nog aldrig haft några problem (bortsett från just den här 40-tals krisen som kommer gå över så sluta tjata om den nu)

Vi kanske ska vända på steken; ni som förespråkar massinvandring, vad menar ni ska hända med Sveriges framtida? Ska vi bara vänta på att bli underpopulerade av negrer och araber för att sedan låta landet stagnera i ett mångkulturellt kaos där stockholm blir baghdad och Göteborg blir Mogadishu? Det är ju knappast något bättre med massinvandring; det kommer bara innebära att landet går under fortare.
Citera
2011-10-18, 18:37
  #79
Medlem
Vivvis avatar
Sen kan en anledning till att det föds färre barn vara att många helt enkelt inte anser sig ha råd...varför då ?...jo för att arbetslösheten är hög...varför då...jo för att en jävla massa blattar tar våra jobb...varför då ?...jo för att dom själva är dumma nog i huvudet att bråka i sitt hemland om idiotsaker så dom måste komma hit till Sverige..varför då ?..ja det undrar jag oxå....dra till ett annat land...vi har så de räcker av eran skit !
Citera
2011-10-18, 18:41
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Det fanns inget internet i Sverige på 50 och 60 talet och inte heller lika många TV-kanaler

Men annars var ju Sverige ett av världens rikaste och bäst fungerande länder på den här tiden.

Detta var också bilens guldålder och särskilt ungdomar hade bil i större utsträckning än idag.

Bensinen var billig och om man jobbade hade man råd att köpa sig en bil när man fyllde 18 år

På den här tiden skulle inte dom flesta studera i åratal, utan man gick ut i arbetslivet mycket tidigare.

Som nämnts så var framtidstron hög och man oroade sig inte för sin försörjning, det fanns gott om jobb.

En viss rädsla för atomkriget mellan östblocket och västvärlden fanns visserligen, men annars var det nog en rätt lycklig tid.

Ja, sen började man importera negrer och araber; då gick allt åt helvete. Den statliga skolgången har ju inte direkt utvecklats heller; då man går och lallar på högstadie och gymnasium i 6 år utan att i varken praktiken eller teorin utföra ett jävla skit som är utbildande. Nej fy fan alltså, dra åt helvete med detta landet. Vi gräver våran egen grav.
Citera
2011-10-18, 18:44
  #81
Medlem
Roads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puddler
Självdö? Förstår du inte att detta kommer vara en EXTREMT långdragen process; våran befolkningsmängd kommer troligtvis inte börja avta förens en lång tid framöver.

Hursomhelst, om vi vore tvugna att ha invandring så skulle vi givetvis ta in vita invandrare (Tyskland är bara ett exempel på överpopulerat land som skulle behöva lätta på trycket). Det är inte så förbannat svårt.

Dessutom skulle Sverige idag vara på en mycket bättre plats utan invandring, det är ju populations storleken som utgör kraven och efterfrågan. Om vi bara fått hålla oss till oss själva under historiens gång så hade vi nog aldrig haft några problem (bortsett från just den här 40-tals krisen som kommer gå över så sluta tjata om den nu)

Vi kanske ska vända på steken; ni som förespråkar massinvandring, vad menar ni ska hända med Sveriges framtida? Ska vi bara vänta på att bli underpopulerade av negrer och araber för att sedan låta landet stagnera i ett mångkulturellt kaos där stockholm blir baghdad och Göteborg blir Mogadishu? Det är ju knappast något bättre med massinvandring; det kommer bara innebära att landet går under fortare.

och Malmöblir ehm... Malmö!
Citera
2011-10-18, 18:46
  #82
Medlem
--locco--s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdulmert
Ska vi bara konka landet och självdö?

Det är en simpel fråga som kräver ett simpelt svar. Vad ska vi göra?

Att vi skulle självdö utan invandring är ett påhitt av PK-maffian.Och även om vi nu skulle göra det,så är ju det alternativet tusen gånger bättre jämfört med dagens riktning rakt ner i avgrunden.
Citera
2011-10-18, 19:06
  #83
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdulmert
Jag har en fråga till alla er rasister som förespråkar rasistiska åsikter.

Vad ska Sverige göra nu när alla 40-talister går i pension? Ska vi bara konka landet och självdö?

Det är en simpel fråga som kräver ett simpelt svar. Vad ska vi göra?


Nästan alla 40-talister har redan gått i pension. Nästa simpla fråga?
Citera
2011-10-18, 20:33
  #84
Medlem
PrimusPiluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdulmert
Jag har en fråga till alla er rasister som förespråkar rasistiska åsikter.

Vad ska Sverige göra nu när alla 40-talister går i pension? Ska vi bara konka landet och självdö?

Det är en simpel fråga som kräver ett simpelt svar. Vad ska vi göra?



Nu är det 2011, om du räknar lite på när de som är födda 1940 går i pension borde även du fatta vilken lögn detta är

2011-1940=71.........71 år dvs de gick i pension för ett bra tag sedan, det innebär att folk födda 1946 går i pension i år, återstår då endast 40% av alla gyllene arbetstillfällen. Tilläggas bör även att nya siffror visar att de flesta i realiteten går redan vi 63 år ålder, vilket gör att grovt räknat återstår endast ca 20% av alla jobb som skulle frigöras för våra nybyggare.

Har detta märkts? Svaret är nej! det är bara ytterligare en av dessa lögner som politikerna och media pumpar dig full med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in