• 1
  • 2
2011-10-20, 04:13
Medlem
Dawdas avatar
Du kan väl uppdatera här och tala om hur det gick för dig?! Såå nyfiken...
Citera
2011-10-21, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dawda
Du kan väl uppdatera här och tala om hur det gick för dig?! Såå nyfiken...

Datorn fungerar igen!! Kom hem asslirig från krogen igårkväll och såg att farsan hade skruvit ihop datorn och nu fungerar den alltså efter att ha stått på tork i typ 60 h eller vad de nu blir. Den här datorn är helt otrolig om man tänker på den behandling som jag gett den genom tiderna, ska skärpa mig och börja behandla den på kungligt vis. Tack alla för tipsen!
Citera
2011-10-21, 13:47
Medlem
Datorn känns dock lite tröttare än vanligt, kanske inte så märkligt ändå.
Citera
2011-10-21, 15:52
Medlem
Snusets avatar
Tjenare!

Har jobbat lite med detta så jag tänkte dela med mig av några tips.

Elektronik i vatten.

Ta ut batterier och öppna alla luckor som du kan för att få lite cirkulation.
Fyll en långpanna med okokt ris och tryck ner maskinen där.
In i ugnen på 30-50 grader under ett par timmar så är det stor chans att maskinen funkar utmärkt igen.

Elektronik i saltvatten/sockerlösning.

Detta är lite värre eftersom vätska under kretsar kan kristallisera och därmed trycka ut kretsen från kontakten.
Skölj med destillerat vatten eller isopropanol. Bara dränk skiten, allt måste bort. Sen är det bara att köra ristricket igen och hoppas på det bästa.

Lycka till!
Citera
2011-10-22, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Datorn känns dock lite tröttare än vanligt, kanske inte så märkligt ändå.
Gå till System Profiler (Systemprofil?) i verktygsmappen och se under minne. Fungerar båda kortplatserna, och har du kvar lika mycket minne som innan? En död minnesplats kan göra datorn tröttare.
Citera
2011-10-24, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pr0teus
Gå till System Profiler (Systemprofil?) i verktygsmappen och se under minne. Fungerar båda kortplatserna, och har du kvar lika mycket minne som innan? En död minnesplats kan göra datorn tröttare.

Yes, insåg ganska fort att jag kanske hade tappat ett minne så kikade in under "Om den här datorn". Mycket riktigt hade jag tappat 1 gb minne (har hottat lite) så nu fungerar datorn bättre än någonsin i och med att jag kunde rensa ur den på damm. Så till alla er där ute som råkat ut för samma sak, tappa inte hoppet.

Tack för all hjälp!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in