2011-10-18, 00:15
Medlem
footfuckingmasters avatar
Gick med i en sida som heter kolozzeum.com/forum, och märkte genast att layouten på deras forum ser näst intill exakt lika dant ut som flashbacks.

kan det vara samma designer? eller har sidan jag länkade bara gjort en fet rip-off?
Citera
2011-10-18, 00:20
Medlem
Kundvagnsdrulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av footfuckingmaster
Gick med i en sida som heter kolozzeum.com/forum, och märkte genast att layouten på deras forum ser näst intill exakt lika dant ut som flashbacks.

kan det vara samma designer? eller har sidan jag länkade bara gjort en fet rip-off?
Öh... med vilka ögon tittar du då?

Forumet är byggt på vBulletin (vilket också står om du scrollar längst ner på sidan). Det är ett väldigt vanligt forumverktyg som många hemsidor använder sig av, men jag skulle inte tro att Flashback gör det då de enligt min åsikt skiljer sig åt på i princip alla punkter.
Citera
2011-10-18, 00:28
Medlem
zuppja0s avatar
Frågan är vilka som kopierade vem
Citera
2011-10-18, 00:31
Medlem
Nää det liknar inte så mkt, sen är det där vbulletin byggt.
Citera
2011-10-18, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kundvagnsdrulle
Öh... med vilka ögon tittar du då?

Forumet är byggt på vBulletin (vilket också står om du scrollar längst ner på sidan). Det är ett väldigt vanligt forumverktyg som många hemsidor använder sig av, men jag skulle inte tro att Flashback gör det då de enligt min åsikt skiljer sig åt på i princip alla punkter.

Citat:
Ursprungligen postat av bananzo
Nää det liknar inte så mkt, sen är det där vbulletin byggt.

Vet inte vad vbulletin är, men jag tyckte det var väldigt likt! nästan lite för likt.. iallafall när jag började klicka runt
Citera
2011-10-18, 01:19
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av footfuckingmaster
Vet inte vad vbulletin är, men jag tyckte det var väldigt likt! nästan lite för likt.. iallafall när jag började klicka runt
Majoriteten av webbforum använder vbulletin. Välkommen till Internet.
Citera
2011-10-18, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Majoriteten av webbforum använder vbulletin. Välkommen till Internet.

Jaså? då är jag väldigt oerfaren.. för jag har endast sett få sidor som är så väldigt lika varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in