Citat:
Ursprungligen postat av tryd
Nej om du hyr andrahand ska det inte bli några bekymmer sålänge det inte kommer till deras kännedom på så sätt att någon tipsar golar ner dig
Hyresvärdar brukar ju vilja håva in sina pengar så att de ska skapa problem åt en är inte så stor risk beror mkt på hur du själv skulle sköta ditt snack med en eventuell hyresvärd och hurdan person det är.
Men jag ser inga problem i andrahandskontrakt så länge du inte är inskriven alltså folkbokförd där för då kan de inte kolla upp det med myndiheterna
Edit:
Hyr i värsta fall andrahandskontrakt "svart"
Låter vettigt, det var det som var tanken, att hyra "svart"
Citat:
Ursprungligen postat av danielpoohl
Om du har bilen skriven på ngn annan....t.ex mormor..el dyl. gäller inte försäkringen vid ev.olycka.
Den personen åker dessutom på ev.p-böter...avgifter till trafikförsäkringsföreningen om bilen är oförsäkrad.
En extra lgh. innebär el-kontrakt.....allt finns numera på data...kan mycket väl upptäckas !
Soc kollar alltid bilregister mm.
Man kan inte ens ha en inreggad enskild firma...även om den är inaktiv.
Att vara lite anonym och hemlig i dagens samhälle är svårt.....
Jag förstår att det kan bli problem ifall jag krockar med bilen eller dyl. men jag kör ganska lugnt och det är helt enkelt en risk jag får ta! Bilen kommer såklart vara besiktad, skattad och försäkrad på kompisens namn, ifall någonting händer så kan jag väll förklara att jag "just lånat bilen", eller?
Det där med el-kontraktet kan bli lite svårt att fixa. Men om man hyr lägenhet svart i andrahand så är det väl fortfarande personen som hyr lägenheten i första hand som får pröjsa får elen, då det är han som är den "officiella" hyresgästen, eller? Då får man kanske bara ta och ge den summan från el-fakturan till personen man hyr lägenheten ifrån, eller har jag fel?
Tack så hemskt mycket för hjälpen!
Mvh
MHR