Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-03-22, 21:56
  #13
Medlem
Incendios avatar
Jag har växt upp på Teleborg och tycker att det är en väldigt blandad stadsdel. Bara ett stenkast bortom Raskens väg, som nu för tiden är rena slummen ligger Seglarvägen som är raka motsatsen. Nedåt södra bergundasjökanten är det också fint och lugnt. Men eftersom det är så blandat måste man ändå ofta passera oroliga områden. Centrum är inget ställe jag skulle röra mig på nattetid. Jag har även bott på furutåvägen och tyckte inte om att röra mig ute själv när det var mörkt. Eller ens under dagtid ibland. Och då är jag ändå en tjej som är rätt tuff av mig. Jag flyttade så fort jag kunde.
Jag måste säga att jag är glad att jag flyttade även om det var fint att växa upp på Teleborg innan det blev så värst stökigt.
Jag har själv fått barn och vill inte att mitt barn ska växa upp på Teleborg. Jag vill inte ha mitt barn i Teleborgsskolorna och då allra minst på TC. Det fanns knappt en elev som inte visste hur man kunde få tag på både alkohol och knark. Det var knivslagsmål och sexuella trakasserier från "internationella klassen".
Araby/Nydala/Dalbo eller ens de delar av gamla norr som ligger nära är inget ställe jag ens besöker frivilligt, än mindre vill flytta till.

När du ska söka eget boende rekommenderar jag dig att gå genom privata hyresvärdar och söka dig till de mindre lägenhetshusen i "finare" område som Öster, Söder, Sansbro eller så.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback