2011-10-17, 12:10
Medlem
District9s avatar
Till mod -

Hej hej!

Hur ofta brukar ni be om moms rabatt när ni är ute och handlar?

Till vilka typer av företag brukar ni få rabatten av?

Är det mest "Svenskar" eller "Utlänningar" som driver dessa företag som ger rabatten ?

Är ni själva Svenskar eller Utlänningar?

Ge gärna exempel!

(Mig)

Jag utlänning, får faktis endast rabatt av svensk drivna företag och ALDRIG av utlänningar... dom jävlarna ger inga moms rabatter... men dom ger inte heller kvitto! ***** invandrare

Här är några av mina exempel, bilverkstad (Svensk driven) fixa reperationen och gav mig moms tillbaka...

Sen går jag och gör hjulinställning i en annan verkstad som drivs av utlänningar... dom bara nej nej vi gör inte sådant.. vi ger alltid kvitto... betalar fullt pris till dom och så får jag ingen kvitto... bögar..

Ne men jag har fått rabatt på momsen vid trädgårdsarbete från företag i 150 miljoners klassen till köp av möbler för 100 000 kr...

Alltid svenskar som ger rabatten och det ofta.. tror på ett år så sparar jag ca 50 000 kr på att skippa kvittot...

Är det fler än mig som utnyttjar den här gyllne tillfället att få slippa betala moms hos företag?
Senast redigerad av District9 2011-10-17 kl. 12:23.
Citera
2011-10-17, 12:43
Medlem
Goosebumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av District9
Text

Hur går du till väga? Aldrig hört talas om att man kan göra så. Är det endast vid högre summor?
Citera
2011-10-17, 13:26
Medlem
District9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goosebump
Hur går du till väga? Aldrig hört talas om att man kan göra så. Är det endast vid högre summor?

Belopp över tusen kr kan du fråga "ägaren" alltid, aldrig en anställd! Kan du ordna momsen? Jag behöver inget kvitto.. dom brukar säga ja eller nej... alltså detta handlar som svarta pengar. Endast hård valuta fungerar, ingen kort... Antar du är ung?

Fick rabatt hos Hedins bil för några dagar sedan när dom gjorde en felsökning... skulle kostat 400 kr, han tog emot 200kr cash och skippa kvittot... spara 200 kr.. beror på situationen du vet...
Citera
2011-10-17, 13:30
Bannlyst
Aldrig hört talas om.

Du kan ju lika gärna be om att få betala svart??

Förstår inte ditt resonemang
Citera
2011-10-17, 13:47
Medlem
District9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impendill
Aldrig hört talas om.

Vad tror du jag pratar om
Citera
2011-10-17, 13:51
Medlem
Telefonladdares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impendill
Aldrig hört talas om.

Fast det är ju det han gör när han skippar momsen...?

Själv har jag aldrig frågat om detta men då köper jag ju inte någonting i princip då jag fortfarande är ung och inte har eget än
Citera
2011-10-17, 19:21
Medlem
Kompiiitens avatar
Nej varför skulle man göra det? Då har man inga garanter eller what so ever... Bättre att handla via någon som har ett företag, då slipper man momsen men har fortfarande garanti osv..
Citera
2011-10-20, 00:17
Medlem
Citat:
Belopp över tusen kr kan du fråga "ägaren" alltid, aldrig en anställd! Kan du ordna momsen? Jag behöver inget kvitto.. dom brukar säga ja eller nej... alltså detta handlar som svarta pengar. Endast hård valuta fungerar, ingen kort... Antar du är ung?

Fick rabatt hos Hedins bil för några dagar sedan när dom gjorde en felsökning... skulle kostat 400 kr, han tog emot 200kr cash och skippa kvittot... spara 200 kr.. beror på situationen du vet...
Snällt av dig att du hänger ut dem.
Citera
2011-10-20, 10:04
Medlem
District9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piketbussAB
Snällt av dig att du hänger ut dem.

Finns ganska många hedins bil verkstäder i sverige... jag hänger inte ut någon.
Citera
2011-10-20, 13:11
Medlem
Citat:
Till vilka typer av företag brukar ni få rabatten av?
Är det mest "Svenskar" eller "Utlänningar" som driver dessa företag som ger rabatten ?

I new york är det "momsfritt" ifall man betalar kontant i tygaffärerna i garment district. Var en kille som bad att få betala med kort då jag stod i en butik, och då sa gubben (ägaren) att det gick bra, men då blir det dyrare för han måste betala "sales tax" också. De som säljer tyger är invandrare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in