• 1
  • 2
2011-10-17, 11:21
Medlem
Lars1989s avatar
Tja! Just i detta nu börjar jag bli jävligt less på min iPhone 3GSs. Låt oss säga att jag har 89% batteri kvar, och jag startar Facebook-appen, inom 15 sekunder så stendör telefonen och när jag sätter på den igen så är den igång i max 1 minut sen dör den igen, och efter jag startat telefonen igen upprepade gånger så kommer symbolen upp att det är dags att ladda telefonen! Jag är beredd att göra vad som helst för att få den att funka normalt igen bara jag inte förlorar mina kontakter då dem är det viktigaste jag har i telefonen... TACK PÅ FÖRHAND!

Edit : Jag har nu iOS5 men den höll på likadant innan också..
Citera
2011-10-17, 12:10
Medlem
loxots avatar
Du kan synkronisera dina kontakter med Google.
fast nu när du har IOS5 så kan du väl synka dom till iCould inte sant?
Citera
2011-10-17, 13:36
Medlem
iPhoneFixarns avatar
1. Det finns en bugg med batteri & e-post-konto som dränker batteri otroligt fort (15 sek kanske är lite överdrivet fort), men på minuter iaf... så prova att ta bort alla epostkonton du har (om du har några, om det hjälper så kan du ställa in dina konton igen sen... buggen sker av att det är fel i inställlningarna...), hur buggen är relaterad till batteri sugning är lite mer komplicerat och löjligt

2. För övrigt så säger vi som vanligt, prova återställning via iTunes.

3. Prova nytt batteri?

Angående kontakter, gör som loxot föreslår och synca dina kontakter till iTunes, men vi rekommenderar att synca allt (lika bra när man ändå är på gång )..
Citera
2011-10-17, 14:11
Medlem
Lars1989s avatar
Tack för svar Jag tröck på "radera konto" så nu kan jag inte läsa mail. Men samma mailadress var kopplad till Icloud också, ska jag ta bort det med ? Det som jag tycker är skumt är att telefonen bara dör när jag startar Facebook och Wordfeud upptäckte jag nyss...

Förlåt om jag är lite trög men har jobbat vaken natt och kan inte sova

Edit: Tog ut laddaren och kunde både spela lite wordfeud och kolla Facebook utan att den dog.. får se ur det urartar sig under kvällen..
Senast redigerad av Lars1989 2011-10-17 kl. 14:23.
Citera
2011-10-17, 16:40
Medlem
iPhoneFixarns avatar
Ok, bra att det verkar gå framåt iaf uppdatera gärna senare eller imon och säg hur det går samt vad du gjorde för att åtgärda problemet
Citera
2011-10-17, 17:44
Medlem
ViciousDeliciouzs avatar
Har också en 3gs, men aldrig varit med om något liknande
Nog för att batteriet går åt snabbt, men ...Hoppas det löser sig, låter sjukt irriterande!
Citera
2011-10-17, 22:56
Medlem
Lars1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iPhoneFixarn
Ok, bra att det verkar gå framåt iaf uppdatera gärna senare eller imon och säg hur det går samt vad du gjorde för att åtgärda problemet

Det gick framåt för några sekunder... andra gången jag kollade Facebook dog den... Tur att man har laddare i bilen... Jag har inte en aning om vad jag ska göra, jävla kuktelefon.

Citat:
Ursprungligen postat av ViciousDeliciouz
Har också en 3gs, men aldrig varit med om något liknande
Nog för att batteriet går åt snabbt, men ...Hoppas det löser sig, låter sjukt irriterande!

Ladda varje natt är standard, men det kan ju vara för att man använder den till Facebook, läsa tidningar osv osv.. Ah, det är mer irriterande än att cykla på en nyplöjd åker med en böld i röven!
Citera
2011-10-18, 10:28
Medlem
iPhoneFixarns avatar
Ah, att behöva ladda varje dygn är mer än vanligt

har du provat att återställa den via iTunes? <- brukar lösa de flesta problemen
Citera
2011-10-18, 17:57
Medlem
Lars1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iPhoneFixarn
Ah, att behöva ladda varje dygn är mer än vanligt

har du provat att återställa den via iTunes? <- brukar lösa de flesta problemen

Testade det förut.. men har ett par timmar att slå ihjäl nu så jag ska testa igen, jävlar i min låda om den inte börjar funka som normalt nu!

Edit: Återställd nu! Håller på att laddar hem lite appar så vi får se hur den funkar sen... hoppas på det bästa!!!
Senast redigerad av Lars1989 2011-10-18 kl. 18:47.
Citera
2011-10-18, 21:56
Medlem
Lars1989s avatar
Tro det eller ej, men den förbannade fitt-telefonen uppför sig likadant igen!!! den funkade fint under tiden jag hade den utan laddare ikväll... MEN så fort jag stardade facebook så dog den efter ~5 sekunder. SNÄLLA HJÄLP MIG!!!!!!!!
Citera
2011-10-18, 23:21
Medlem
Lars1989s avatar
Har googlat som en JUDE bokstavligt talat och kom fram till ett forum där en person förklara ett ganska identiskt problem som jag har och förklarade hur han löste det, så det ska testas innan läggdags!!

http://www.iphoneinfo.se/forum/allt-...-helt-dod.html

Edit: Nu såhär en 20-25 minuter efter att alla appar återigen är installerade så FUNKAR det än så länge, säd i brallan morsan om det funkar alltså men man ska väl inte ropa hej förrän man är över bäcken... Ber till Steve Jobs där uppe alltså
Senast redigerad av Lars1989 2011-10-19 kl. 00:09.
Citera
2011-10-19, 22:41
Medlem
Lars1989s avatar
Natten gick och morgonen kom, jag facebookade som aldrig förr i mobilen och tänkte att nu var problemet ur världen, MEN inte, vid 5-snåret så dog den för första gången när jag spelade wordfeud, JÄVLA FITTA! NÅGON I DETTA AVLÅNGA LAND SOM KAN HJÄLPA MIG ?????????????
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in