2011-10-18, 07:52
Medlem
GasGlads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jessicaffs
Det juridiska är grundat på den rättsmedicinska undersökningen. Om rättsmedicinska säger olycka eller vållande till annans död så går polisen inte ut med mord. Dråp syftar liksom till mord för att man medvetet vållat sådant våld att det dödat offret. Skillnaden är mord är av uppsåt att döda. Det kan tex vara flertal slag eller flertal knivhugg för att säkerställa att offret dött. Dråp däremot är tex ett knivhugg som senare leder till döden. Ett medvetet mindre grovt våld som sedan leder till att offret dör. I detta fallet är iaf rättsmedicinska säker på att det handlar om mord.

Tex att någon upprepade gånger slagit offret i huvudet.
Du är ute och cyklar nu, på en jävligt vinglig cykel verkar det som.
Enligt presskonferensen så talade rättsläkaren om att det var styrkt att ett brott har begåtts, sen i den enskilda
intervjun med polisen, som jag inte kommer ihåg namnet på nu, så sa han att det här är ett "mord", jag tror inte du ska hänga upp dig på det ordvalet just nu för det kan bli vad som helst av det här när allt är utrett och klart.
Citera
2011-10-18, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbluffen
Om inte ett barns död är en privat familjetragedi, vad är då det? För övrigt finns ingen misstänkt än.

Uppenbarligen tolkar vi meningen jag skrev på olika sätt.
Självklart är det en tragedi för familjen, det ifrågasätter jag inte.
Men jag tolkar termen "familjetragedi" som att det är någon i familjen som dödat barnet o inte en passerande galning. Eftersom jag inte hunnit kolla nätet innan jag såg tv-inslaget tänkte jag att nåt syskon el mamman erkänt under natten, men så verkar inte vara fallet.
Citera
2011-10-18, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlolof89
Detta kan vara värt att tillägga i tråden.
Dom verkar ha bott i västra medelpad fram till i somras

http://dagbladet.se/nyheter/ange/1.4011478-dodade-4-aringen-har-bott-i-vastra

Ungefär på samma vis har jag förstått att de försvann från Bohuslän också..
Citera
2011-10-18, 08:05
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UNIKEFF
Sex ungar, visst vet vi redan vilken nationalitet den familjen har?

De är svenskar? Vadå då?
Citera
2011-10-18, 08:12
Medlem
Aftonbluffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillick
Ungefär på samma vis har jag förstått att de försvann från Bohuslän också..

Någon var tidigare inne i tråden på detta och här bevisas mönstret och familjens trackrecord. Udda och konstiga.

* Beror dessa flykter på hot om vräkning eller andra hot?

* Anmälan till soc ledde inte till något ingripande, på vilka grunder fattade soc detta beslut. Genom egna iakttagelser eller kontroll med andra orter?
Citera
2011-10-18, 08:20
Medlem
Månsans avatar
Längre direktreportage från Ljungby på radions P1 just nu
Citera
2011-10-18, 08:27
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Brunsvart skåpbil hetaste spåret nu.

http://kvp.expressen.se/nyheter/1.2594708/polisbevakningen-forstarks-i-ljungby

Citat:
säkrar polisens tekniker spår efter fyraåringens mördare - i skogsdungen där han hittades död.
Polisens hetaste spår: En brunsvart skåpbil.
- Vi är mycket intresserade iakttagelser av en sådan bil vid platsen, säger spaningsledaren Markus Gustafsson.
Samtidigt väljer polisen att förstärka bevakningen i Ljungby.
Citera
2011-10-18, 08:38
Medlem
Aftonbluffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot

Dock så tar jag inte dessa uppgifter på fullt allvar eftersom tipset kom till polisens kännedom via Expressen.

Däremot undrar jag hur många 4-åringar som kan cykla, och än mer lära andra barn att cykla?
Citera
2011-10-18, 08:44
Medlem
mistermonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot

Jag ska inte svära, men jag har för mig att jag sett en brunsvart skåpbil runt kvarteret tidigare. Tror den har varit parkerad här också faktiskt. Jag tror inte att skåpbilen är en ledtråd, tyvärr. Om det inte är en "peddo-van" som varit här tidigare och spanat, men spana i flera månader och vänta på det här rätta tillfället? Njae...
Citera
2011-10-18, 08:46
Medlem
Masturblijas avatar
Jag gissar på att det är en lek som gått snett och att syskonen, eller vem det nu var som var med pojken, ljuger för att dem är rädda för vad som ska hända. Ungar kan hitta på helt sjuka saker, jag vet när jag var liten så brukade vi tävla om vem som kan hoppa från det högsta avståndet och klara sig...... det är min gissning. Hemskt för familjen, riktigt hemskt.
Citera
2011-10-18, 08:47
Medlem
Aftonbluffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mistermonster
Jag ska inte svära, men jag har för mig att jag sett en brunsvart skåpbil runt kvarteret tidigare. Tror den har varit parkerad här också faktiskt. Jag tror inte att skåpbilen är en ledtråd, tyvärr. Om det inte är en "peddo-van" som varit här tidigare och spanat, men spana i flera månader och vänta på det här rätta tillfället? Njae...

Kan du säga något om märket på bilen?
Citera
2011-10-18, 08:56
Medlem
kuldettas avatar
Barn tar ju ihjäl varandra då och då det är nog så i detta fallet med. Det var ju bara några veckor sen en tvillingpojke hade ihjäl sin bror om det var med vilje eller inte får man ju inte reda på den pojken tiger som muren visst. utanför växjö inte så långt från Ljungby faktiskt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in