2011-10-20, 02:37
Medlem
Multifunktionells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taljan
Kan inte dra fler anledningar..... men att människan hade stått och gasat i flera minuter på åkern och sedan exploderat tyder på 100% att han tagit självmord, böndernas levnad stil har varit hård här nere sedan Gudrun stormen.... Flesta har förlorat det mesta dom har ägt så han kanske insåg han inte hade något kvar och stog livet av sig...

Nu till Texas målet... Polisen har tagit flera stycker kontenjar och har erkännt att dem letar efter ett föremål, så mina misstankar går till att det finns något till hygge som någon kan ha haft så det blir att det kan finnas en utstånde gärningsman som kan har utfört det eller att syskon/moder har använt ett föremål!

PS. blev stoppad av både Polis, Expressen och TV4 igår och frågade om vi var med i sökande i söndags och vi hittade något konstigt föremål i skogsdungen vi var i. Svar var Nej

Jag tror inte att du riktigt förstår vad han menar.
Han menar INTE att ett ytterligare mord har begåtts, han menar helt enkelt att det kan vara en tänkbar GM som tog sitt eget liv efter att ha mördat pojken.
Citera
2011-10-20, 02:48
Medlem
Summerbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejjagecepe
Död person hittad i utbrunnen bil på Bolmsö. En obekräftad uppgift säger att registreringsnumret tillhör en person som bor på samma gata som den döde fyraåringen i Ljungby. Men än så länge helt obekräftat.

Utan att säga för mycket, vet du vilken person som åsyftas? (Inga namn givetvis.) Eventuellt om du i så fall kan avslöja ifall det rör sig om någon som hittills varit aktuell på något sätt bland alla spekulationer som florerat.

Men det kanske är för mycket, use discretion. Om du vet nåt, alltså.
Citera
2011-10-20, 02:56
Medlem
Om det är barn som begått detta mord är det bara för hemskt, det är ändå barn som ska växa upp med detta. Det finns en hemskt sorglig engelsk historia om detta. Jag tycker man ska ge dem en andra chans, om det ens är möjligt.
Citera
2011-10-20, 03:00
Medlem
Jessicaffss avatar
Är det inte i praktiken konstaterat nu, mtp GW-persons uttalande och alla pusselbitar.

Det är en eller ett par andra barn som dödat 4åringen och det var inte syskonen?

Kommer isf ingen åtal att hållas. Jag kan tycka att föräldrarna bör straffas i någon mån för brott som barnen gör innan det blir myndiga eller når straffbara ålder.
Citera
2011-10-20, 03:12
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jessicaffs
Är det inte i praktiken konstaterat nu, mtp GW-persons uttalande och alla pusselbitar.

Det är en eller ett par andra barn som dödat 4åringen och det var inte syskonen?

Kommer isf ingen åtal att hållas. Jag kan tycka att föräldrarna bör straffas i någon mån för brott som barnen gör innan det blir myndiga eller når straffbara ålder.
Är det barn så blir det inget åtal - korrekt. Barn kan inte åtalas.

Varför i hela helvete skulle föräldrarna åtalas? Vill du ha ett samhälle där barn inte kan släppas utanför dörren före de är femton år fyllda? Eller hur har du tänkt dig att föräldrar skall kunna skydda sig från eventuella misstag/felsteg som barn kan begå?

För du tror väl ändå inte att folk fostrar sina barn till att döda, slåss, stjäla osv..
Citera
2011-10-20, 03:25
Medlem
AnnaAnderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Varför i hela helvete skulle föräldrarna åtalas? Vill du ha ett samhälle där barn inte kan släppas utanför dörren före de är femton år fyllda? Eller hur har du tänkt dig att föräldrar skall kunna skydda sig från eventuella misstag/felsteg som barn kan begå?

För du tror väl ändå inte att folk fostrar sina barn till att döda, slåss, stjäla osv..

Du har så rätt. Barn får misshandla hundar och katter till döds, de får mörda andra barn och polisen gör inget utan vill gärna att man låter bli att informera soc dessutom för det är onödigt elakt...

Soc däremot kan utreda och ev ge insatser i hemmet, tvinga till vård antingen hemma eller genom att placera barnet i familjehem, umgdomshem. Men barn kan lika gärna döda djur eller barn och fortsätta sina liv precis som vanligt. Hejja Sverige.
Citera
2011-10-20, 03:32
Medlem
Motleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
Det var väl ett jävla klagade på Tony, han säger ju att han hade agerat annorlunda om han vetat utgången.

Jag kan bara konstatera att det sitter en jävla massa folk i denna tråd som inte har en aning om hur en stor del av dagens barn (pojkar) "leker"
Väldigt mycket av lekandet går ut på olika typer brottningslekar, låtsas slagsmål osv.

Detta medför att det för en vuxen person blir svårt att skilja på när det är allvar och när det är på lek.

Jag säger inte att det är rätt att barn leker dessa lekar och jag brukar avbryta dem så fort jag ser att de leker på detta viset.
Det kan dock mycket väl vara så att de aktuella barnen även tidigare lekt denna typ av lekar och att det då gått bra, och att han därför inte sett en anledning att ingripa.

Att prata om civilkurage i detta sammanhanget är ju rent patetiskt, eller tror ni att Tony var rädd för att få stryk

Jag tror snarare att det är en följd av hur vanlig denna typ av lekar är, och att många föräldrar "tillåter" dessa lekar.
Inte allt för sällan har jag sett andra föräldrar som inte har ingripit i dylika situationer.

Ni som sitter här och spyr galla över Tony kan ju göra ett studiebesök på någon lämplig lekplats, men risken är väl att ni är tatuerade från händer till öron och piercade till förbannelse och att ni så fort ni sätter er fot i lekplatsen skrämmer slag på varenda unge.
Fullt medhåll. Men det känns tryggt med alla vardagshjältar på Flashback som alltid gör exakt rätt och alltid vet exakt hur allvarlig en situation är.

För övrigt är väl varenda människa i detta fall "värdelösa", allt från vittnet till mamman till invandrare (trotts att det kanske ej ens gäller det sistnämnda). Men som sagt toppen att folk är så duktiga själva.

Tragiskt mord i vilket fall. För alla inblandade egentligen när det rör sig om små barn.
Citera
2011-10-20, 03:38
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaAndersson
Du har så rätt. Barn får misshandla hundar och katter till döds, de får mörda andra barn och polisen gör inget utan vill gärna att man låter bli att informera soc dessutom för det är onödigt elakt...

Soc däremot kan utreda och ev ge insatser i hemmet, tvinga till vård antingen hemma eller genom att placera barnet i familjehem, umgdomshem. Men barn kan lika gärna döda djur eller barn och fortsätta sina liv precis som vanligt. Hejja Sverige.
Usch ja, den där elaka polisen som verkligen lägger sig vinn om att skydda små vanartiga barn. Jag har till och med hört talas om att de hjälper till att gömma liken och avskriva dödsfall som olyckor ... allt för att de små liven skall få växa sig stora och starka innan de hamnar på rättsväsendets bord.... håhåjaja..

Och relevansen i ditt inlägg i förhållande till mitt var vadå?
Citera
2011-10-20, 03:52
Medlem
Jessicaffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Jag inser ganska snabbt att även om ditt argument vid första anblicken låter väldigt rätt, så har vi väldigt olika världsuppfattningar, och det du säger är total parfymerad dyga.

Det finns uppenbarligen utan någon som helst tvivel, föräldrar som absolut inte bör vara föräldrar. Tyvärr finns det inget idag som hindrar den värsta idioten, brottslingen, psykopaten, mördaren, etc att skaffa barn. Att barn begår grova fel beror i allra högsta grad pga föräldrarna. Att argumentera för något annat vore som att säga att barn föds onda, omoraliska och kommer begå våldsamheter, kriminalitet och mord. Detta är naturligtvis bullshit. Vi vet alla att vi formas av både arv och miljö. Även om vi föds onda så kan miljön göra oss bättre. Men samtidgt kan vi födas goda men miljön göra oss onda.

Att barn medvetet dödar även i en ung ålder tyder på att föräldrarna misskött sig grovt och bör därför ta ansvar för att någon annan mist livet. Och dessutom förstört sitt eget barns liv.

Lästips: massmördares biografi och uppväxt. Ger en insikt i hur olustigt steget är från en absurd uppväxt till att mörda någon.

Citat:
Vill du ha ett samhälle där barn inte kan släppas utanför dörren före de är femton år fyllda?

lol, behöver man ens kommentera detta? Är du seriös eller trollar du?
Senast redigerad av Jessicaffs 2011-10-20 kl. 03:57.
Citera
2011-10-20, 05:01
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jessicaffs
Jag inser ganska snabbt att även om ditt argument vid första anblicken låter väldigt rätt, så har vi väldigt olika världsuppfattningar, och det du säger är total parfymerad dyga.

Det finns uppenbarligen utan någon som helst tvivel, föräldrar som absolut inte bör vara föräldrar. Tyvärr finns det inget idag som hindrar den värsta idioten, brottslingen, psykopaten, mördaren, etc att skaffa barn. Att barn begår grova fel beror i allra högsta grad pga föräldrarna. Att argumentera för något annat vore som att säga att barn föds onda, omoraliska och kommer begå våldsamheter, kriminalitet och mord. Detta är naturligtvis bullshit. Vi vet alla att vi formas av både arv och miljö. Även om vi föds onda så kan miljön göra oss bättre. Men samtidgt kan vi födas goda men miljön göra oss onda.

Att barn medvetet dödar även i en ung ålder tyder på att föräldrarna misskött sig grovt och bör därför ta ansvar för att någon annan mist livet. Och dessutom förstört sitt eget barns liv.

Lästips: massmördares biografi och uppväxt. Ger en insikt i hur olustigt steget är från en absurd uppväxt till att mörda någon.

lol, behöver man ens kommentera detta? Är du seriös eller trollar du?
Kan bara hålla med om det här, vi behöver föräldrakörkort, straffsatser i föräldrabalken, etc. Detta mord hade aldrig skett om vi hade haft lite krav innan föräldrar fick skaffa barn.
Senast redigerad av JackBlack 2011-10-20 kl. 05:05.
Citera
2011-10-20, 05:52
Medlem
charkovs avatar
Annat barn kan ha dödat pojken

Citat:
Ljungby. TT erfar att ett av polisens hetaste spår är att ett annat barn dödade den fyraårige pojken i småländska Ljungby. Nu kopplas riksmordkommissionen och rikskrims gärningsmannaprofilgrupp in för att försöka lösa fallet.
Både barn och unga har förhörts i utredningen där nu ett 30-tal poliser arbetar.

Det var vid 20-tiden i söndags kväll som fyraåringen försvann från lekplatsen i Ljungby. Senare på kvällen hittades pojken död i en skogsdunge. Uppgifter om bråk på lekplatsen får stöd av en pappa som var där.

Leken övergick i allvar och barnen jagade fyraåringen mot skogsdungen, berättar pappan för kvällstidningarna.

En granne till familjen låser upp sin cykel.

– Jag kan fortfarande inte sova på nätterna. Mina barn är i samma ålder och jag känner den lille pojken som dog, säger Arta till TT och berättar om våldsamma lekar i området.

– Jag är rädd att lämna min fyraåring utan uppsikt. Barnen slåss mycket här utanför, säger hon och pekar mot lekplatsen mitt i bostadsområdet.

Länk.
Skulle inte alls bli förvånad om det skulle visa sig att det var barn till utlänska föräldrar som haft ihjäl den lilla pojken.

Och då araber för dom kan vara lättkränkta och inte sällan också våldsbenägna.
Citera
2011-10-20, 05:55
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkov
Annat barn kan ha dödat pojken

Länk.
Skulle inte alls bli förvånad om det skulle visa sig att det var barn till utlänska föräldrar som haft ihjäl den lilla pojken.

Och då araber för dom kan vara lättkränkta och inte sällan också våldsbenägna.
Vita WT-barn har mördat barn i Storbritannien tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in