2011-10-18, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rallarsvingen
Tror du inte att det är så att de som hjälpt till i sökningarna efter pojken fått instruktioner från polisen att absolut inte röra något om de hittar pojken livlös? Pga risk att förstöra bevismaterial?

Det är klart att det kan vara så, men då skulle polisen har utgått från att pojken varit död?
Kanske hade polisen uppgifter om att pojken var död innan sökandet påbörjades, annars så måste man ju alltid hjälpa någon som är i akut nöd. Då skulle det inte heller röra sig om mord, tror knappast att polisen utgick från detta.
Citera
2011-10-18, 21:07
Medlem
Vattendroppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GasGlad
Jag hade fel, rättsläkaren omnämndes inte.
Ca: 1.20 in i inslaget:
http://www.nyheterna.se/1.2325996/20..._blivit_mordad

http://embed.tv4play.se/tv4play/v0/p...89&starttime=0
Edit: direktlänk till nyhetsinslaget.

JA där var uppgiften ja, satt och granskade svt och stångade mig blodig.
Men det är intresanta uppgifter som tv 4 för fram...
Kvävning och tid ca tid för dödsögonblicket.
hur får tv4 fram detta?
Citera
2011-10-18, 21:07
Medlem
TimothyMcVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slappindabass
Enligt ett vittne hade skåpbilen åkt i hög fart från området runt den tid Texas skulle blivit mördad. Sen e ju Ljungby en liten håla med en massa hillybillys, men helt klart intressant!

Det känns bara sjukt att ett barn skulle t.ex. hugga en kompis med en påk som som dom uppgetts ha lekt med. Måste ju varit ett kraftigt hugg för att döda någon, och sen bära iväg och gömma kroppen?

Att hundarna inte hittade kroppen är med sjukt skumt...

Jag postade ett tidigare inlägg ang eftersökningar med hundpatrull men fick tyvärr ingen respons på det.
https://www.flashback.org/sp33527612

Jag tycker också att det är underligt att hunden inte fått spår av pojken om det är så att pojken legat på samma plats hela tiden under dessa 4-5 timmar.
Citera
2011-10-18, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buslusen
Men vad tusan är det frågan om?! Varför har man inte agerat när man vetat att pappan slagit mamman och levt rövare? Dessa barn borde väl ha flyttats till fosterhem? Eller är det ok enl socialtjänsten att mamman blir slagen och våldtagen ofta inför barnen??
De har ju vetat om vad han har gjort men han fick alltså fortsätta våldta henne så att det skulle komma ut en stackars unge per år. Sverige är ett konstigt land... Är det medeltiden eller?

Den sk "fadern" kommer väl fortsätta på samma vis när han kommer hem nästa vecka! Hu. Det är nästan så att man önskar att någon kunde "ta hand" om honom när han kommer ut... Hur ska det annars få ett slut, soc känner väl inte för att ingripa nu heller...eller?

Myndigheter har uppenbart blundat för detta.
Bättre att kvinnan blir misshandlad än att lägga pengar på åtgärder...
Mamman fick ju inte ens hjälp med att få barnen till dagis. Hon ville ju ha barnen i dagis för den sociala stimulansen stod det i någon gammal artikel. Tragiskt nog kan det vara just det beslutet som resulterade i döden...
Citera
2011-10-18, 21:09
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slappindabass
Det är klart att det kan vara så, men då skulle polisen har utgått från att pojken varit död?
Kanske hade polisen uppgifter om att pojken var död innan sökandet påbörjades, annars så måste man ju alltid hjälpa någon som är i akut nöd. Då skulle det inte heller röra sig om mord, tror knappast att polisen utgick från detta.
Jag skrev om de hittade honom livlös. Självklart måste polisen räkna med alla eventualiteter (och värsta tänkbara scenario), särskilt så när allmänheten hjälper till i sökarbetet. Och det verkade ju som om polisen snabbt såg att pojken var död (ett klipp som någon lade in idag, där en tonårig tjej berättar om händelseförloppet), så därmed kan man även anta att ungdomarna som hittade T*xas såg det samma.
Citera
2011-10-18, 21:11
Medlem
Aftonbluffens avatar
Alltså innebär om de uppgifterna tv4 går ut med att pojken dog mellan 17-18.00 på söndagen. Hur många barn var då ute och lekte själva?
Citera
Medlem
cirkuspoliss avatar
Fy fan va jävla tröttsamma alla idioter är som skriver att det handlar om zigenare, tattare, somalier eller vad fan som helst.

NI HAR FEL!

Detta handlar om en fullständigt dysfunktionell familj med stora inslag av alkoholmissbruk, våld och psykisk sjukdom. Detta VET jag att det stämmer då jag haft kontakt med familjen. En orsak att jag inte skriver mer här är att ni förtjänar tamefan inte veta mer.

Jag beklagar att detta drabbar er som faktiskt är intresserade av andra skäl än att häva ur sig en massa SD-piss.
Citera
Medlem
Vattendroppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimothyMcVeigh
Jag postade ett tidigare inlägg ang eftersökningar med hundpatrull men fick tyvärr ingen respons på det.
https://www.flashback.org/sp33527612

Jag tycker också att det är underligt att hunden inte fått spår av pojken om det är så att pojken legat på samma plats hela tiden under dessa 4-5 timmar.

Om larnet kom in 19,25 och pojken hittades 22,oo så får jag inte det
till 4-5 timmar.
Att beakta tycker jag också att det faktiskt finns färska spår av en
himla många personer som rört sig vid platsen.
Om jag minns rätt vid första presskonferansen så så polisen att
man hade EN hundpatrull där initsialt.
Citera
2011-10-18, 21:14
Medlem
GasGlads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendroppe
JA där var uppgiften ja, satt och granskade svt och stångade mig blodig.
Men det är intresanta uppgifter som tv 4 för fram...
Kvävning och tid ca tid för dödsögonblicket.
hur får tv4 fram detta?
Vi får hoppas att det är en initierad källa och att det inte kommer härifrån.
Citera
2011-10-18, 21:14
Medlem
polisbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Enig med dig om det. Jag skulle snabbt underöka om det fanns liv och om jag inte funnit det, vänt på människan och påbörjat livräddningsförsök.
Brott och brottsplatsundersökning kommer efter försök att rädda liv, i min värld.

Någon som hört talas om färgen blågrön, en vanlig färg på döingar, och andning, ett vanligt beteende för de som lever. De här spekulationerna kring om att de som sökte honom var uppmanade att inte tafsa på en ev brottsplatsen och att pojken fortfarande skulle vart vid liv och dött på grund av detta måste klassas som en internetfantasi.
Citera
2011-10-18, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendroppe
Om larnet kom in 19,25 och pojken hittades 22,oo så får jag inte det
till 4-5 timmar.
Att beakta tycker jag också att det faktiskt finns färska spår av en
himla många personer som rört sig vid platsen.
Om jag minns rätt vid första presskonferansen så så polisen att
man hade EN hundpatrull där initsialt.

Enligt rättsläkaren har pojken varit död i 4-5 timmar. Det har inget med larmtillfället att göra.
Citera
2011-10-18, 21:17
Medlem
Mujaheeds avatar
vet någon något om vad det är för vapen/metod som använts?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in