2011-10-17, 02:58
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Känns som det finns en viss risk att det här kan komma att tillfogas i den här tråden: https://www.flashback.org/t1679556
du menar alltså att det var brorsan som råkade döda pojken?
Citera
2011-10-17, 03:03
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Pojken och hans äldre syskon ska ha lekt, när de blivit osams och fyraåringen uppges ha lämnat platsen. Enligt Smålandsposten ska det dock ha dröjt innan någon noterade försvinnandet.

Får väldigt dåliga vibbar och Kevin-flashbacks. Hoppas jag mitt i all tragedi har fel.
Citera
2011-10-17, 03:12
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
du menar alltså att det var brorsan som råkade döda pojken?

Jag menar att utifrån vad som är hittills känt så är det mycket som talar för att brott ligger bakom. Att pojken ska ha sprungit till skogs efter ett bråk, och att polisen först två och en halv timme senare ska ha larmats, jag vet inte, jag tycker det känns som olycksbådande. Barnen han lekte med kan, av något skäl, ha undvikit att berätta om det för mamman.

Men vi får se. Det känns lite okänsligt att redan nu spekulera allt för vilt.
Citera
2011-10-17, 03:14
Medlem
Kan inte ni som bor i området komma med nån info om vem pojken och/eller föräldrarna är? Känns lite mer intressant än rasistiska och andra lösa antaganden. I vilken trapp gick polisen in? Vilka namn finns där? Vilka bor där enl t ex ratsit?
Bedriv lite konstruktivt spaningsarb istället, tråden blir ju mer seriös då.
Citera
2011-10-17, 03:19
Medlem
LandochHavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stickan90
Bara ensamstående mammor som hoppade av gymnasiet och lurade någon kille för att få underhåll och leva resten av livet på socialbidrag som låter sina skitungar leka själva ute, rätt åt henne. Bild på den döda ungen någon?
Du är en dålig människa.
Citera
2011-10-17, 03:46
Medlem
Summerbirds avatar
Om man tänker som ett barn är det inte omöjligt att man har ett "hemligt ställe" dit man springer och gömmer sig om man är arg och ledsen. Jag har haft ett klätterträd och någon annan kan ha en trädkoja. Ett fall från ett träd eller koja kan säkert sluta illa.

Men mamman borde ha förmanat syskonen att ha koll på den minsta. Det känns lite osannolikt att de lät honom springa iväg och inte sökte och sedan sprang hem och slog larm när de inte fann honom. Å andra sidan kan väl barn vara i sin egen värld och glömma tid... Men det låter inte så bra.

Att polisen inte utesluter brott låter också lite illavarslande. Men det kanske inte är helt ovanligt att det tar en tid att fastställa?
Citera
2011-10-17, 05:23
Medlem
shotacats avatar
Är Clownen snåljåp i farten?

Stakars familj säger jag bara.
Citera
2011-10-17, 05:27
Medlem
Klabbarparn-s avatar
Det jag tycker är märkligt är att ungen beräknas ha försvunnit runt 17-tiden. Då kan man fråga sig varför mamman kontaktade polisen först två och en halv timme senare? Är det ett så litet barn så har man väl för fan större uppsikt än så.

Nej, det är något som inte stämmer.
Citera
2011-10-17, 05:44
Medlem
Månsans avatar
På morgonekot nyss rapporterdes att polisen i nuläget inte misstänker brott.

Konstigt, ungar självdör sällan på några timmar. Kanske led han av någon sjukdom eller lyckades drunkna i ett dike.

Edit. Nej, något vattendrag finns tydligen inte i området.
Senast redigerad av Månsan 2011-10-17 kl. 06:06.
Citera
2011-10-17, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bravo83
Är då fyndplatsen här?
http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?z=1&mp=%3Cpts%3E%3Cpt%20x%3D%2213857 24%22%20y%3D%226303451%22%20i%3D%22http%3A//www.hitta.se/images/point.png%22%3E%3Ct%3EFyndplats%3F%3C/t%3E%3C/pt%3E%3C/pts%3E

Bor i Ljungby o vaknade till dessa tråkiga nyheter.
Det finns en lekplats i området länken visar, då det är ett medelklassområde med barnfamiljer. Har haft dåligt rykte tidigare pga ett bostadsbolag som inte skötte fastighetsunderhållet, men efter att dom blev "fråntagna" fastigheterna för ett par år sedan har man fräschat upp lägenheterna o området är nu ganska ok. Det som inte kartan visar är att det går en cykelväg mellan Donationsgatan o Norrleden. Var det där han hittades? Är ett mycket mörkt område på kvällarna med skog på var sida väg.
Det finns också en lekplats på donationsgatan dagis (byggnaden som ser ut som ett "H" på kartan). O det är ju skog runtom där med.
Citera
2011-10-17, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kotlettkalas
Bor i Ljungby o vaknade till dessa tråkiga nyheter.
Det finns en lekplats i området länken visar, då det är ett medelklassområde med barnfamiljer. Har haft dåligt rykte tidigare pga ett bostadsbolag som inte skötte fastighetsunderhållet, men efter att dom blev "fråntagna" fastigheterna för ett par år sedan har man fräschat upp lägenheterna o området är nu ganska ok. Det som inte kartan visar är att det går en cykelväg mellan Donationsgatan o Norrleden. Var det där han hittades? Är ett mycket mörkt område på kvällarna med skog på var sida väg.
Det finns också en lekplats på donationsgatan dagis (byggnaden som ser ut som ett "H" på kartan). O det är ju skog runtom där med.

Tills för 3år sedan stämde din beskrivning mycket bra. Dock har både hyresvärd och så kallade vaktmästaren tappat greppet. Det började med att lokala värden fick cancer och kom ut bilden. En på inga vägar kompetent vaktmästare fick samma roll, vilket han inte klarar av. Området har successivt blivit mer och mer vanvårdat och stora familjer tillåts bo i små lägenheter med ett jävla liksom följd. Ett jäkligt liv dygnet runt med rökning i trapphus, inbrott i förråd och tvättstugor mm. Ingen normalt funtad trivs i området numera. Har även noterat att polisen börjat cirkulera oftare och oftare uppe kring området i fråga.
Citera
2011-10-17, 07:01
Medlem
MedelLagoms avatar
Enligt tidigare skribenter i tråden är det en helt etnisk svensk familj som drabbats men jag har fått "halvtaskiga" uppgifter om att föräldrarna inte är födda i Sverige. Kan det vara så att ena föräldern är invandrare? Att invandrare är mer slarviga med uppfostran av sina barn än etniska svenska är allmänt känt så om det är en invandrarfamilj minskar sannolikheten för att det ligger ett brott bakom (åtminstone ett brott med en gärningsman okänd för offret och hans familj).

Kan ett barn på 4år frysa ihjäl på några få timmar i södra Sverige i Oktober månad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in