2011-10-17, 12:12
Medlem
Finns det verkligen föräldrar som inte släpper sina barn ur sikte ens för en sekund? En titt på gården visar att många ungar i den lille killens ålder är ute och leker själva med äldre syskon och andra barn i varierande åldrar.
Citera
2011-10-17, 12:14
Medlem
I aftonbladet så står det att kroppen hittades ca 100 meter från hemmet. Men enligt kartan är det ca 1-2 kilometer!!

Ingen annan som reagerat på detta?

Då är det väl faktiskt så att han bara ha gått och gått och inte hittat hem och fryst ihjäl. Han var ju bara 4 år, och det var minusgrader.
Citera
2011-10-17, 12:14
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke L
Din gam! En 4-åring... Vad gör det för skillnad? Är föräldrarna etniska svenska kommer de stämplas som odugliga WT och råkar de ha någon avvikelse ifrån den homogena majoriteten kommer glåporden hagla och den intoleranta inskränktheten stiga bland de unga och arga.

Förskräckliga nyheter, mina kondoleanser går ut till anhöriga
Håller med. Beklagar verkligen detta oavsett om det är olycka eller mord.

Om någon dör är väl inte ursprung det som är mest intressant. Kanske för "nassarna" som finns på FB, men oavsett ursprung är det hemskt.

Men det området har, sedan det byggdes, betraktas som ett WT-område, även om termen "WT" inte var uppfunnen då. Alltså hyreshusen mellan Kungshögsgatan och Donationsgatan (som den heter).

Lokaltidningen har iaf skrivit signalement att pojken skulle vara blond. Ska visst finnas ganska många syskon i familjen.
Citera
2011-10-17, 12:16
Medlem
Platanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moncalisa
Finns det verkligen föräldrar som inte släpper sina barn ur sikte ens för en sekund? En titt på gården visar att många ungar i den lille killens ålder är ute och leker själva med äldre syskon och andra barn i varierande åldrar.
Det är väl klart att man inte kan ha ögonen på sina barn VARENDA sekund.
Men jag personligen släpper inte ut mina barn själva eller med äldre barn just för att det inte går idag.
Citera
2011-10-17, 12:24
Medlem
BallaBaloos avatar
Hittade en intressant länk appropå om man kan frysa ihjäl trots plusgrader...

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/inte-ovanligt-att-folk-fryser-ihjal-aven-sommartid_1667829.svd

Kanske är det så att pojken bråkat med ett syskon,blitt ledsen och hållit sig undan. Blivit blöt och nerkyld. Kyla gör en ju trött,så han har helt enkelt somnat och inte vaknat
Citera
2011-10-17, 12:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej - inga normalbegåvade föräldrar i alla fall. Tanken vore ju absurd om du tänker på vilka konsekvenser det skulle få för barnets tillvaro.
Citera
2011-10-17, 12:40
Medlem
jojobantas avatar
Citat:

Ja, vilket är fullt normalt år 2011. Barnen måste ju kunna leka och föräldrar måste kunna sköta sina sysslor, bl.a. passa på att knulla medan barnen leker.
Citera
2011-10-17, 12:41
Medlem
Deliras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joejjeman
öhh..
vilken dryg jävla idiot du är.. jo jag känner rätt många med barn i den åldern då jag är 37 år.. de flesta av mina vänner har barn i den åldern även min syster,och hennes ungar passar jag ibland och jag släpper dem inte med blicken en sekund.. som sagt det är inte 1975 längre.. då funkade det att göra så men inte nu..

Jag må vara en dryg idiot i dina ögon, bekommer mig inte nämnvärt.

Haha, ok. Ja, det kan du ju försöka inbilla någon som faktiskt vet.
Citera
2011-10-17, 12:49
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBaloo
Hittade en intressant länk appropå om man kan frysa ihjäl trots plusgrader...

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/inte-ovanligt-att-folk-fryser-ihjal-aven-sommartid_1667829.svd

Kanske är det så att pojken bråkat med ett syskon,blitt ledsen och hållit sig undan. Blivit blöt och nerkyld. Kyla gör en ju trött,så han har helt enkelt somnat och inte vaknat

Men inte på den "korta" stunden eller? Det var väl bara några timmar som gick innan han hittades död? Fyra eller något?
Citera
2011-10-17, 12:52
Medlem
tinnors avatar
Har en 4 åring. Beror helt på åldern på syskon ifall jag hade lämnat. Kanske är det en sladdis. Min lillasyster på 14 år brukar ta hand om mina barn ibland. Men skulle inte om 2 år låta min 4 åring (2 år nu) gå ut ensam med sin storasyster för att leka.

Oväntade saker händer. Rätt vad det är får de för sig att leta kottar o springer iväg till skogen. jag kanske är hönsmamma, men hellre lite extra koll än att något hemskt händer man får ångra resten av livet!
Citera
2011-10-17, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slappindabass
I aftonbladet så står det att kroppen hittades ca 100 meter från hemmet. Men enligt kartan är det ca 1-2 kilometer!!

Ingen annan som reagerat på detta?

Då är det väl faktiskt så att han bara ha gått och gått och inte hittat hem och fryst ihjäl. Han var ju bara 4 år, och det var minusgrader.

Nej polisen trodde inte att han frusit ihjäl på den korta tiden. Låter osannolikt.

Själv tror jag inte bråket med syskonen hade något att göra med själva händelsen. Familjen uppger att ingen sett när han försvann, och eftersom han hittades bara en bit från lekplatsen tror jag mer att någon varit där för att lura med sig ett barn därifrån.
Väldigt små odds att en liten kille som självmant försvinner i 4-5 timmar av en slump skulle stöta på en mördare under den korta tiden.
Citera
2011-10-17, 12:54
Medlem
MedelLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vindsus86
Men inte på den "korta" stunden eller? Det var väl bara några timmar som gick innan han hittades död? Fyra eller något?
Jag tvivlar också på detta, inte ens en äldre människa (pensionär) skulle frysa ihjäl på bara ett par timmar. Det var dessutom låg luftfuktighet och plusgrader igår kväll i området.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in