2011-10-17, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jessicaffs
styrker misstankarna ännu mer om att det rör sig om någon inom familjen. Hur gammla är syskonen? Skulle inte förvåna mig om syskonen tagit efter pappans aggresion och våldsbenägenhet, alt att mamman eller pappan själv råkad slå ihjäl barnet.

Någon som vet vilka sakdor barnet hade? var det innre blödningar eller slag mot huvudet?

Det är möjligt att syskon mördat honom. Mycket, mycket troligt att barnen också misshandlats av pappan, tyvärr och det visar sig ju i aggressivitet. Men fortfarande kan även barn i dysfunktionella familjer råka ut för en okänd galning utomhus, höjden av otur helt enkelt.

Det kan också vara en lek som spårat ut. En sten mot huvudet på en fyraåring kan ju räcka för att det är godnatt. Eller att man sätter sig på bröstet lite för länge.Som jag fattar det jobbar polisen just nu efter i huvudsak denna teori och då lär pojken inte direkt vara skottskadad...
Citera
2011-10-17, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Mycket tragiskt. (Det var en familj i Danmark för ett tag sedan som gjorde precis så som du beskriver. Flyttade ständigt till annan kommun då missförhållanden uppdagades.)

Jag undrar över det äldre paret som "adopterade" RL och RML, var bodde de? Hogane, var ligger det?

Vet inte var det ligger, men Uddevalla är väl inte så stort? Men du tror väl inte de är inblandade i hans död?

Jag undrar dock vad de tänker/känner nu. Kanske de som gjorde anmälan till soc. Fy fan vad de ska ha mått illa över Ros-Marie och barnens situation
Citera
2011-10-17, 19:23
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Mycket tragiskt. (Det var en familj i Danmark för ett tag sedan som gjorde precis så som du beskriver. Flyttade ständigt till annan kommun då missförhållanden uppdagades.)

Jag undrar över det äldre paret som "adopterade" RL och RML, var bodde de? Hogane, var ligger det?

Bohuslän på Västkusten
Citera
2011-10-17, 19:27
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Vet inte var det ligger, men Uddevalla är väl inte så stort? Men du tror väl inte de är inblandade i hans död?

Jag undrar dock vad de tänker/känner nu. Kanske de som gjorde anmälan till soc. Fy fan vad de ska ha mått illa över Ros-Marie och barnens situation

Nej absolut inte, det där gamla paret verkar genuint godhjärtade och jag blev rörd av deras vilja att bli far- och morföräldrar till barnen som de inte var släkt med. Undrade mest varför familjen flyttade så långt ifrån dem, det verkade vara ett jättebra upplägg.
Citera
Bannlyst
Uddevalla kommun ca 50 000 invånare.
Citera
Medlem
MedelLagoms avatar
Min gissning (före obduktionen) var att han ramlat ner från ett träd och brutit nacken. Men nu när de så här tidigt kan konstatera att det möjligtvis kan föreligga ett brott bakom undrar jag vad obduktionen kan ha gett för resultat. Kan man utan att skära i kroppen känna att nacken är bruten när inte rigor mortis inträffat ännu? Vad kan det mer finnas för skador som vittnar om brott som obduktionsläkaren kan finna så snabbt?

Att polisen misstänker att brott kan föreligga så bör det finnas skador så de utesluter att sjukdom var orsaken men att det var en olycka kan de inte helt utesluta ännu om de menar att det kan ha förekommit ett brott.
Citera
2011-10-17, 19:29
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cirkuspolis
Detta är famlijen Linder*t. Jag vet vilka de är och det här är verkligen familjen från helvetet.

R*ger har i åratal spöat och våldtagit sin helt vridna fru. De har typ nio månader och 15 sekunder mellan barnen. Han är dömd för grov kvinnofridskränkning mot sin nuvarande fru och flera grova misshandlar av sin f.d. som han förövrigt har TVÅ BARN TILL med.

Familjen flyttar typ en gång om år, eller så fort den nya kommunen får upp ögonen för vad som pågår.
Bra info. Berätta mer. På vilket sätt är Ros-Marie vriden?
Är det inte TRE barn han har med sin före detta?
Citera
2011-10-17, 19:31
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Bra info. Berätta mer. På vilket sätt är Ros-Marie vriden?
Är det inte TRE barn han har med sin före detta?

RL är far till nio alternativt tio barn, inklusive BO.
Citera
Bannlyst
http://gt.expressen.se/nyheter/1.1012555/storken-kom-med-stormen

Är det denna familjen det handlar om? Men inte Nemo som är död nu väl?
Citera
Medlem
Vad jag förstår är tjejerna äldst runt 11-10 år, har man vuxit upp i en trasig familj med många ungar brukar man mogna fortare än sina jämnåriga samt att man blivit illa tvungen att ta ansvar tidigt. Det som talar emot att dessa två tjejer skulle ha förorsakat texas död genom mord. Att tjejer är så pass våldsbenägna att de skulle med uppsåt ta livet av sin lillebror låter inte alltför troligt. Att tjejer oftare kan relatera i en tidig ålder till andra samt att de ofta älskar sina småbröder på ett annat sätt än bröder. De är ofta med mamma när det är dags att byta på bebisar, hjälper till med att mata etc. de får ett helt annat förhållande till sina småsyskon än bröder.

att de här tjejerna skulle ha mördat lillebror och gömt kroppen...nej, jag tror inte på det! Det är ju trots allt bevisat att det är mord, ingen olycka med andra ord.
Tror att killar är mer våldsamma överlag. Deras lekar är ofta vildare, de har ofta en hög ljudnivå när de leker om man jämnför med tjejers lek.

Killar har en tendens att låtsas bråka med varandra, mer våld i allmänhet! Därför tror jag att det är en kille som gjort detta, om det skulle vara något av barnen, men tror fortfarande på en vuxen våldsman som bor i närheten.

Jag vet, jag har en vild son själv!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cirkuspolis
Detta är famlijen Linder*t. Jag vet vilka de är och det här är verkligen familjen från helvetet.

R*ger har i åratal spöat och våldtagit sin helt vridna fru. De har typ nio månader och 15 sekunder mellan barnen. Han är dömd för grov kvinnofridskränkning mot sin nuvarande fru och flera grova misshandlar av sin f.d. som han förövrigt har TVÅ BARN TILL med.

Familjen flyttar typ en gång om år, eller så fort den nya kommunen får upp ögonen för vad som pågår.
Det är fan tragiskt att det ska gå utöver barnen. Speciellt en oskyldig 4-årig pojke.
Citera
2011-10-17, 19:32
Medlem
Ninjors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedelLagom
Min gissning (före obduktionen) var att han ramlat ner från ett träd och brutit nacken. Men nu när de så här tidigt kan konstatera att det möjligtvis kan föreligga ett brott bakom undrar jag vad obduktionen kan ha gett för resultat. Kan man utan att skära i kroppen känna att nacken är bruten när inte rigor mortis inträffat ännu? Vad kan det mer finnas för skador som vittnar om brott som obduktionsläkaren kan finna så snabbt?

Att polisen misstänker att brott kan föreligga så bör det finnas skador så de utesluter att sjukdom var orsaken men att det var en olycka kan de inte helt utesluta ännu om de menar att det kan ha förekommit ett brott.
Kan?

Dom går ut och säger att ungen har blivit mördad. Svart på vitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in