Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag har fullgod läsförståelse och konstaterar att även om han missade början på karriären så ligger vägen fortfarande öppen - så varför sitta och gråta och gräma sig, det är bara att byta bana.
Ja, ni ger båda två uttryck för stor missriktad avundsjuka och låg förståelse för vad sådana placeringar innebär.
Men om du/ni nu anser att det är så bra ställen - varför skickar ni inte era barn dit? Det är väl en utmärkt chans för dem i så fall.
Du min vän jag har långt mer förståelse för vad det innebär att både placerar och hur arbetet går till på dessas placeringsställen. Men detta är inget jag tänker avslöja för dig. Men jag kan säga så mycket som att det är få "vanliga" ungdomar som får uppleva denna lyx som de som döms "till vård". SIS anstalterna låter jag vara osagt för där har jag begränsad kunskap och ingen erfarenhet. Men inom det kommunala och privata har jag tämligen god insyn.
Avundsjuka vet jag väl inte direkt om det är jag känner, men jag är av den åsikten att begår du ett brott ska du straffas, inte belönas!
Tyvärr är det många år sedan man lämnade ungdomsåren så den brottsliga karriären får man nog hoppa över.
Men jag tycker istället det är smaklöst att ni sitter här och försvarar 10-åringens identitet medans det var ok att hänga ut BO och hans familj i Ljungby.
Men varför sitta här och försöka argumentera med dig, vissa människor fattar helt enkelt inte.