2011-12-16, 11:43
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
[/b]

Behövs inga fakta, det här är Flashback...

Jag har varit medlem så pass länge att jag vet "spelreglerna". De som är så säkra på att detta är rätt 10-åring som utpekas för detta hemska brott borde ju då kunna underteckna uppgifterna med sina riktiga namn, eller hur?

Om person nr:1 får likstämmiga uppgifter av 5 olika personer ryktesvägen, vad är det som säger att dessa uppgifter inte kommer till de 5 från person nr:7?
Trots att Ljungby är en liten stad så kan man lita på rykten?
Citera
2011-12-16, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag har varit medlem så pass länge att jag vet "spelreglerna". De som är så säkra på att detta är rätt 10-åring som utpekas för detta hemska brott borde ju då kunna underteckna uppgifterna med sina riktiga namn, eller hur?

Om person nr:1 får likstämmiga uppgifter av 5 olika personer ryktesvägen, vad är det som säger att dessa uppgifter inte kommer till de 5 från person nr:7?
Trots att Ljungby är en liten stad så kan man lita på rykten?

Fortfarande. Detta är Flashback. Var och som läser får använda sitt egna omdöme huruvida något är sant eller falskt. När det gäller namnet på gm:s mamma är det mycket som pekar på att det är rätt person. Bostad, FB-sida där hennes uppgifter förvunnit osv.
Senast redigerad av 29011904 2011-12-16 kl. 12:59.
Citera
2011-12-16, 13:30
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 29011904
Fortfarande. Detta är Flashback. Var och som läser får använda sitt egna omdöme huruvida något är sant eller falskt. När det gäller namnet på gm:s mamma är väl det mycket som pekar på att det är rätt person. Bostad, hemsida där hennes namn förvunnit osv.

Förmodligen är rätt person som hängs ut och visst är detta FB men även här får man tycka synd om henne, eller? Jag tror inte att det går att föreställa sig helvetet som hon säkert går igenom just nu (om hon är inte lika "begåvad" som sin son, dvs): inte nog med att vara mamman till den lille psykopaten, hon vet nu att det var sonens svartsjuka som utlöste mordet. Iom att hon omfammade Texas som extrason, valde hon på något sätt pojkens hemska öde.
Senast redigerad av urkinha 2011-12-16 kl. 13:47.
Citera
2011-12-16, 13:31
Medlem
NurseDiesels avatar
Mamma Diana, galet WT!
Sonen Lucas, ser ut som banjo-ungen i "Den sista färden": http://sexnolltva.blogg.se/images/2011/banjo_132118098.jpg
Jag lovar att han har ett örhänge och en längre hårtest lämnad i nacken.
Icke förvånad alls. Verkar ha varit ett mysigt kvarter.
Senast redigerad av NurseDiesel 2011-12-16 kl. 13:34.
Citera
2011-12-16, 13:39
Medlem
NurseDiesels avatar
http://www.e-pages.dk/ljungby/31/8

Välkomna till den nya klädbutiken i Ljungby!
Här står Diana bakom disken.
HON är den riktiga brottslingen i sammanganget!
Citera
2011-12-16, 13:44
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseDiesel

Nu får du väl iaf ta och ge dig?

Tror du på fullaste allvar att allt är hennes ansvar? Tror du inte själv att hon är helt förkrossad över det som hänt? Hur hade du känt dig om du visste att din son tagit livet av ett annat barn? Vissa här har ju sagt att hon försvarade 4-åringen från sin son, det visar väl snarare på föräldraansvar än vårdslöshet?

Ja det är klart att uppväxt kan ha stor påverkan på hur ett barn blir, men vissa föds bara fel i huvudet så är det. Och denna Diana verkar ju knappast vara en så dålig morsa att hennes TIO-ÅRING spontant skulle blivit en mördare.

Vet inte om du trollar eller bara är trög.
Citera
2011-12-16, 13:55
Medlem
NurseDiesels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Nu får du väl iaf ta och ge dig?

Tror du på fullaste allvar att allt är hennes ansvar? Tror du inte själv att hon är helt förkrossad över det som hänt? Hur hade du känt dig om du visste att din son tagit livet av ett annat barn? Vissa här har ju sagt att hon försvarade 4-åringen från sin son, det visar väl snarare på föräldraansvar än vårdslöshet?

Ja det är klart att uppväxt kan ha stor påverkan på hur ett barn blir, men vissa föds bara fel i huvudet så är det. Och denna Diana verkar ju knappast vara en så dålig morsa att hennes TIO-ÅRING spontant skulle blivit en mördare.

Vet inte om du trollar eller bara är trög.

Om hon kände sig tvungen att försvara Kevin(rättning: Texas) från sin son så kan hon ju knappast tyckt att sonen var särskilt stabil och välmående? Vem bär ansvaret för det?
Senast redigerad av NurseDiesel 2011-12-16 kl. 14:50.
Citera
2011-12-16, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Förtjänar dödsstraff? Ja!

Bör rättsväsendet ges mandat att verkställa dödsstraff på de som förtjänar det? Nej!

Summasummarum. Visst finns det folk som förtjänar en kula i huvudet. Men tack och lov lever vi i en rättsstat som förbjuder dylika neandertalarreflexer.

Troligen vet en 10-åring vad som är rätt och fel på det extrema planet som dödligt våld, då de flesta inte begår mord och andra grova våldsbrott. Men jag håller inte med om att vi bör avliva uppenbart trasiga 10-åringar som är sjuka i huvudet. Jag tycker inte heller att vi bör avliva folk som tycker att det är ok att avliva 10-åringar som begått ett mord.

Jag tycket att individer som bragt en annan individ livet ska avlivas. OAVSETT ÅLDER. Jag anser även att hjärndöda och sk grönsaker bör avlivas.

Och självklart ska föräldrar få chansen att "rädda" sina barn (MÖRDARE, eller hjärndöda) men då får de själva stå för kostnaden. Antingen behandling/personliga assistenter/vårdare eller fängelsestraff.

Sen kan du tala vidare om hur hemsk jag är som människa. Men det var tydligen fler än jag som ansåg att man visst kan avliva/avrätta yngre individer.
Citera
2011-12-16, 14:43
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Kan vara. Kevin var väl en parasit som närde sig på gossens mor. "I must kill him", kom så gossen på, för att röja honom ur vägen. "Hon är min, bara min! Moa-ha-ha!"
Helt normalt. Just rätt värderingar, säkert inhämtat genom god fostran.

Kevin??? Den mördade gossen hette Texas.
Citera
2011-12-16, 15:13
Medlem
charkovs avatar
Heter den 10-åriga mördaren fortfarande Lucas ännu eller?
Citera
2011-12-16, 20:15
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanja86
Jag tycket att individer som bragt en annan individ livet ska avlivas. OAVSETT ÅLDER. Jag anser även att hjärndöda och sk grönsaker bör avlivas.

Och självklart ska föräldrar få chansen att "rädda" sina barn (MÖRDARE, eller hjärndöda) men då får de själva stå för kostnaden. Antingen behandling/personliga assistenter/vårdare eller fängelsestraff.

Sen kan du tala vidare om hur hemsk jag är som människa. Men det var tydligen fler än jag som ansåg att man visst kan avliva/avrätta yngre individer.
Nu handlar det visserligen om ett barn, men kan det finnas människor som är så jävliga att de förlorat rätten att leva? Samhället och lagen är ibland maktlösa, och folk måste själva ingripa. Låt oss säga att man har en granne som år efter år terroriserar sin omgivning och det finns inga lagliga sätt att stoppa detta. Vad gör man?
Citera
2011-12-16, 20:16
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:

Detta var ett riktigt grovt, ogrundat påhopp.

Vi har ingen aning om vilket inflytande hon har haft på sitt barn. Vad vi vet är att hon faktiskt fungerat som litet grand av extramamma åt Texas, och att Texas tytt sig till henne. Så hon verkar vare sig vara oengegerad eller oduglig som mamma.

Ett inte alltför djärvt antagande är att hon är fullständigt förkrossad. Och det kan faktiskt vara så att hon är helt OK som mamma men att sonen har något medfött som ställer till det.

Om det är på det sättet så är det fullständigt galet att sparka på denna mamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in