2011-12-14, 23:17
Medlem
GoddagYxskafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
En 10-årig barnamördare. Hängning är nästan för lindrigt för detta mord, men han borde få smaka på sin egen medicin. Häng fanskapet i ett hopprep i närmaste träd!

Vi kan väl inte börja straffa barn nu också. Hur skulle det se ut? Ociviliserat om inte annat! Nä, du kan nog vara helt lugn för att han får sitt straff ändå i form av ett skitliv, stackarn.
Citera
2011-12-14, 23:19
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoddagYxskaft
Vi kan väl inte börja straffa barn nu också. Hur skulle det se ut? Ociviliserat om inte annat! Nä, du kan nog vara helt lugn för att han får sitt straff ändå i form av ett skitliv, stackarn.
Fast det skitlivet kan innebära en massa smärta och elände för ett antal andra människor.
Citera
2011-12-14, 23:19
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Däremot vore en vårdinrättning och en lång lång vårdplan inte fel.

Ja det låter inte helt fel. Hoppas att de håller koll på denna potentiella massmördare under hela dennas liv. Men det är ju troligen för mycket begärt.
Citera
2011-12-14, 23:23
Medlem
Asgarvads avatar
"Dömen icke, så skolen I icke bliva dömda; fördömen icke, så
skolen I icke bliva fördömda. Förlåten, och eder skall bliva
förlåtet."
Citera
2011-12-14, 23:24
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:

Stackarn får stå för dig, i det här fallet behöver samhället skyddas mot mördarungen. Han får inte "släppas" lös som 16-åring utan att vara öronmärkt som farlig. Jag har svårt att se någon framtid för honom som väl fungerande i samhället med egen fin familj.
Citera
2011-12-14, 23:24
Medlem
aragonhunds avatar
Citat:

Du det ska du inte vara allt för säker på min vän.

Jag har stött på åtskilliga fall (dock ej mord) men rejält otäcka handlingar som begåtts av unga lagöverträdare och de har fått straffet att på på behandlingshem.
Jag skulle önska att ni alla fick chansen att komma in och se hur dessa "brottslingar" bor.
Det är ta mig fan för jävligt och jag spyr varje gång jag tänker på skiten.
Samtidigt som de bor på fina behandlingshem och kostar skattebetalarna miljoner får de dessutom pengar (bidrag) mer än vad en vanlig skolelev ¨får genom barn/studie bidraget.

Hade man fått leva om sitt liv så skulle man fan valt att bli kriminell när man var ung. Dessa har det bättre än de som sköter sig och försöker ta del aav samhället istället för att tynga ner det.
Citera
2011-12-14, 23:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aragonhund
Du det ska du inte vara allt för säker på min vän.

Jag har stött på åtskilliga fall (dock ej mord) men rejält otäcka handlingar som begåtts av unga lagöverträdare och de har fått straffet att på på behandlingshem.
Jag skulle önska att ni alla fick chansen att komma in och se hur dessa "brottslingar" bor.
Det är ta mig fan för jävligt och jag spyr varje gång jag tänker på skiten.
Samtidigt som de bor på fina behandlingshem och kostar skattebetalarna miljoner får de dessutom pengar (bidrag) mer än vad en vanlig skolelev ¨får genom barn/studie bidraget.

Hade man fått leva om sitt liv så skulle man fan valt att bli kriminell när man var ung. Dessa har det bättre än de som sköter sig och försöker ta del aav samhället istället för att tynga ner det.
Varför gå och gräma dig? Det står dig ju fritt att byta bana vilken dag som helst. Råna banken, ta med dig en pistol-attrapp och en kniv så är saken biff. Semestern ordnad. Lycka till och njut av tillvaron.
Citera
2011-12-14, 23:38
Medlem
Tragiskt och hemskt när ett barn dör, men att ens barn är en mördare är nog ganska illa det med.
Alla som har barn eller varit barn, vet hur det är när de går vilt till hemma, men törs man lägga sig med en mördare på säg 16 år efter ett bråk om läxan?
Tror att mamman till 10 åringen får ett väldigt långt straff även hon, fast på ett annat plan.

Var inte mamman med på en intervju strax efter, där hon sa att de skulle vara fruktansvärt om ens barn var mördare eftersom hennes son blivit förhörd flera gånger?
Senast redigerad av cluster 2011-12-14 kl. 23:39. Anledning: komma tecken
Citera
2011-12-14, 23:40
Medlem
Nostradamus72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
Stackarn får stå för dig, i det här fallet behöver samhället skyddas mot mördarungen. Han får inte "släppas" lös som 16-åring utan att vara öronmärkt som farlig. Jag har svårt att se någon framtid för honom som väl fungerande i samhället med egen fin familj.

För det första brukar barn som begår mord leva under särskilt dåliga förhållanden, oftast har de utsatts för gränsöverskridande fostran, ex olika former av våld. För det andra finns det inget, bortsett från att pojken var mycket när han begick sin kriminella handling. Tidig brottsdebut är en riskfaktor men långt ifrån den enda. Han kan likaväl bli en helt vanlig medborgare, det vet vi först när han är vuxen. Är intresserade av barn som begår mord kan ni läsa Ohörda rop av Gitte Sereny och som handlar om Mary Bell som 10-åring på 60-talet mördade två småpojkar. Skakande historia men hon lever en städat liv idag.
Citera
2011-12-14, 23:43
Medlem
Gargameliks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurreburre79
Såg att det frågats och diskuterats om GM:s pappa. Han har som redan framkommit ingen kontakt med pojken, men bor inte särskilt långt härifrån.
Pappan har ett kriminellt förflutet, men jag vet inte hur det ligger till just nu, mer än att han skaffat fler barn som han inte klarat av att ta hand om dem heller
Tack för infon! Precis som jag och många andra misstänkte då. Vad som framkommit så verkar pojken ha fått kärlek av sin mor, samt mormor och morfar, men så har vi det där med gener. I detta fall har troligen pojkens pappa mycket dåliga gener och pojkens mamma minst dåligt omdöme/lågt IQ som skaffar barn med en sådan person, resultatet är en grovt störd 10-åring som ensam kallblodigt med ett hopprep genomför en strypning av en 4-åring.

Pappan verkar även vara en stjärna på att skaffa barn och inte ta hand om dom, jag älskar verkligen att vara högskattebetalare och via skattesedeln uppmuntra till detta och indirekt ta hand om andras ansvarslösa massproducering av mer eller mindre gendefekta barn. Nej, jag är inte cynisk, jag är realist.
Citera
2011-12-14, 23:43
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cluster
Tragiskt och hemskt när ett barn dör, men att ens barn är en mördare är nog ganska illa det med.
Alla som har barn eller varit barn, vet hur det är när de går vilt till hemma, men törs man lägga sig med en mördare på säg 16 år efter ett bråk om läxan?
Tror att mamman till 10 åringen får ett väldigt långt straff även hon, fast på ett annat plan.

Var inte mamman med på en intervju strax efter, där hon sa att de skulle vara fruktansvärt om ens barn var mördare eftersom hennes son blivit förhörd flera gånger?

Fast han är nog inte ensam om att blivit förhörd flera gånger med tanke på att förhör med barn ska skötas väldigt varsamt, kan ju likväl vara ett vittne på lekplatsen.
Citera
2011-12-14, 23:44
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cluster

Jävla soppa mamman har hamnat i, först bli med barn av en kriminell och nu en unge som mördat. Bäst för henne vore att någon annan tar han om ungen och hon själv försöker starta om på annan ort.

Jag kommer inte att ställa mig först i kön som erbjuder ett fosterhem, och det är min kisse glad för
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in