Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-16, 21:27
  #1
Medlem
Camoplasts avatar
Användare 1.
i have found this on skidrowcrack site:"if you have probleme to launch game with black screen and return to desktop
you must add key Dword in windows registry
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Contro l\GraphicsDrivers]
“tdrLevel”=dword:00000000
and restart pc" did anybody try this? , i don't know how to modify registry

himan95
Just copy and paste this in a file with .reg extension then double click and click on Yes to merge it to your Registry. I also prevent gu.exe and Might & Magic Heroes VI.exe to pass through the firewall in order to prevent unwanted updates
++++++++++++++++++++++++++++++

himan95
@Användare 1
dl this
http://dl.free.fr/fhSrG8nVg

---------------------------------------------------------------------------

Nu till frågorna

1: innebär dword koden skadlig förändring på nvidia rutinerna?

2: kan ni se vad himan95's program egentligen gör? Det gjorde automatiskt dword ändringen för att kunna köra igång HoMMVI men frågan är om den ändrade annat program eller smittade samtidigt med någonting?

3: Hur kan jag ändra så koderna är som förut, före man dristade sig till detta dword kod ändringen? Så nvidia drivisarna inte krånglar när man ska spela bl.a. bf3 i kommande tider

Tack för all hjälp!!!

EDIT: Nej jag är inte "Användare 1"
__________________
Senast redigerad av Camoplast 2011-10-16 kl. 21:32.
Citera
2011-10-16, 21:34
  #2
Medlem
1. En förändring i inställningarna för drivrutinen, ja.
2. Den ändrar enbart dwordet. Det är en reg-fil, bara att öppna och titta i den.
3. Ta bort entryt ut registret. (start -> kör -> "regedit" och sedan bara borra dig in i "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Contr ol\GraphicsDrivers")
Citera
2011-10-16, 21:38
  #3
Medlem
Camoplasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busharmy
1. En förändring i inställningarna för drivrutinen, ja.
2. Den ändrar enbart dwordet. Det är en reg-fil, bara att öppna och titta i den.
3. Ta bort entryt ut registret. (start -> kör -> "regedit" och sedan bara borra dig in i "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Contr ol\GraphicsDrivers")

Tack för snabbt svar, men hur återställer man exakt inne i (vilken av mapparna?) GraphicsDrivers? Har ej så stor datorkunskap, mitt kunskap räcker bara till enkla kodförändringar, piratgrejer etc


EDIT: tdrlevel? Är det den? i själva GraphicsDrivers och inte i dess sub-mappar
__________________
Senast redigerad av Camoplast 2011-10-16 kl. 21:42.
Citera
2011-10-16, 21:43
  #4
Medlem
Ta dig med registereditorn till den där adressen, markera mappen "GraphicDrivers" till höger och sedan högerklicka på dwordet "tdrLevel" och ta bort det.



TdrLevel
Specifies the initial level of recovery. The default value is to recover on timeout (TdrLevelRecover).

KeyPath : HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Contro l\GraphicsDrivers
KeyValue : TdrLevel
ValueType : REG_DWORD
ValueData : TdrLevelOff (0) - Detection disabled
TdrLevelBugcheck (1) - Bug check on detected timeout, for example, no recovery.
TdrLevelRecoverVGA (2) - Recover to VGA (not implemented).
TdrLevelRecover (3) - Recover on timeout. This is the default value.






3 verkar vara default. Så kanske bättre att sätta till det än att ta bort värdet. Vad vet jag.
Citera
2011-10-16, 21:51
  #5
Medlem
Camoplasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busharmy
Txt


Hmm intressant!

Hittade tre stycken dwords där
DxgKrnlVersion : 0:00002005 (8197)
tdrLevel : 0x00000000
UseXPModel : (=)

tdrLevel och UseXPModel är väl harmlösa och UXPM är nog till för att kunna spela äldre spel
Däremot intresserar DxgKrnlVersion mig, vad gör den? Vet du busharmy någonting om den?
__________________
Senast redigerad av Camoplast 2011-10-16 kl. 21:56.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback