2011-10-16, 20:42
Medlem
denny.s avatar
Hej, jag har inte så mycket aning om datorernas mjukvara, grafitkort ...., men min dator håller på att visa svarta fläckar/linjer som kommer och går, vad tror ni det kan beror på och hur löser man problemet, det börjar bli riktig irriterande. Skulle verkligen uppskatta om ni hjälper mig det, snälla

Min dator, köpt från Dustinhome:
http://new.dustinhome.se/hp-pavilion...8321?csref=rss
Citera
2011-10-16, 20:53
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Kan du lägga en skärmbild på detta?
Citera
2011-10-16, 21:27
Medlem
denny.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Kan du lägga en skärmbild på detta?

jag fattar inte hur man lägger upp/visar bilder här :S ...fläckarna är sällan stora, de är oftast små, men blinker o så, det är det som gör det hela så jobbigt!!! Ena stunden blinkar de, andra stunden slutar de med det, svårt att beskriva va :S
Citera
2011-10-17, 12:42
Medlem
denny.s avatar
EDIT: Jag tror jag löste problemet. Om det är några fler av er som har samma problem så försök lösa det genom HPs Kundtjänst/ webbsida genom att först o främst välja din datortyp, sedan gå in på återgärda fel -> bildskärm/video/grafik -> problem med bildskärmen -> lösa grafikproblem -> följd av Installera de senaste drivrutinerna till grafikchipsetet (kategori 1) -> val av operativsystem (ladda ner)!

Lycka till/Adem
Citera
2011-10-17, 14:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av denny.
EDIT: Jag tror jag löste problemet. Om det är några fler av er som har samma problem så försök lösa det genom HPs Kundtjänst/ webbsida genom att först o främst välja din datortyp, sedan gå in på återgärda fel -> bildskärm/video/grafik -> problem med bildskärmen -> lösa grafikproblem -> följd av Installera de senaste drivrutinerna till grafikchipsetet (kategori 1) -> val av operativsystem (ladda ner)!

Lycka till/Adem

För att sammanfatta, ladda ned drivrutiner.
Detta är ju det första man ska göra när man får en dator ()
Bra att du förklarar det så grundligt

Du kan inte ladda upp bilder direkt på flashback, du får använda dig utav externa "bildhemsidor" (som t.ex imageshack.us), ladda upp bilden där sedan klistra in länken här.
Citera
2011-10-17, 15:44
Medlem
denny.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSvensson
För att sammanfatta, ladda ned drivrutiner.
Detta är ju det första man ska göra när man får en dator ()
Bra att du förklarar det så grundligt

Du kan inte ladda upp bilder direkt på flashback, du får använda dig utav externa "bildhemsidor" (som t.ex imageshack.us), ladda upp bilden där sedan klistra in länken här.

Jaha är det så man gör med bilderna, ok tack för det ...Har man inte så bra koll på datorer och vad som finns i dem o sånt så är det lite svårt att veta allt det med drivrutiner o sånt, men så länge man löser problemet är det ju alltid bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in