2011-10-16, 19:44
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Godkväll!

I denna tråd tänkte jag att vi skall diskutera den vite självhataren.

Den vite självhataren är en välbekant person i det svenska samhället, men även i européiska grannländer och i västvärlden i stort. Mest frekvent inom politiken förekommer DVSH bland liberaler och autonom vänster. Den vite självhataren präglas starkt av politisk korrekthet och kulturmarxism. DVSH anser oftast att afrikas och mellanösterns tillkortakommanden beror på kolonialismen(aka vite mannens skuld) och förnekar det egna folkets värde. Ibland förnekar DVSH den egna etnicitetens existens. Bland svenska politiker är Mona Sahlin och Bengt Westerberg klassiska exempel på DVSH, men det naturligtvis en mängd liknande sådana inom media och etablissemang och bland samhällets fotfolk.

Den vite självhataren har ofta ett krystat och motsägelsefullt förhållande till sin etnicitiet. DVSH brukar i sportsliga sammanhang vagt uttrycka nationell stolthet men även i sammanhang då det egna landet står som symbol för generös invandring, humanism och mänskliga rättigheter. Då känner DSVH sig trygg att yttra sådana tankar och idéer. I andra nationalistiska sammanhang känner DVSH sig obekväm och ibland obehagliga associationer till 30-talet. Då känner DVSH ett behov av att starkt påtala att DVSH är antirasist och att landet alltid haft en stor invandring i syfte att ta avstånd från främlingsfientlighet och rasism. Då säger DVSH ifrån och slår näven i bordet.

Negerns motsvarighet till DVSH brukar benämnas Uncle Tom. Uncle Tom, negern som varit slav åt sin vita ägare så länge att han inte längre kan eller vill betrakta sig själv som fri. Uncle Tom och DVSH delar en mängd värderingar, men det centrala är den egna rasens eller etnicitetens värdelöshet. Både Uncle Tom och DSVH anser sig själva tillhöra en värdelös grupp eller ras.

Vilka vardagliga erfarenheter har du av DVSH?

När uppstod den första DVSH-personen rent historiskt?

Existerar det DVSH-typer i andra kulturer än den svenska? Hur frekvent förekommande är dessa?

Vilka psykologiska mekanismer är det som driver DVSH?
Citera
2011-10-16, 20:13
Medlem
Mina vardagliga erfarenheter:..kan för tillfället inte komma på några, då jag undviker att röra mig i sådana kretsar..

När den första DVSH-individen uppstod rent historiskt? Mycket svår fråga. Kanske efter 1945, kanske långt tidigare. Tyskarna "avnazifierades" ju av de allierade, och utsattes för omfattande mind control - vilket skapade en grogrund för mycket självhat och kommande multikulti-vurmande. Men i många länder, Sverige inkluderat, har självhatet funnits åtminstone latent sedan nästan urminnes tider.

DVSH-typer finns givetvis i de allra flesta kulturer, dock är de överrepresenterade i länder som Sverige och Storbritannien.

När det gäller de psykologiska mekanismerna kan jag tänka mig, att man kan se DVSH:s beteende i Sverige som en effekt av jantelagen. Det faktum, att jante haft ett så stort inflytande i Sverige har resulterat i att oerhört många DVSH-individer formats här. Själva mångkulturförespråkandet kan liknas vid en tilläggsparagraf i jantelagen; Du ska inte tro att du är bättre än en arab, somalier, eller vem som helst..
Citera
2011-10-16, 20:35
Medlem
kakburks avatar
Erik Ullenhag måste vara det ultimata exemplet. En räkel vars hjärna styrs av oklara frekvenser.
En teori är att DVSHarna egentligen är rädda för invandrare och egentligen avskyr dem men utvecklar en slags absurd affekt där de inbillar sig att de måste vurma extra mycket för muskingar och negrer samt hata vita extra mycket för att allt ska börja fungera och de ska få muskingarnas gillande.
Det slår till slut över i huvudet och blir en livsstil för dem.

Naturligtvis får det bara effekten att kravmaskinerna kräver ännu mer och respekten för det vita värdfolket sjunker, då blir den mentala twisten att DVSHarna hatar vita ännu mer och vurmar ännu värre i hopp om att det snart ska gå vägen.
Och så vidare in absurdum.
Senast redigerad av kakburk 2011-10-16 kl. 21:19.
Citera
2011-10-16, 20:48
Medlem
Mad monks avatar
Jantelagen, minimalism, globalism, judaism, feminism, kommunism rubbet driver den vite självhataren. Men det behöver inte nödvändigtvis vara självhat som driver den anti-vite vite, utan ren sadism och njutning att se sina medmänniskor lida. Bengt Westerberg är ett klart exempel på att DVSH ibland kan vara rena psykopater.
Citera
2011-10-16, 21:03
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllaOlikaAllaLika
Det finns ingen "vit självhatare", du inbillar dig.

http://www.youtube.com/watch?v=nHjg3NgUvBw

Jodå, DVSH finns i många olika former i samhället. Hur självhatet kommer till uttryck kan dock ta olika uttryck och form.

Citat:
Jag har ofta fått den frågan men jag kan inte komma på vad svensk kultur är. Jag tror att det är lite det som gör många svenskar så avundsjuka på invandrargrupper. Ni har en kultur, en identitet, en historia, någonting som binder ihop er. Och vad har vi? Vi har midsommarafton och sådana ”töntiga” saker.

Klassiskt citat från Sahlin där hon nedvärderar den egna etniciteten för att underkasta sig och visa vördnad inför en annan. Ett typiskt DVSH-fenomen. Jag är värdelös, ni är fantastiska.
Senast redigerad av Nalin_Pekgul 2011-10-16 kl. 21:07.
Citera
2011-10-16, 21:15
Medlem
AllaOlikaAllaLikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul
http://www.youtube.com/watch?v=nHjg3NgUvBw

Jodå, DVSH finns i många olika former i samhället. Hur självhatet kommer till uttryck kan dock ta olika uttryck och form.
Du läste inte video informationen va? Den säger som så:
"If you think I'm serious, you SERIOUSLY need to see a doctor. "
Citat:
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul
Klassiskt citat från Sahlin där hon nedvärderar den egna etniciteten för att underkasta sig och visa vördnad inför en annan. Ett typiskt DVSH-fenomen. Jag är värdelös, ni är fantastiska.
Nja fast jag tror att Mona fjäskar lite, sa hon inte det på någon muslimsk tillställelse?
Klart att man försöker att vara lite vänlig och välbemötande.
Citera
2011-10-16, 21:16
Medlem
krackelerars avatar
Utmärkande för DVSH är att han/hon bor i fina vita områden alltså bland andra vita som han/hon egentligen tycker så förfärligt illa om.
DVSH sätter också sina barn i fina vita skolor bland andra vita barn som han/hon ogillar så mycket.
Det är synd att DVSH inte har möjlighet att bosätta sig i exempelvis Rinkeby eller Rosengård och låta sina barn gå i skola där och vara i minoritet bland arabiska och afrikanska barn.
Det är således synd att DVSH inte har möjlighet att leva som han/hon egentligen skulle vilja.
Citera
2011-10-16, 21:18
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:

Nja fast jag tror att Mona fjäskar lite, sa hon inte det på någon muslimsk tillställelse?
Klart att man försöker att vara lite vänlig och välbemötande.

Citat:
Och är det så att ni andra ... dalkullor, uigurer, tanter som gillar afrikansk dans, orienterare, viktpendlande Sölvesborgskillar och tenorer vid Norrlandsoperan har ett möte där ni bestämmer att vi vita, medelålders snubbar med 2,0 barn ska hämtas i omärkta lastbillar och köras ut på Årstafältet mitt i natten för att gräva våra egna gravar så skulle jag faktiskt förstå er.

http://www.aftonbladet.se/vigillarolika/article7839980.ab

Citat:

Ja, det är någon form av humor...som ironiserar över...ja vad?

DVSH såklart! Du vet den där typen som du menar inte finns.

Nu är tråden menad för diskussion och inte bara youtubelänkar men här är ett exempel till.

http://www.youtube.com/watch?v=TmhZ3oRpTLc&feature=related

Låt oss avfärda påståendet om att DVSH inte existerar.

Jag vet att det är en vanlig debatt-teknik bland mångkulturalister och DVSH att förneka existensen av vissa fenomen, men fenomenet DVSH försvinner inte bara för att man låtsas. På samma vis är det med semitens sexualbrottslighet och zigenarens benägenhet till tjuveri. Man kan låtsas att den inte existerar, men likväl finns den där och är faktisk och verklig.
Senast redigerad av Nalin_Pekgul 2011-10-16 kl. 21:30.
Citera
2011-10-16, 21:35
Medlem
KittFittlers avatar
http://stuffwhitepeoplelike.com/2008/01/23/20-being-an-expert-on-your-culture/
Citera
2011-10-16, 21:35
Medlem
Mad monks avatar
Typiskt för den DVSH är att denne verkar har noll insikt om att han/hon är just en DVSH. Om det är förnekelse det är egentligen "rasisten" som hatar sig själv, "jag gillar ju negrer hur kan det vara nåt fel på mig då?" Ett typiskt fall av projektion som det heter inom psykologin.

Vilka andra kraftfulla självdestruktiva försvarmekanismer som driver DVSH, ja vem vet.
Citera
2011-10-16, 21:38
Medlem
Orzions avatar
Det kan säkert finnas några enstaka fall av detta men det är knappast ett stort fenomen. Kan TS ge några exempel på dessa personer han pratar om? Kom in i matchen, kasta den ideologiska ögonbindeln och börja lev i verkligheten
Citera
2011-10-16, 21:50
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Det kan säkert finnas några enstaka fall av detta men det är knappast ett stort fenomen. Kan TS ge några exempel på dessa personer han pratar om? Kom in i matchen, kasta den ideologiska ögonbindeln och börja lev i verkligheten

Topic är fenomenet DVSH och inte hur utbrett VSH är. Jag har tidigare givit några exempel men tråden är inte menad att bli en listtråd utan en diskussion om fenomenet i sig. Vad är det som får vissa vita människor att förakta sin egen kultur och/eller etnicitet?

Vad bottnar föraktet i?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in