• 1
  • 2
2011-10-16, 17:58
Medlem
RunAwayRadioEdits avatar
Jag vet inte om ni upplevt det, men där jag bor så har det på senaste tiden startat en Illuminati hysteri. Många tror att illuminati ska ta över världen 2012 och starta en så kallad världsdiktatur. Själv tycker jag det är skitsnack och får ofta skit av andra för att jag är realistiskt.
Så snälla alla konspirationsteoretiker där ute, övertyga mig och illuminatis påverkan på vår moderna värld och att de ska ta över världen, bilder,klipp eller bara logiska argument eller vad fan som helst.
Nu ska ni en gång för alla få bevisa att detta kommer ske!
Citera
2011-10-16, 18:05
Medlem
Brunsass avatar
Dessa människor är så jävla dumma.. va då ta över? vad ska ''illuminati'' göra? skicka ner aliens och göra oss till slavar och tvinga oss bygga en 200 meter drakdildo? nackskott på dessa jävlar..
Citera
2011-10-16, 18:05
Medlem
thatis7tisshows avatar
Majafolkets kalender slutar 2012 (om det nu är logiskt), tror även att dem förutsåg vissa katastrofer som hänt.

Ska dock säga att jag inte alls är särskilt insatt i Illuminati och världens undergång, bara saker som jag läst/hört. Dvs jag vet inte ens om det stämmer.
Citera
2011-10-16, 18:08
Medlem
Man kan inte bevisa när det ska ske. Men Illuminati har redan makt.
EU ska hamna i ekonomisk kollaps, därför Euron sjunker.
Detta gör att man förmodligen måste ta hjälp av andra rikare länder. Dessa länder får då mer makt, och de länder styrs av Illuminati. MENA som är enda stället där Illuminati knappt har makt, ligger i konflikt till största del, och det trappas upp, så dessa länder tappar då sin makt, varav Illuminati-styrda länder kan ta sig makten.

När länder blir fattiga, ber de rika om hjälp, varav rika får mer att säga till om. Och det är i rika länder Illuminati styr världen ifrån.
MENA läggs i ruiner, USA och Europa hamnar i ekonomisk kris, Afrika har ingen makt, Asien (mest Kina) hamnar i konflikt med USA, detta orsakar kris även i Kina, och snart ligger världen i kollaps, och endast privatägda storbanker har makt. Illuminati-ätter så som Rockefeller och Rothschild har nu inga hinder.

EDIT:
Har alltid intresserat mig det där med Illuminati. Sen om jag själv tror på det, det är en annan sak.
Men alltid kul att höra folks åsikter om det.
Citera
2011-10-16, 18:34
Medlem
Med världdiktatur menar du nog världsregering? det är inget nytt och tanken om denna regering har varit gammal, men george bush snackade om detta väldigt mkt, och du kan även höra obama och många politiker i Europa snacka om det.

Det finns många positiva saker med en världsregering, men ni vet hur människan är...
som profeten sallallahu aleyhisselam sa i en hadith: Om adams son hade ett berg av guld, skulle han bara vilja ha en till. Denna makt som centraliseras kommer att missbrukas.

Angående 2012 så är det MAYA inte ILLUMINATI. och 2012 är inte året då världen går under, allt har bara missuppfattats. Jag kan inte säga när världen går under, det kan hända imorgon eller nästa vecka osv. Grejen med det här året är att något speciellt händer, astronomiskt. astonomi var ju det som maya folket var väldigt duktiga på. det som kommer hända 21 december 2012 kl.11.11 am är att jorden och solen hamnar i en "linje" mot vintergatans centrum. Detta inträffar var 26.000 år. sen är resten av "historien" en teori, men det är väldigt intressant och ni kan fördjupa er inom ämnet genom att titta på filmen:
http://www.youtube.com/watch?v=Jc-55...eature=related
Den är lång och ni bör vara tålmodiga.

Alla som anser att illuminati är bullshit, gör det av den anledningen att människor som har "avslöjat" illuminati har överdrivit och fått allt att låta löjligt. faktum är att dessa sällskap existerar t.ex. frimurare har erkännt själva, men vad sällskapet håller på med avslöjas inte. ni kan se ett klipp på youtube där någon har lyckats ta sig in i sekten och filmat. Pm mig om ni vill veta mer, har inte länken till insider insidenten men kan nog hitta den om någon vill.
Citera
2011-10-16, 18:37
Medlem
P.K.C.s avatar
allt prat om detta jävla 2012..
Citera
2011-10-16, 18:42
Medlem
2012 kommer bli det största antiklimaxet sen millenieskiftet
Citera
2011-10-16, 18:44
Medlem
RunAwayRadioEdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.K.C.
allt prat om detta jävla 2012..

Som sagt själv är jag inte en anhängare av denna tro, jag tycker det är riktigt skitprat.

Ingen som vill övertala oss "icke illuminati troende" med några bevis? hade förväntat mig mer av er
Citera
2011-10-16, 18:48
Medlem
RunAwayRadioEdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingFlow
Med världdiktatur menar du nog världsregering? det är inget nytt och tanken om denna regering har varit gammal, men george bush snackade om detta väldigt mkt, och du kan även höra obama och många politiker i Europa snacka om det.

Det finns många positiva saker med en världsregering, men ni vet hur människan är...
som profeten sallallahu aleyhisselam sa i en hadith: Om adams son hade ett berg av guld, skulle han bara vilja ha en till. Denna makt som centraliseras kommer att missbrukas.

Angående 2012 så är det MAYA inte ILLUMINATI. och 2012 är inte året då världen går under, allt har bara missuppfattats. Jag kan inte säga när världen går under, det kan hända imorgon eller nästa vecka osv. Grejen med det här året är att något speciellt händer, astronomiskt. astonomi var ju det som maya folket var väldigt duktiga på. det som kommer hända 21 december 2012 kl.11.11 am är att jorden och solen hamnar i en "linje" mot vintergatans centrum. Detta inträffar var 26.000 år. sen är resten av "historien" en teori, men det är väldigt intressant och ni kan fördjupa er inom ämnet genom att titta på filmen:
http://www.youtube.com/watch?v=Jc-55...eature=related
Den är lång och ni bör vara tålmodiga.

Alla som anser att illuminati är bullshit, gör det av den anledningen att människor som har "avslöjat" illuminati har överdrivit och fått allt att låta löjligt. faktum är att dessa sällskap existerar t.ex. frimurare har erkännt själva, men vad sällskapet håller på med avslöjas inte. ni kan se ett klipp på youtube där någon har lyckats ta sig in i sekten och filmat. Pm mig om ni vill veta mer, har inte länken till insider insidenten men kan nog hitta den om någon vill.

Jag tror säkert att någon form av "sekt" eller liknande vid namn Illuminati har existerat. Och det du säger om att Illuminati inte har något med 2012 att göra är enligt de jag så ofta bråkar med fel. De säger att maya folket (tro det eller ej) är förfolket till illuminati. Alltså att maya folket var en tidig illuminati. Och därför så kommer illuminati ta över världen då maya folkets kalender tar slut.

Jag vet inte om i här tror på det, men jag tycker själv att det är patetiskt.
Citera
2011-10-16, 18:51
Medlem
Illuminati har aldrig härskat över världen och kommer aldrig att göra det, eftersom den inte finns. Så klart så är konspirationsteorin för personer som saknar spänning i sitt liv och försöker liva upp sin nedstämda tillvaro genom att tro på sådant trams.
Vill ni vet vilket trams det rör sig om är Änglar och demoner en bok att rekommendera
Citera
2011-10-16, 19:03
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=VF2JB53aX-E

http://www.youtube.com/watch?v=ki50um8IYRg

gör en research kring vad dessa personer gjorde innan de dödades.

det var 9/11 som fick mig att leta och undersöka massa saker, och jag insåg att det är konspirationer. Du kan kalla dem för illuminati eller björnligan, men nog fan är det planerat!
Citera
2011-10-16, 19:17
Medlem
RunAwayRadioEdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingFlow
http://www.youtube.com/watch?v=VF2JB53aX-E

http://www.youtube.com/watch?v=ki50um8IYRg

gör en research kring vad dessa personer gjorde innan de dödades.

det var 9/11 som fick mig att leta och undersöka massa saker, och jag insåg att det är konspirationer. Du kan kalla dem för illuminati eller björnligan, men nog fan är det planerat!

Så du menar att John F Kennedy blev mördad bara på grund av att han sa att vi skulle hålla utkik efter dessa "secret societys" ?

Och du menar att alla de människor som representerades där dödades av illuminati.

Isåfall borde du vara rädd, eftersom du försöker avslöja dem! De kanske kommer och tar dig redan i natt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in