2011-10-16, 17:48
Medlem
Hej,
jag har en jailbreakad iPhone 3gs som har gått sönder. Jag hade tänkt att lämna in den för lagning. Men den är som sagt jailbreakad.
Räcker det med att bara återställa den eller måste ja lägga den i DFU mode och sen återställa för dem inte ska se att den har vart jailbreakad?
Tack.
Citera
2011-10-16, 18:42
Medlem
Det spelar ju ingen roll om den är jailbreakad, det är bara garantin som ryker.
Citera
2011-10-16, 18:47
Medlem
mr-virros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maximae
Det spelar ju ingen roll om den är jailbreakad, det är bara garantin som ryker.
Förstår inte exakt vad du menar. Antagligen ska TS lämna in den som ett garantiärende.

Återställning och en uppdatering ska sudda ut spåren av en jailbreak.
Citera
2011-10-17, 17:46
Medlem
ViciousDeliciouzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snehezt
Hej,
jag har en jailbreakad iPhone 3gs som har gått sönder. Jag hade tänkt att lämna in den för lagning. Men den är som sagt jailbreakad.
Räcker det med att bara återställa den eller måste ja lägga den i DFU mode och sen återställa för dem inte ska se att den har vart jailbreakad?
Tack.

Enligt dom på 3 (när jag ringde om ett ärende gällande täckning), så kan man återställa den via Itunes. Jag har dock ingen aning om hur man gör, för jag ville inte göra en återställning då min lur är jailbreakad o jag inte orkar göra om breaket.
Det finns säkerligen någon guide om hur du återställer den, men en återställning sopar bort spåren o du kan tryggt lämna in den . Det är iallafall vad jag har hört!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in